۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
احمدزاده و پورغلامي گزينه‌هاي اصلي مربيگري هستند

صالح‌نيا : ملوان را به منطقه آزاد و نيروي دريايي بازمي‌گردانيم

ملوان بندرانزلي از روزي كه به بخش خصوصي واگذار شد و مربيان غيربومي هدايت اين تيم را بر عهده گرفتند راه سراشيبي را در پيش گرفت.
کد خبر: ۷۹۴۳۱

به گزارش"دی اسپورت"، ملوان بندرانزلي از روزي كه به بخش خصوصي واگذار شد و مربيان غيربومي هدايت اين تيم را بر عهده گرفتند راه سراشيبي را در پيش گرفت تا در نهايت به دسته اول سقوط كند. سال‌هاست كه اين تيم ريشه‌دار و قديمي تلاش مي‌كند تا جواز ليگ برتر را بگيرد ولي توان آن را ندارد و جالب اينجاست كه فصل آينده را هم بايد با منفي شش امتياز آغاز كند كه كار سختي براي صعود خواهد داشت.

در اين رابطه گفت‌وگويي با بهمن صالح‌نيا بنيانگذار ملوان انجام داديم كه به تازگي همسرش را از دست داده است.


آقاي صالح‌نيا ابتدا درگذشت همسر گراميتان را تسليت مي‌گوييم و مي‌خواستيم چند سوال در مورد ملوان بپرسيم.


ممنون از لطفي كه شما و ساير رسانه‌ها به من داشتيد و ابراز همدردي كرديد. در خدمت هستم.


ملوان دارد هر روز آب مي‌رود و با كسر امتياز مواجه مي‌شود. چرا هيچ كس به فكرش نيست؟


قطعا اتفاقاتي كه در اين چند وقت اخير براي ملوان رخ داده براي همه گيلاني‌ها آزاردهنده است ولي هيات مديره و شوراي شهر نگران اين تيم هستند و خود ما هم برنامه‌اي داريم كه تيم را به منطقه آزاد و نيروي دريايي بازگردانيم. ملوان هبه شده به مردم است كه تلاش مي‌كنيم تيم را به مالك قبلي‌اش برگردانيم و از مربيان بومي نيز كمك بگيريم. اگر اين اتفاق رخ دهد قطعا تيم به شرايط گذشته‌اش باز خواهد گشت. هواداران حامي اصلي تيم هستند و بارها از ما خواسته‌اند كه به فكر تيم باشيم و كاري كنيم كه ملوان جايگاه واقعي‌اش را در فوتبال به دست بياورد.


يعني قرار است مربيان بومي روي كار بيايند چون مربيان غيربومي كه جواب ندادند.


دو عزيز بومي به نام‌هاي احمدزاده و پورغلامي مربيان بومي هستند كه حق شهروندي دارند. آنها هميشه تعهد عاطفي به ملوان داشته‌اند و مثل مربيان غيربومي باري به هر جهت تصميم نمي‌گيرند. مثل رفيق عزيزم آقاي دست‌نشان كه آمدند و مدتي كار كردند و رفتند. ما بايد تلاش كنيم زمان را از دست ندهيم و نظر من حقير هم اين است كه اين مجموعه كنار هم باشيم و با هم تيم را ساماندهي كنيم.


شما در اين چند سال اخير زياد دخالتي در تيم نداشتيد؟


من در اين دو سال اخير مصلحت نمي‌دانستم به تيم ورود كنم و تنها هوادار تيم بودم. اتفاقا در اين مدت پيام‌هاي زيادي چه داخل كشور و چه خارج از كشور از هواداران داشتيم كه خواستار اعلام شماره حساب بودند تا به تيم كمك كنند. خيلي‌ها به ملوان عرق دارند و براي كمك مالي اعلام آمادگي كرده‌اند كه من هم از آنها خواسته ام بعد از چهلم همسر منِ حقير در اين مورد تصميم بگيريم. ما نبايد زمان را از دست بدهيم و بايد هرچه زودتر ملوان را سر و سامان دهيم. يكي از خواسته‌هاي مرحوم همسرم اين بود كه هيچ موقع ملوان را تنها نگذارم و به فكر اين تيم باشم و هر كمكي كه از دستم برمي‌آيد انجام بدهم.


كسر شش امتياز قطعي شده است؟


كسر شش امتياز قطعي و نامه‌هاي ديگري هم به باشگاه ارسال شده كه بايد راهكاري براي بدهي آنها پيدا كنيم. طلبكاران حق دارند دنبال طلب‌شان باشند و هدف اين است در آينده با آقاي خسته‌بند نماينده محترم مجلس جلسه‌اي بگذاريم و بخشي از بدهي‌ها را چه از طريق كمك هواداران و چه ديگر عزيزان، پرداخت كنيم.


الان مالك اصلي تيم چه كساني هستند؟


آقايان خسته‌بند و بديعي‌فر مالكان اصلي هستند و آنها تصميم مي‌گيرند كه چكار كنند.


به نظر شما آيا بهتر نيست نمايندگان عزيز مجلس به فكر مردم باشند و مشكلات آنها را برطرف كنند و تيم را به افراد فوتبالي بسپارند مثل شما كه بنيانگذار تيم هستيد و زماني كه پست داشتيد، تيم هم ثبات داشت؟


همين مالكان و تصميم‌گيرنده‌هاي الان هم فرزندان ما هستند و احساس هواداران را درك مي‌كنند. آنها در اين چند سال تلاش كردند تيم را اداره كنند و زحمات خودشان را هم كشيدند ولي اتفاقي است كه افتاده و بايد راه‌ حل ديگري پيدا كنيم تا بدتر از اين نشود.


الان كسر شش امتياز راه برگشت دارد يا ملوان ليگ را با منفي شش آغاز خواهد كرد؟


راه‌حل دارد و مي‌شود كسر امتياز را بخشيد. ما بايد كم‌كم بدهي ها را پرداخت كنيم و با جلب نظر شاكيان دنبال حذف كسر شش امتياز باشيم.


پس خبرهاي خوبي براي ملوان در راه است؟


ان‌شاءا... كه اين‌طور بشود و ما تمام سعي و تلاش‌مان را خواهيم كرد. ملوان قدمت چندين ساله دارد كه در همه جاي ايران طرفدارش هستند. ما بايد به نظر مثبت هواداران پاسخ بدهيم و تيم منسجمي براي فصل آينده بسازيم. هواداران و مربيان بومي به ملوان نگاه عاطفي دارند كه مي‌شود با كمك آنها راه بهتري را در پيش گرفت.


ملوان كميته فني دارد؟


بله، آقايان احمدزاده، قدير بحري و چندين عزيز ديگر كه همگي فوتبالي هستند.


وقتي همه فوتبالي هستند، بهترين راه، بازگشت به گذشته نيست؟


قطعا اين‌طور است و اگر بتوانيم به توافق برسيم كه مجددا منطقه آزاد و خود نيروي دريايي مالكان تيم شوند و ملوان را حمايت كنند، خيلي از مشكلات حل مي‌شود.


قبول داريد جاي ملوان در سطح اول فوتبال خالي است؟


ملوان يكي از تيم‌هاي پرافتخار جام حذفي و باسابقه ليگ است كه نبودش در سطح اول فوتبال احساس مي‌شود. ما تلاش مي‌كنيم كه بار ديگر اين تيم را به سطح اول فوتبال بازگردانيم.

 

منبع : روزنامه گل



ترند های روز