۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
دو پادشاه در یک اقلیم!

هفت خان انتقال برق جدید به قشقایي

هفته گذشته اخباری مبنی بر انتقال امتیاز تیم فوتبال آینده سازان برق جدید فارس به قشقایی در محافل ورزشی، روزنامه ها و سایت های خبری دست به دست شد.
کد خبر: ۷۹۰۰۷

به گزارش «دی اسپورت»و به نقل از روزنامه تماشا؛ هفته گذشته اخباری مبنی بر انتقال امتیاز تیم فوتبال آینده سازان برق جدید فارس به قشقایی در محافل ورزشی، روزنامه ها و سایت های خبری دست به دست شد.

 

این انتقال هنوز رسمی نشده و موانعی در سر راه دارد اما با این وجود در باشگاه قشقایی تصمیماتی در این مسیر گرفته شده است و رفت و آمدهایی که بوی لیگ یکی شدن را می دهد در راهروهای باشگاه پر طرفدار شیرازی دیده شده است.

 

* خان اول

 

تیم فوتبال آینده سازان برق جدید فارس در فصل 96-95 که در لیگ دسته دوم حضور داشت و توانست با سرمربیگری وحید رضایی به لیگ دسته اول صعود کند.

 

این تیم هنوز تعهداتی به کادرفنی و بازیکنان تیم آن فصل خود دارد که همگی از تیم شکایت کرده و پیگیر مطالبات خود هستند.

 

وحید رضایی، وحید مرادی، رحیم خدایاری و قاسم جنگجو از جمله این شاکیانند که هنوز پرونده های خود را در کمیته انضباطی فدراسیون باز شده می بینند.

 

در ادامه و در فصل گذشته که آینده سازان برق جدید فارس در لیگ دسته اول حاضر شد قرارداد مالی بازیکنان اصلی تیم پرداخت نشد، هر چند حرف و حدیث های زیادی نیز درباره تخلفاتی که در این باشگاه درباره جذب بازیکنان "پولی" رخ داده شنیده و حتی در کلیپ های تصویری دیده می شود که شرایط را برای انتقال امتیاز باشگاه سخت می کند.

 

ناصر محذون وکیل بازیکنان شاکی آینده سازان برق جدید فارس در این باره به خبرنگار ما گفت: این تیم نه تنها به بازیکنان و مربیان این فصل از مسابقات لیگ دسته اول بدهکار است، بلکه بدهکاری های زیادی هم به سرمربی، کادر فنی سابق،پزشک و برخی بازیکنان این در لیگ دسته دوم دارد.

 

وی اظهار داشت: تا این زمان حق و حقوق و مطالبات این افراد پرداخت نگردیده است و بعضاً منجر به شکایت آنان در کمیته انضباطی فوتبال گردیده، که باشگاه محکوم به پرداخت حق و حقوق آنان شده است و سوابق و مستندات آن در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال معلوم و مشخص است.

 

محذون تأکید کرد: نکته مهم و شایان ذکر در خصوص انتقال مالکیت باشگاه آینده سازان به غیر این است که حسب قوانین و مقررات خصوصاً آیین ماه نقل و انتقال بازیکنان فوتبال در ماده "40" شق "3" آئین نامه پیش بینی شده است که «انجام نقل و انتقال و واگذاری سهام باشگاه حاضر در مسابقات در رده های سنی مختلف، با توجه به مقررات و دستور العمل های جاری در خصوص واگذاری تیم های مربوط ،باشگاه واگذار کننده می بایست نسبت به اخذ مفاصا حساب باشگاه با فدراسیون فوتبال اقدام نماید.»

 

* خان دوم

 

در نقل و انتقالات امتیازات، تیم ها طبق قوانین موجود درصدی از انتقال به هیئت فوتبال خواهد رسید، حال باید دید این مبلغ با چه درصدی به هیئت فوتبال خواهد رسید .

 

هر چند تیم های فوتبال فارس همه چیز را حق خود می دانند و مطمئناً به دنبال راهی هستند تا این هزینه را نیز نپردازند.

 

در سه فصل اخیر هزینه پخش مسابقات این تیم ها از طریق صداو سیماکه بیش از هفت میلیاد ريال بوده از طرف اداره کل ورزش و جوانان پرداخت شده اما هیچگاه در لیست کمک هایی که از سوی مدیران و مربیان باشگاه ها اعلام می شود نامی از آن نیست یا اینکه هزینه بازی در استادیوم های حافظیه و دستغیب که هیچگاه از آنها گرفته نشده است.

حال در قوانین باید دو و نیم درصدتیم فروشنده و دونیم درصدنیزتیم خریدار به حساب هیئت فوتبال واریزکنند باید دیداین اتفاق چگونه رخ می دهد .

 

* خان سوم

 

 انتخاب سرمربی یکی از اتفاقاتی است که خیلی سریع در تیم قشقایی نماینده جدید فارس در لیگ دسته اول افتاد.

داوود مهابادی سرمربی نیم فصل اول تیم آینده سازان برق جدید فارس در سال گذشته در اولین اقدام البته بعد از قائم مقامی تابع بردبار مدیرعامل و مالک پیشین تیم آینده سازان به عنوان سرمربی تیم قشقایی انتخاب شد.

