۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵

روایتی ناگفته از آرپی‌جی زن نساجی در لیگ یک

از رفت و آمد میثم کریمی ستاره سال‌های نه چندان دور فولاد از لیگ برتر به لیگ دسته دوم و بازگشت به لیگ برتر و تبدیل شدن به «آرپی‌جی زن» در نساجی مازندران گزارشی در ادامه خواهید خواند
کد خبر: ۷۹۳۲۸

به گزارش"دی اسپورت"، استان خوزستان همواره به‌عنوان مهد فوتبال ایران شناخته شده است. جایی که در کنار فوران نفت از زمین‌هایش، همواره استعدادهای فوتبالی نیز از خاک این استان جوشیده‌اند.

 

ظهور بازیکنی به‌نام "میثم کریمی"

 

حدود سال‌های 88، 89 بود که مجید جلالی در خط میانی فولاد، پرده از یک هافبک  خوش استیل و البته بومی برداشت که در اوج جوانی بسیار باتجربه عمل می‌کرد. میثم کریمی بازیکنی بود که جلالی او را از تیم امید فولاد به تیم اصلی آورد و کریمی هم توانست به‌خوبی پاسخ اعتماد آقا معلم را بدهد. روند خوب میثم در فولاد با رفتن جلالی و آمدن فرکی به پایان رسید و وی قصد داشت به تیمی دیگر ملحق شود که در مسیر پیوستن تیم‌های لیگ برتری به گفته خودش بدشانسی‌هایی آورد.

 

وی بعد از اینکه شرایطش برای پیوستن به استقلال خوزستان جور نشد، به صنعت نفت آبادان در لیگ یک پیوست. میثم کریمی درباره این دوران می‌گوید: یکی از بهترین سال‌های فوتبالم را در نفت آبادان و با آقای قاسمپور داشتم اما در حالی که همه چیز خوب پیش می‌رفت، در یکی از تمرینات و در برخورد پای یکی از بازیکنان با زانویم، از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شدم و حدودا یک سال نتوانستم بازی کنم.

 

پیشنهاد نفت مسجدسلیمان و داستان سربازی

 

پس از پایان دوران نقاهت میثم، وی از نفت مسجدسلیمان که به‌تازگی لیگ برتری شده بود، پیشنهاد دریافت کرد. رضاییان مدیرعامل سابق فولاد، مدیر نفت مسجدسلیمان شده بود و نظر بهروز مکوندی سرمربی وقت نفت نیز روی میثم مثبت بود اما مطرح شدن قضیه سربازی و کارت‌های پایان خدمت غیرمجاز گریبان میثم را نیز گرفت و وی مجبور شد برای انجام خدمت سربازی از خوزستان خارج شود  و ادامه فوتبالش را در یک تیم نظامی پشت سر بگذارد.

 

سختی سربازی در دوران تازه‌دامادی

 

میثم کریمی این دوران را چنین روایت می‌کند: هنگامی که به خدمت رفتم تازه ازدواج کرده بودم و شرایط خاصی برایم پیش آمد. پولی که از نفت آبادان را گرفته بودم را به‌طور کامل برای عروسی و پیش‌خرید یک واحد آپارتمان در اهواز خرج کرده بودم و هنگامی که خبردار شدم که باید به خدمت سربازی بروم تا حدود زیادی دستم خالی بود. به‌هرحال برای سربازی به ملوان رفتم  که در آن‌جا شرایط بسیار سختی داشتیم و وقتی که فدراسیون گفت در آن مقطع نمی‌توانید بازی کنید، هر روز از 7 صبح تا 1 ظهر به پادگان می‌رفتم و حتی خوابگاه هم نداشتم که مجبور شدم سه ماه، هر روز پول هتل بدهم. به‌هرحال شرایطی پیش آمد که به نیروی زمینی رفتیم و پس از کش و قوسی که پیش آمد در لیگ دو برای این تیم به میدان رفتم و با ماهی 300 هزار تومان برای این تیم بازی کردم که البته از مسئولانی که در نیروی زمینی شرایط خوبی برای ما فراهم کردند تشکر می‌کنم.

 

آغاز نساجی تایم...

 

کریمی پس از اتمام دوران خدمت در تیم نیروی زمینی به دنبال بازگشت به لیگ برتر با چند تیم مذاکره و صحبت کرد که در این زمینه توفیقی حاصل نشد و وی به نساجی در لیگ یک ملحق شد.

 

میثم در این زمینه می‌گوید: وقتی از خدمت برگشتم انگار هیچ‌کس من را نمی‌شناخت و طی تماسی که از نساجی دریافت کردم ترجیح دادم به این تیم بپیوندم و یک فصل بسیار خوب را در این تیم داشتم و در اغلب بازی‌ها فیکس بودم.

