۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

رویای شکست پانزدهمین همسایه با کی‌روش

از اولین شکست تاریخ فوتبال ایران تا امروز، ترکیه همیشه یکی از سدهای بزرگ تیم ملی بوده و فردا شاید این سد برای همیشه شکسته شود.
کد خبر: ۷۹۴۳۹

به گزارش"دی اسپورت"، اولین شکست تاریخ فوتبال ایران، مقابل ترکیه رقم خورد. شکستی با نتیجه ۶-۱، که بعد از گذشت حدود ۷۰ سال هنوز بدترین شکست تیم ملی است. البته در آن مسابقه، تیم ملی اولین گلش را هم زد. از آن زمان تا امروز، ایران بازی‌های زیادی انجام داده، تیم‌های زیادی را برده و افتخارات مختلفی هم بدست آورده اما هنوز فرصت تسویه حساب با ترکیه را پیدا نکرده است. ایران و ترکیه، آخرین بار ۵۰ سال قبل با هم بازی کردند و تیم ملی سرانجام فرصت شکستن این طلسم را دارد تا برای اولین بار، ترکیه را شکست دهد.

 

ایران در این سال‌ها، همه کشورهای همسایه‌اش را حداقل یک بار برده است. پاکستان با ۱۲ باخت، بیشترین پیروزی را به ایران داده و بهترین همسایه ایران محسوب می‌شود. کشورهایی که با ایران مرز آبی داشته‌اند هم حداقل یک بار، از تیم ملی شکست خورده‌اند. حتی روسیه، با وجود بردهای بیشتر در سال ۲۰۱۱ به تیم ملی باخت.

 

در بین ۱۵ کشوری که با ایران مرز آبی یا خاکی دارند، ترکیه تنها کشوری است که هنوز، تونسته مقابل تیم ملی بدون شکست بماند. آماری که بخشی از آن را مدیون بازی نکردن با ایران در پنج دهه اخیر است. بازی فردا روبروی تیم آماده کی‌روش، فرصتی خواهد بود تا آن‌ها هم شکست از ایران را تجربه کنند. تا در زمین چمن هم نام ایران، کنار قدرت‌های اول منطقه باشد.

 

منبع : وب سایت نود