۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
جام جهانی 2018 - مرحله 1/8 نهایی

پیش بازی سوئد-سوئیس؛ فرصتی طلایی برای تاریخ‌سازی

تیم‌های سوئد و سوئیس فردا آخرین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی روسیه را انجام خواهند داد.
کد خبر: ۸۱۰۰۱

یک فرصت بزرگ برای سوئیس و سوئد که خود را در جمع هشت تیم برتر جام جهانی ببینند. درحالی که بسیاری از مدعیان چون آلمان، اسپانیا و پرتغال حذف شده‌اند، این دو تیم فرصت دارند تا با پیروزی در سنت پترزبورگ، به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برسند. 24 سال پیش، سوئد در جام جهانی آمریکا خود را در مرحله یک چهارم نهایی دید، اما از آخرین‌باری که سوئیس به این مرحله رسیده است، 54 سال می‌گذرد. سوئیسی‌ها اگرچه در سال 2006 هم فرصت داشتند با پیروزی در برابر اوکراین راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند، اما در آن دیدار در ضربات پنالتی شکست خوردند تا تنها حضورشان در این مرحله، به سال 1954 بازگردد، جایی که میزبان رقابت‌ها بودند.

 

در حال حاضر، دو تیم شرایط خوبی دارند. سوئد که با حذف ایتالیا راهی جام جهانی شد، در مرحله گروهی مکزیک و کره را شکست داد و علی‌رغم باخت در برابر آلمان، به مرحله حذفی رسید. سوئیس هم بدون شکست در گروهی که برزیل، صربستان و کاستاریکا حضور داشتند، موفق شد با 5 امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کند. حالا باید دید درحالی که فابیان شیر و استفان لیخشتاینر در ترکیب قرمز‌ها حضور ندارند، آیا آن‌ها می‌توانند در برابر سوئد موفق به کسب پیروزی شوند یا خیر. 

 

سوئد در این جام جهانی آن‌چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. با سبک بازی دفاعی آن‌ها، کسی فکر نمی‌کرد بتوانند در گروهی که آلمان و مکزیک حضور دارد، به مرحله بعد راه پیدا کنند. اما مردان شمال اروپا با قدرت به عنوان سرگروه به این مرحله صعود کردند و پیروزی 3 گله در برابر مکزیک می‌تواند اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای به آن‌ها بدهد. به هرحال باید دید در سی‌امین تقابل دو تیم، آیا سوئد موفق به کسب دوازدهمین برد خود خواهد شد یا سوئیس با برد، به یازدهمین پیروزی خود در برابر سوئد خواهد رسید.

 

منبع مطلب: طرفداری



ترند های روز