 

داوود مهابادی در نیم فصل اول مسابقات فصل پیش به عنوان سرمربی تیم آینده سازان برق جدید فارس نتایج خوبی گرفت اما در نیم فصل دوم از تیم جدا شد و به نساجی قائمشهر  و زمینه جدایی بازیکنانی مثل سعید خردمند (نساجی)، مجید بهروزی (نساجی)، ایمان شوریابی (نساجی) را نیز به همراه خود در تیم جدیدش فراهم کرد.

رفتن مهابادی که از سوی بردبار بدون آگاهی مدیرعامل باشگاه صورت گرفت لطمه بزرگی به تیم زد و تیم مدعی آینده سازان برق جدید فارس را به تیمی ضعیف تبدیل کرد.

مهابادی اما حالا با آگاهی کامل قائم مقام باشگاه (بردبار) و نجف پور (مدیرعامل) برای هدایت تیم قشقایی فارس در نظر گرفته  شده است.

این در شرایطی است که گفته می شود از او  و مربیان بومی مثل شکاری برنامه گرفته شده است و خود بردبار و نجف پور با مطالعه برنامه به حضور مهابادی رای مثبت داده اند.

حال این دو با چه تخصصی برنامه یک سرمربی را بررسی و تصمیم گرفته اند خود جای سؤال دارد  اما باید دید مهابادی باز هم در تصمیماتی مثل جمع کردن یک تیم اضافی (برای درآمدزایی باشگاه) در کنار تیم اصلی و امثالهم دخیل خواهد شد  و ازافرادی مثل "س،ز" یا "ن،ش" به عنوان واسطه در تیم استفاده خواهد کرد یا تیم خوب قشقایی که همیشه از بازیکنان بومی استفاده کرده سیاست خود را ادامه می دهد!

مهابادی که با وجود جدایی نا بهنگام فصل پیش خود مخالفان زیادی در بین طرفداران فوتبال فارس دارد، پیشکسوتان و مربیان شیرازی را نیز همراه خود نمی بیند، چرا که موج عظیمی بر علیه باشگاه به دلیل رفتار ناشایسته با مربیان بومی در راستای انتخاب سرمربی قشقایی به وجود آمده است.

 

*خان چهارم بازیکنان فصل گذشته قشقایی

تیم قشقایی فصل گذشته با تیمی کاملاً بومی در لیگ دسته دوم حاضر شد، هر چند نتوانست به لیگ اول صعود کند اما بستری برای رشد فوتبالیست هایی بود که در تیم های دیگر فارسی حاضر در لیگ یک جایی پیدا نکرده بودند.

از این جمله می توان به سهیل نیکنام، امید کریمی، علی حسامی، محمدجواد عباسی و ... اشاره کرد، حال باید دید این فوتبالیست های بومی اما شایسته چه جایگاهی در تیم مهابادی خواهند داشت!

 

* خان پنجم بازیکنان برق جدید

سری دیگری از بازیکنان که تکلیف آنها در این نقل و انتقال مشخص نیست بازیکنان آینده سازان برق جدید فارس هستند که با انتقال امتیاز این تیم به قشقایی باید در انتقال امتیاز شرایط آنها در نظر گرفته شود و تصمیم درستی در قبال آینده آنها گرفته شود.

 

*خان ششم ، اتحاد نجف پور و بردبار

اتحادی که بسیار چالش برانگیز خواهد بود نجف پور و بردبار دو نوع متفاوت مدیریت هرچند با یک هدف را دنبال می کنند این دو منتقدانی پر شمار همچون هواداران پرشور قشقایی را روبروی خود خواهند دید.

مطمئناً در انتقال امتیاز تیم برق جدید، مبالغ تعیین شده و نوع قرارداد در حضور بردبار به عنوان قائم مقامی تأثیر داشته، چرا که دو پادشاه در 1 اقلیم نمی گنجند. ردپای بردبار در انتخاب مهابادی از سوی قشقایی دیده می شود، شاید انتخاب دوباره مهابادی داستانی مثل بازگشت وحید رضایی پس از برکناری اش و همکاری شکاری با برق جدید باشد که دوباره رضایی را بدلایل مشکلات مالی باشگاه به تیم بازگرداند و یا حتی تصمیمی برای نتیجه گیری خوب!

امیدواریم این اتحاد شکل مثبتی به خود بگیرد و تصمیمات تکراری اشتباه از سوی به خصوص مالک قبلی امتیاز باشگاه، این بار هواداران پر شور قشقایی را ناامید نکند، چرا که این تصمیمات یک مرتبه فوتبال فارس را در فصل پیش ناامید کرد!

 

*خان هفتم  و اما امتیاز لیگ دویی قشقایی!

تصمیم انتقال امتیاز آینده سازان برق جدید فارس  به قشقایی باعث می شود فارسی ها سهمیه خود در لیگ 1 را حفظ کنند و اتفاقی که در فروش سهمیه بهمن شیراز به خونه به خونه افتاد تکرار نشود، حال باید دید برای امتیاز حضور قشقایی در لیگ دسته دوم چه تصمیمی گرفته می شود، هر چند شنیده می شود با تصمیم درست کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس این امتیاز برای برق شیراز تیم 72 ساله ایران در نظر گرفته می شود تا این تیم باز هم شانس خود را برای حضور در سطح اول فوتبال ایران امتحان کند!

 

منبع: روزنامه تماشا - میثم حجتی



ترند های روز