۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

چالش كى‌روش، چالش با كى‌روش

بازى امروز به كدام بازى از پيكارهاى سه‌گانه نزديكتر خواهد بود؟ در نگاه كارلوس كى‌روش، تركيه معادل كدام حريف ما به‌شمار مى‌رود؟
کد خبر: ۷۹۴۶۴

به گزارش"دی اسپورت"، بازى امروز به كدام بازى از پيكارهاى سه‌گانه نزديكتر خواهد بود؟ در نگاه كارلوس كى‌روش، تركيه معادل كدام حريف ما به‌شمار مى‌رود؟ امروز به تمرين بازى با مراكش خواهيم پرداخت يا نحوه مسابقه با اسپانيا را مرور خواهيم کرد؟ شايد هم نگاهى عملگرايانه خواهيم داشت به نبرد با پرتغال كه نبايدش باخت و بايد مقاومتى غيرمعمول به خرج داد تا روبه‌روى ياران كريس رونالدو، با دست پر از ميدان خارج شد!

 

١- در سر كى‌روش چه مى‌گذرد؟ او براى حريفان سه‌گانه ايران در جام جهانى چه راهكار مقابله‌اى و چه برنامه عملى دارد؟ بسته بودن محيط تيم ملى و رازگونه بودن فضاى زندگى تيم ايران، كه به تمركز فكرى ياران كى‌روش هم انجاميده، چه نوع مزيتى به خط دفاع تيمى كه خود را باور دارد و به خودباورى بيشترى هم بايد دست يابد، مى‌بخشد؟

 

پشت ديوارهاى بلند و درهاى بسته اردوى ايران، كدام خواسته و كدام هدف را جستجو مى‌كنيم؟ براى نيل به اهداف تاكتيكى چندوجهى خود، به كدامين بازيكنان بيشتر ميدان بايد داد؟ جنگ‌آوران اهل ستيز، يا فانتزى‌بازهاى تكنيك‌محور پا به توپ؟ كى‌روش وارد چه جايى شده است؟

 

ماكياوليزم ورزشى

 

٢- ناخن خشكى، يكى از ويژگى‌هاى رفتار و يكى از خصوصيات اخلاقى كسانى چون سرخيو راموس، بوده و هست و خواهد بود!

 

خشونتى گاه زايد و عمل و عكس‌العملى، اغلب توأم با بى‌رحمى، در بازى امثال آقاى راموس نهادينه شده و ذاتى است! يا توپ برود يا حريف عبور كند! هم توپ و هم مرد پا به توپ، امكان پيشروى نبايد بيابند! حتى به قيمت يك خطاى فاحش، حتى به قيمت شكستن استخوان ترقوه حريف! در اين رهگذر، ابايى نبايد داشت! ماكياوليزم ورزشى حاكم است! از تيم برنده، درباره چند و چون پيروزى‌شان، پرسش نمى‌كنند! حق به جانب تمام برنده‌هاست، حتى اگر با غلط، با خشونت، با زدن و شكستن پيروز شده باشند!

 

عمله ظلم و نوكران بى‌جيره و مواجب برندگان، در توجيه هيچ غلطى كوتاه نمى‌آيند و در راست‌نمايى هر دروغى، كمال هنرمندى را به خرج مى دهند! راموس به واسطه شكستن كتف محمد صلاح، تحسين هم مى‌شود، چراكه حق با برندگان است نه با رعايت اصول! «بازى فير» در قصه‌ها ارزشمند است! در ميدان عمل، بايد زد و شكافت و دريد!

 

غوطه‌ور در بسته بودن

 

٣- به تيم ملى اميدها بسته‌ايم! حريفان تيم ملى اما، سختند و قدرند و درجه اولند!

 

به اين تيم، چشم اميد بسته‌ايم اما، در بى‌خبرى مطلق غوطه‌وريم! چيزى درباره تيمى كه دوستش داريم، نمى‌دانيم! با ما عين غريبه‌ها رفتار مى‌شود! درها بسته است و ديوارها هم! پرده‌هاى وهم و خيال هم، پشت پرده‌اند! رازدارى در اوج است! رازدارى به افراط گراييده و اين، به نقطه قوت تيم آقاى كى‌روش بدل شده است! درباره تيم ملى، نه حدسى داريم و نه صاحب گمانه‌اى هستيم! مى‌دانيم كه چيز زيادى نمى‌دانيم ولى اميدواريم و در اين باب، اصلاً هم كوتاه نمى‌آييم! حتى در بازى برابر تركيه هم، چيزى از خواست‌انديشى‌مان كم نمى‌شود!

 

امروز حرف از تيم است و سخنى از تك‌تك بازيكنان، اگر هم هست، بسيار كم است!

 

منبع : خبر ورزشی