۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
جام جهانی 2018 - مرحله 1/4 نهایی

پیش بازی اروگوئه-فرانسه؛ سنگ، آتش، شمشیر در نیژنی نوگورود

تیم های اروگوئه و فرانسه در چارچوب رقابت های جام جهانی 2018 با هم رو به رو می شوند. 
کد خبر: ۸۱۱۰۲

این نخستین برخورد اروگوئه و فرانسه نیست؛ از زمان حمله فرانسه به اسپانیا که به صورت غیر مستقیم جریان استقلال اروگوئه از زیر سایه اسپانیا را کلید زد، تا حضور هزاران فرانسوی در اروگوئه در قرن نوزدهم میلادی و البته نظام آموزشی الگو برداری شده اروگوئه از فرانسه، این دو کشور همواره با یکدیگر تعاملات فرهنگی داشته اند. 

اروگوئه و فرانسه برگزار کننده نخستین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2018 خواهند بود. این مسابقه برای بازیکنان دو تیم حس و حال خاصی دارد چرا که عده ای از آن ها با هم تیمی های خود در رده باشگاهی رو به رو می شوند. آنتوان گریزمان و لوکاس هرناندز در ترکیب فرانسه رو در روی هم تیمی های شان در اتلتیکو مادرید یعنی دیگو گودین و خوزه خیمنز قرار می گیرند و در عین حال ادینسون کاوانی و کیلیان ام باپه نیز شرایط مشابه ای خواهند داشت. البته حضور ال ماتادور که دو بار مقابل پرتغال گلزنی کرد، به دلیل مصدومیت هنوز قطعی نیست.

 

هر دو تیم که سابقه قهرمانی در جام جهانی را دارند، بدون شکست به این مرحله راه یافته اند. در این راستا اروگوئه در تمامی مسابقات خود برنده بوده و فقط یک گل دریافت کرده است و از آن سو خروس ها در دور قبل توانستند در دیداری تماشایی، آرژانتین را از گردونه رقابت ها حذف کنند. 

 

فرانسه به دنبال این خواهد بود تا روند 9 بازی شکست ناپذیری مقابل حریفان اهل آمریکای جنوبی در جام جهانی را تمدید کند و البته اروگوئه نیز به یاد خواهد داشت که از شش مرتبه قبلی که به یک چهارم نهایی جام جهانی رسیده است، تنها یک بار نتوانسته است خود را به نیمه نهایی برساند. 

 

منبع: طرفداری



ترند های روز