 

در همان سال در نیم‌فصل اول پول خاصی نگرفتیم اما از روز اول مردم قائمشهر به من لطف داشتند و من فکر می‌کنم یکی از بهترین تماشاگران ایران در قائمشهر هستند. در ابتدای فصلی که گذشت نیز برای نزدیک بودن به خانواده‌ام به شهرداری ماهشهر پیوستم و با تفکر مثبتی به این تیم ملحق شدم اما با وجود اینکه در بازی اول هم بازی بسیار خوبی کردم مشکلاتی برایم به‌وجود آمد که باعث شد تصمیم بگیرم از ماهشهر جدا شوم و به‌خاطر اینکه در نساجی راحت بودم به این تیم برگشتم.

 

این را هم بگویم در شهرداری خیلی زحمت می‌کشیدیم ولی بعضی برخوردها با دیگران که غیربومی بودند بهتر از ما خوزستانی‌ها بود و شاید بیراه نباشد بگویم ما خوزستانی‌ها غریب پرستیم و دیگران را از ما عزیزتر می‌دانستند.

 

فصل رویایی "میثم بچه اهواز" با نساجی...

 

کریمی موفق شد در فصلی که گذشت با نساجی به لیگ برتر صعود کند تا مزد سال‌ها تلاش و صبر خود را بگیرد و به‌صورت فوتبالی به لیگ برتر برگردد. کریمی درباره این فصل اظهار کرد: همه مربیان امسال زحمات زیادی برای تیم نساجی کشیدند ولی آقای نکونام واقعا باشخصیت و حرفه‌ای است و رابطه بسیار خوبی با بازیکنان دارد و معمولا خودش پیگیر مسائل و مشکلات بازیکنان است.

 

هواداران نساجی نیز بالاخره به حق و اجر صبر خود رسیدند و با صعود به لیگ برتر توانستیم هدیه خوبی به آن‌ها بدهیم. از هواداران نساجی فوق‌العاده ممنونم که همیشه به من لطف داشته اند. در قائمشهر به من "میثم بچه اهواز" و "آرپیجی‌زن" می‌گویند و من رابطه بسیار خوبی با هواداران دارم.

 

مسیر طی شده و فصل پیش رو...

 

اما قرارداد میثم کریمی با نساجی به پایان رسیده است و وی می‌گوید به این تیم علاقه دارد و دوست دارد در این تیم بماند اما بدش نمی‌آید اگر پیشنهادی از خوزستان داشت به آن فکر کند. وی درباره شرایط فصل آینده‌اش و مسیری که تا اینجا طی کرده گفت: زمانی که به خدمت رفتم شرایط سختی داشتم و شاید گاهی از پدرم برای گذران زندگی پول می‌گرفتم.

 

اما تسلیم نشدم و تلاشم را کردم و زحمات زیادی کشیدم و خدا را شکر روندم صعودی بوده است. می‌خواهم امسال با بازی خوب در لیگ برتر به تیم ملی هم برسم چون به‌نظرم چیزی از خیلی بازیکنان ملی پوش کم ندارم. باید از همسرم تشکر کنم که در همه این سال‌ها با صبر در کنار من بود و به من کمک کرد و هر لحظه تلاش ‌می‌کنم زحماتش را جبران کنم و از پدر و مادرم نیز بسیار سپاس‌گذارم.

 

باید فوتبالیست‌های خوزستانی خارج از استان را نیز ببینند...

 

میثم کریمی از آن دسته بازیکنان باکیفیت خوزستانی است که مانند خیلی‌ خوزستانی‌های دیگر در تیم‌های غیربومی بازی می‌کند که نظر وی در این باره جالب است. کریمی می‌گوید: از مربیان و مسئولان فوتبال خوزستان می‌خواهم که فوتبالیست‌های خوزستانی که در خارج از استان بازی می‌کنند را ببینند.

 

چه دلیلی دارد وقتی استان من 4 تیم در لیگ برتر دارد در کنار خانواده‌ام نباشم و بروم در خارج از استان بازی کنم در حالی که مثلا من در نساجی دارم به‌صورت فیکس بازی می‌کنم که نشان می‌دهد بازیکن بی‌کیفیتی نیستم. این همه در خوزستان به بازیکنان غیربومی اعتماد شد و در خیلی موارد هم این اعتماد جواب نداد، چرا این اعتماد به بازیکنان خوزستانی نشود؟ اگر اعتماد کنند و جواب نگیرند می‌توانند بازیکنان دیگر را بیاورند.

 

منبع : فارس