۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰

نامه هوادار قدیمی ملوان برای فرماندهان ارشد نیروی دریایی

نام ملوان با نام بزرگ نیروی دریایی ارتش ایران عجین است و ملوان نمادی است از دلاور مردان جان بر کف نیروی دریایی ، ملوان به پاس حمایت های مادی و معنوی نیروی دریایی ملوان شد و مردم قدرشناس انزلی از این موضوع به خوبی آگاهند. 
کد خبر: ۷۹۵۲۷

به گزارش"دی اسپورت"، شکل گیری تیم فوتبال ملوان در بندرانزلی دیدگاه مردم را نسبت نیروی دریایی تغییر داد ، ملوان به عضوی دوست داشتنی در میان هر خانواده انزلی چی تبدیل شد و این تیم دقیقا همان نمادی بود که مردم یک شهر برای اتحاد و یکصدایی به آن نیاز داشتند. 

آن روزها بسان امروز نگاه ها به ورزش و تیمداری حرفه ای نبود ، امروز پس از گذشت نیم قرن از تاسیس باشگاه ملوان بندرانزلی می توانیم درک کنیم که دیدگاه مدیران ارشد نیروی دریایی در آن زمان چقدر آینده نگرانه و هوشمندانه بوده است . 

ملوان فرزند بهمن خان صالح نیا است ، مردی که نظم و انضباط را همچون فرماندهان نیروی دریایی به ناوی ها منتقل نمود ، و آن فرم منظم ملوان انزلی را به تیمی قدرتمند در میادین ورزش ایران تبدیل نمود. 

ملوان از سال 1348 تا 1380 که پول های بدون حساب و کتاب وارد فوتبال نشده بود توانست به سه عنوان قهرمانی و سه عنوان نایب قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران دست یابد. 

ملوان در طول 32 سال مدیریت مستقیم نیروی دریایی به عناوینی چون پر افتخارترین تیم شهرستانی دست یافت ، ملوان به عنوان نماینده کشور عزیزمان ایران در مسابقات آسیایی شرکت نمود و خوش درخشید و این درخشش به حدی بود که فوتبال دوستان ایرانی حتی تا امروز از نام ملوان با احترام یاد می کنند. 

مردم انزلی این سرمایه ، اعتبار و آبرو را مدیون حمایت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند . ملوان پیوندی عاطفی میان مردم شهرستان بندرانزلی و دلاوران نیروی دریایی ایجاد نموده است. 

همه این نکته ها را عنوان کردیم تا یادآور شویم امروز ملوان بیش از گذشته نیاز به حمایت های معنوی نیروی دریایی دارد. 

ملوان آشفته امروز هیچ نشانی از نظم و انضباطی از جنس نیروی دریایی ارتش ندارد و قوی سپید که ستون های اولیه آن را با نظم و دیسیپلین بنا نهاده اند در این بی انضباطی و هرج و مرج مدیریتی خواهد مرد. 

امروز ملوان از یک تیم فرهنگی ورزشی تبدیل به جولانگاهی برای رقابت و عرض اندام سیاسیون در مقابل یکدیگر شده است ، تمام تصمیمات تصمیم سازان امروز بر منافع شخصی و گروهی سیاسیون انزلی استوار است که این با مرامنامه اولیه باشگاه ملوان به هیچ عنوان سازگاری نداشته و در تضاد است. 

مطلب را خلاصه می کنیم ، مردم انزلی از مدیران ارشد نیروی دریایی تقاضا دارند تا به مباحث مدیریتی باشگاه ملوان ورود کنند ، آن مدیران عزیز نیک می دانند که دخالت سیاسیون در امور باشگاه داری سبب مفسده های فراوانی خواهد شد و این قطعا برازنده نام بزرگ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. 

بنیانگذار این تیم نیروی دریایی است و مالک اصلی آن مردم قهرمان بندرانزلی هستند ، این مردم در شرایط حساس کنونی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی درخواست دارند تا مدیریت این باشگاه مردمی را از دست سیاسیون خارج و با مدیریت صحیح سهام باشگاه ملوان را به سازمان ها و یا اشخاص دارای صلاحیت واگذار نمایند. 

امید است این صدای حق خواهی مردم انزلی به گوش فرماندهان محترم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برسد.

 

مهندس ابراهیم غلامی