۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
مردم کسانی که شادی را به آنها هدیه کرده‌اند، فراموش نمی‌کنند

کی‌روش بدون دلیل قانع کننده دست به خودکشی نمی‌زند!

در بدترین حالت هم بسیاری از کارشناسان آنها را به عنوان نفرات اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه قلمداد می کردند، کسی را که حداقل صعود بدون اما و اگر به جام جهانی را به مردم هدیه داده، مجنون  بخوانند‌‌.
کد خبر: ۷۹۱۶۲

به گزارش «دی اسپورت» و به نقل از برنا؛ اعلام لیست نهایی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی روسیه و خط خوردن بازیکنانی چون سیدجلال حسینی، وریا غفوری و ... موجب شد کارلوس کی روش، سرمربی سابق رئال مادرید، از سوی برخی مربیان داخلی با الفاظی که شاید دیگر در سطح چاله میدان هم کاربردی ندارد، مورد انتقاد قرار گیرد، به طوری که برخی از بازیکنان سابق تیم ملی و کسانی که در اوایل زمان حضور سرمربی فعلی تیم ملی در ایران، دقایق زیادی را برای گرفتن عکس یادگاری، در کنار زمینی که او بازیکنانش را تمرین می‌داد، می‌ایستادند، او را انسانی مجنون خطاب می‌کنند!

عده دیگری کی‌روش را دلالی نامیدند که با به‌دست گرفتن سکان فوتبال ایران به دنبال پولشویی‌های کلان است. ولی در میان تمام این حرف‌ها، آمارها طی چند سال اخیر نشان می‌دهد، مردم کسانی که شادی را به آنها هدیه کرده‌اند، فراموش نمی‌کنند!

نگاهی اجمالی به نتایج و نمایش تیم ملی فوتبال در دو دوره پیش و پس از کی‌روش نشان می‌دهد فوتبال ایران در چه شرایطی قرار داشت. روزگاری که پس از جهشی چشمگیر در جام جهانی فرانسه، تیم ملی و نفراتش با سقوطی تدریجی مواجه شدند. ترانسفر بازیکنان ناب فوتبال کشور به باشگاه‌های حوزه خلیج فارس سخت شده و می‌رفت که به آرزویی بزرگ تبدیل شود و فوتبالدوستان برای صحبت کردن در مورد پیروزی مقابل تیم های رده چندم آسیا هم با اطمینان سخن نمی‌گفتند.

این تنها دو‌ نمونه کوچک از وضعیت فوتبالی است که حالا تبدیل به دورانی شده که بهترین بازیکنان تیم های هرچند درجه دو اروپایی ایرانی هستند و کارشناسان حتی از شکست مقابل اسپانیا و ... با اکراه سخن می‌گویند که به نظر توجه به همین دو مورد نشان می دهد، منتقدین چند روز اخیر کارلوس کی روش به سادگی چشم بر تمام این موفقیت ها بسته و تنها به دلیل عدم دعوت بازیکنانی که در بدترین حالت هم بسیاری از کارشناسان آنها را به عنوان نفرات اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه قلمداد می کردند، کسی را که حداقل صعود بدون اما و اگر به جام جهانی را به مردم هدیه داده، مجنون  بخوانند‌‌.

تمام اینها در حالی است که اعتبار هیچ‌کس به انداره کارلوس‌کی روش، به عنوان یکی از مربیان مطرح فوتبال جهان و سرمربی تیم ملی ایران به طور مستقیم با نتایج تیم تحت هدایتش در جام جهانی سنجیده نمی‌شود و قطعا برخلاف عقیده بسیاری از کارشناسان، دلایل محکمی برای اتخاذ چنین تصمیمی دارد، زیرا هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند قبول کند کادر فنی با تجربه‌ای که تمام تحرکات چند سال اخیر بازیکنان دعوت شده را زیر نظر داشته است، بدون دلیل قانع کننده‌ای دست به این خودکشی جهانی بزند. دلایلی که بخشی از آن را سرمربی تیم ملی بیان کرد و بدون شک باز هم دلواپسان به مانند همیشه، چیزی برای اتهام زدن خواهند داشت.

 

نویسنده:  یوسف قاسمی