۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

علیپور، کاندیدای بهترین بازیکن سال

دی اسپورت:حضور برانکو ایوانکوویچ، علی علیپور، علیرضا بیرانوند و محسن مسلمان در مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال ایران قطعی شده.
کد خبر: ۸۱۶۸۷

به گزارش «دی اسپورت»؛حضور برانکو ایوانکوویچ، علی علیپور، علیرضا بیرانوند و محسن مسلمان در مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال ایران قطعی شده. آنها دعوت‌نامه‌هایشان را دیروز دریافت کردند و پیش از آن هم از آنها عکس و فیلم گرفته شد که قرار است این عکس‌ها و فیلم‌ها در مراسم برترین‌ها نمایش داده شود. حالا فقط مانده تعیین جایزه‌های آنها. کفش طلای آقای گل که سهم علیپور است و جایزه بهترین پاسور را هم مسلمان می‌گیرد اما با وجود قهرمانی دوباره پرسپولیس، می‌گویند قرار نیست جایزه بهترین مربی را به برانکو بدهند. حتی بیرانوند به‌عنوان یکی از گزینه‌های بهترین دروازه‌بان معرفی شده و معلوم نیست دستکش طلایی را ببرد. دلنشین‌ترین شایعه برای پرسپولیسی‌ها اما احتمال معرفی علی علیپور به‌عنوان بهترین بازیکن سال است که باید ببینیم رنگ واقعیت به خود می‌گیرد یا نه.

گل‌های زده و نزده مهدی طارمی بیش از آنکه او را بزرگ کند، دستمایه‌ای شده بود برای تخریب علی علیپور. همان بازیکنی که می‌گفتند جایی بهتر از نیمکت برایش نیست و حتی تک گلِ دومین شهرآورد لیگ پانزدهم هم برای رساندنش به ترکیب اصلی پرسپولیس کافی نبود. حتی وقتی در زمین بود، فضاسازی‌هایش زیر سایه نام و محبوبیت طارمی به چشم نمی‌آمد.

موقعیت‌های پرسپولیس را کسی دیگر هدر می‌داد اما علیپور همیشه متهم ردیف اول بود. منتقدانش حتی حاضر نبودند تا پایان فصل صبر کنند و می‌گفتند برانکو باید علی علیپور را از پرسپولیس بیرون بیندازد اما زمان زیادی طول نکشید که حرف‌شان را پس گرفتند. علیپور موثرترین بازیکن پرسپولیس در نیم‌فصل دوم لیگ شانزدهم لقب گرفت اما به اندازه تلاش و تاثیر مثبتش در تیم، دوست‌داشتنی نبود؛ شاید به این دلیل که با حاشیه‌ها کنار نمی‌آمد.

خلاصه اینکه غیر از برانکو، همه نبودنش را می‌خواستند و پیش‌بینی‌شان این بود که با آمدن گادوین منشا و حضور مهدی طارمی که فصل پیش از آن قهرمان شده بود، علیپور دیگر جایی در پرسپولیس نخواهد داشت. اتفاقا علیپور لیگ هفدهم را هم با نیمکت‌نشینی آغاز کرد و تا پیش از محرومیت طارمی، تنها یک گل زده بود. بعد از آن اما موتور گلزنی‌اش به یکباره روشن شد و حتی از رکورد آقای گلی طارمی هم گذشت؛ با 19 گل. او نه تنها هت‌تریک آقای گلی را برای پرسپولیس رقم زد، بلکه مهاجم نیجریه‌ای را هم فرستاد روی نیمکت.همه این اتفاق‌ها را تکه‌های یک پازل فرض کنید؛ آیا آنها کافی نیستند برای اینکه علی علیپور را شایسته جایزه بهترین بازیکن سال 97 فوتبال ایران بدانیم؟ البته که او کفش طلا را با همان 19 گل به نام خودش رزرو کرده اما برای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال هم می‌تواند یک کاندیدای جدی باشد.

البته که فصل هفدهم لیگ برتر ستاره‌های بسیاری داشت اما علی علیپور و صادق محرمی و حتی مهدی ترابی «رشد‌یافته»ترین بازیکنان این فصل بودند و هر کدام‌شان به تنهایی شایستگی «بهترین» شدن را دارند.شاید وحید امیری و امید ابراهیمی گزینه‌های بهتر و شایسته‌تری به نظر برسند اما هر دوی آنها و همینطور صادق محرمی از فوتبال ایران رفته‌اند و این یعنی که قرار نیست جایزه بهترین بازیکن سال را بگیرند. مگر اینکه باز هم با مصلحت‌‌اندیشی این جایزه را از علی علیپور که بهترین گلزن فوتبال ایران هم هست، دریغ کنند. برای او اما شاید همان کفش طلای آقای گلی هم کفایت کند.او امشب به همراه برانکو ایوانکوویچ (کاندیدای بهترین مربی سال)، علیرضا بیرانوند (کاندیدای بهترین دروازه‌بان سال) و محسن مسلمان (بهترین پاسور لیگ هفدهم) به مراسم معرفی بهترین‌های سال فوتبال ایران می‌رود و حتما امیدوار است که غیر از کفش طلا، جایزه بهترین بازیکن را هم با خود به خانه ببرد. جایزه‌ای که شاید هیچکس بیش از او شایسته‌اش نباشد و هیچ که نباشد، انگیزه‌های علی علیپور را برای تکرار آقای گلی‌اش رنگی تازه خواهد بخشید.



ترند های روز