۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
جام جهانی 2018 - مرحله 1/8 نهایی

پیش بازی فرانسه-آرژانتین؛ نیمکت های داغ، عرق سرد

مربی بازنده در مسابقه فردا احتمالا از سمت خود برکنار خواهد شد؛ دشان با این نسل طلایی بار زیادی را بر روی دوش خود می بیند و سمپائولی نیز تا همین جای کار خود را لبه پرتگاه حس کرده است.
کد خبر: ۸۰۸۸۷

به گزارش «دی اسپورت»؛ دو تیم فرانسه و آرژانتین احتمالا در یکی از جذاب ترین بازی های جام بیست و یکم به مصاف هم خواهند رفت.

 

مشخصات بازی

روز و تاریخ برگزاری: شنبه 30 ژوئن 2018 | 9 تیر 1397

ساعت: 18:30

تورنمنت: جام جهانی 2018 | مرحله یک هشتم نهایی

ورزشگاه: کازان آرنا

داور: علیرضا فغانی (ایران)

 


ترکیب احتمالی دو تیم و اوضاع آن ها

شاید هنوز حرف زدن از مدعیان قهرمانی زود باشد ولی نه فرانسه و نه آرژانتین تا کنون در حد و اندازه یک مدعی قهرمانی ظاهر نشده اند. در حقیقت فرانسه با کسب دو پیروزی در خفیف ترین حالت ممکن و یک تساوی با دانمارک به این مرحله رسیده است. از آن سو آلبی سلسته نیز با چهار امتیاز و هزار دعا و عبادت خود را به جمع شانزده تیم برتر جام رسانده است. 

تیم پر ستاره دیدیه دشان پیش از این که خیلی زود غافلگیر شود، باید تکانی به خود بدهد. آن ها برای مسابقه فردا بنجامین مندی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت و از این رو باید فکری به حال منطقه ای از زمین کنند که احتمالا جولانگاه لیونل مسی خواهد بود. پس از استراحت جمعی از مهره های اصلی این تیم در بازی مقابل دانمارک، شاید خروس ها از آمادگی بدنی بهتری نسبت به حریف خود برخوردار باشند و بتوانند از آن سود ببرند.

برای خورخه سمپائولی، همین که هنوز خودش بر روی نیمکت آرژانتین می نشیند و کشورش در جام جهانی حاضر است، جای شکر دارد. تیم او با گل دقیقه 86 مارکوس روخو در دیدار مقابل نیجریه، شانس مجددی برای اثبات توانایی های خود به دست آورده است و سمپائولی باید همان هدف مشترکی را دنبال کند که از سهیم بودن آن با مسی گفته است. انتظار می رود مشکل انزو پرز تا روز بازی حل شود و او قادر به بازی کردن برای تیمش شود. از سوی دیگر شاید اور بانگا بار دیگر میانه زمین را به دست بگیرد و تیمش را به پیش براند.

نکات آماری

  • دیدیه دشان پس از مربیگری در این مسابقه، با سبقت گرفتن از ریموند دومنک برای هشتادمین بازی در دست داشتن هدایت خروس ها را تجربه خواهد کرد.
  • از جام جهانی 1986 به بعد، فرانسه هر بار جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را کسب کرده، با موفقیت از این مرحله گذشته است (1986، 1998، 2006 و 2014).
  • آرژانتین در هر دو رویارویی خود با فرانسه در چارچوب رقابت های جام جهانی برنده شده است؛ یک بار در 1930 (1-0) و یک بار هم در 1978 (2-1). آلبی سلسته پس از هر دو مسابقه یاد شده توانست به فینال جام جهانی برسد؛ با این تفاوت که در سال 1930 شکست خورد ولی در 1978 به عنوان قهرمانی دست یافت.
  • این دوازدهمین رویارویی فرانسه و آرژانتین خواهد بود. نماینده آمریکای جنوبی با کسب شش برد در مقابل دو برد فرانسه (و سه تساوی) موفق تر بوده است. همچنین آلبی سلسته در 11 تقابل قبلی خود با فرانسه، هشت بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده است.
  • فرانسه در 5 بازی از 7 بازی اخیر خود در رقابت های جام جهانی موفق به ثبت کلین شیت شده است.
  • پس از دیگو مارادونا (1982، 1986 و 1994) و گابریل باتیستوتا (1994، 1998 و 2002) لیونل مسی سومین بازیکن تاریخ فوتبال آرژانتین است که موفق به گلزنی سه دوره مختلف از رقابت های جام جهانی می شود.

منبع: طرفداری



ترند های روز