۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
مالک پرسپولیس مشهد؛

ظهورنیا : عطای تیم داری را به لقایش بخشیدم

مالک باشگاه پرسپولیس مشهد گفت : ما برنامه‌ریزی خوبی کرده بودیم تا بتوانیم تیم را طی چند سال به سطح اول فوتبال ایران برسانیم
کد خبر: ۷۸۹۲۶

به گزارش"دی اسپورت"، مالک و مدیرعامل پرسپولیس مشهد درباره وضعیت این باشگاه و واگذاری امتیاز این تیم به باشگاه داتیس خودرو اظهار داشت :  دو سال پیش ما استارت خوبی برای حضور در فوتبال زدیم، آن موقع البته قرار بر این بود تا امتیاز یک تیم دسته دویی را در همان ابتدا خریداری کنیم، با حمایت شهرداری طرقبه شاندیز در مسابقات حضور داشته باشیم، همه چیز هم به‌خوبی دنبال می‌شد، اما در آخرین لحظات آنها انصراف دادند.

 

علی ظهورنیا ادامه داد : در آن شرایط ما دیگر زمانی هم نداشتیم و تنها تیمی که در نزدیکی خودمان بود و شرایط خوبی نداشت، پیام بود که در لیگ دسته سه حضور داشت و توانستیم امتیاز این تیم را خریداری کنیم.

 

وی افزود : ما برنامه‌ریزی خوبی کرده بودیم تا بتوانیم تیم را طی چند سال به سطح اول فوتبال ایران برسانیم، اتفاقا برنامه‌ریزی ما نیز در سال اول خوب جواب داد و موفق به صعود از لیگ دسته سوم شدیم ، اما در سال دوم و در مسابقات لیگ دو نتوانستیم شرایط خوبی داشته باشیم و در هفته‌های پایانی لیگ ، یکی از گزینه‌های اصلی سقوط بودیم که خب خدا را شکر با توان بازیکنان و کادر فنی در لیگ باقی ماندیم.

 

ظهورنیا درباره اینکه چرا جوشش از این تیم یکباره جدا شد، گفت: من با جوشش دوستی دیرینه‌ای دارم و همین حالا هم روابط دوستانه خود را حفظ کردیم در آن مقطع تیم نتیجه نمی‌گرفت و خود جوشش به‌عنوان سرمربی تیم هم به این یقین رسیده بود که تیم در حال قرار گرفتن روی نوار باخت است و این خطرناک بود و همین شد که با جوشش قطع همکاری کردیم.

 

مالک و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مشهد همچنین در خصوص حواشی انتخاب حمید زوهانی به‌عنوان سرمربی این تیم در آن مقطع نیز بیان داشت : زوهانی مربی جوان اما با انگیزه‌ای است و توانست بقای تیم را تثبیت کند.

 

وی درباره اینکه گفته می‌شود، زوهانی برخی از هزینه‌های تیم را برعهده داشته است، تصریح کرد : بله ، ما در آن مقطع واقعا شرایط مالی خوبی نداشتیم و زوهانی نیز برخی از هزینه‌های ما از جمله هزینه رفت و آمد بازیکنان به مسابقات را برعهده گرفت.

 

او همچنین درباره اینکه چرا بعد از دوسال قصد منحل کردن باشگاه را دارد، گفت : بیشتر افراد ورزشی در مشهد من را می‌شناسند و می‌دانند که چقدر با هدف کمک به ورزش مشهد، در رشته‌های مختلف ورود پیدا کردم، فکر می‌کردم، حالا که خودم باشگاهی را راه‌اندازی کردم، همه برای اینکه حداقل حالم را بپرسند به‌سراغم می‌آیند، اما نه تنها کمکی نکردند، بلکه حالم را هم نپرسیدند.

 

ظهورنیا ادامه داد : بدون حمایت هیچ ارگانی و فقط به‌واسطه چند نفر از دوستانم و برای کمک به فوتبال و جوانان این شهر این تیم را تشکیل دادیم و تا همین امروز هم نزدیک به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کردم، منتی سر کسی ندارم، اما دیگر توانش را هم ندارم و در این دو سال به اندازه ۴۰ سال خسته شدم، به هر دری زدم که بیایند کمک کنند تا این تیم از دست نرود، اما وقتی خودشان دوست ندارند تا ورزش در مشهد پیشرفت کند، من هم عطای تیم‌داری را به لقایش بخشیدم، باشگاه پرسپولیس از همین امروز منحل شده است و امتیاز تیم را بفروش گذاشتیم که کسی از داخل استان خراسان رضوی خواهان خرید امتیاز نگردید و در نهایت امتیاز تیم را به داتیس خودرو تهران واگذار کردیم ، شاید تنها بخشی که بیشتر از همه حامی ما هیات فوتبال استان بود و بقیه یا خودشان را به خواب زده بودند یا واقعا خواب بودند.

 

وی درباره اینکه باشگاه پرسپولیس مشهد آیا بدهی هم دارد، گفت : خوشبختانه تمام حساب کتاب‌های باشگاه به‌موقع انجام شده و هیچ بدهی نداریم.

 

منبع : فارس