۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
نفت تهران در آستانه سقوط به لیگ دسته سوم!!

محمود زاده : تا چهارشنبه هفته جاری به باشگاه نفت تهران مهلت تعیین و تکلیف دادیم

مسئول مسابقات سازمان لیگ گفت :صبح امروز با ارسال نامه ای تا روز چهارشنبه هفته جاری به باشگاه نفت تهران جهت تشکیل پرونده و شرکت در فصل جدید مسابقات لیگ یک فرصت دادیم.
کد خبر: ۸۲۴۷۵

به گزارش"دی اسپورت"، فریبرز محمودزاده درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال نفت تهران برای شرکت در فصل جدید مسابقات لیگ یک اظهار کرد : در حال حاضر باشگاه نفت تهران، ابهام بزرگ رقابت‌های لیگ یک است. ما حدود یک ماه پیش کلاس نقل و انتقالات و مراسم قرعه‌کشی لیگ دسته یک را برگزار کردیم که مسئولان این باشگاه در هیچ کدام از این دو مراسم حضور نداشتند. باشگاه نفت پاسخ نامه‌های حقوقی ما را نداند اما امروز (دوشنبه) دوباره مکاتبه حقوقی با نفتی‌ها داشتیم. ان‌شاءالله با مساعدت هیئت فوتبال استان تهران و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران مشکل این باشگاه حل شود. اگر مشکل حضور نفت حل نشود، ابهام بزرگی در چند روز مانده به آغاز لیگ دسته یک به وجود می‌آید.

 

محمودزاده ادامه داد : فرصت پاسخ به مکاتبه قبلی شنبه (دیروز) بود. در مکاتباتی که امروز با باشگاه نفت داشتیم، تا چهارشنبه به این تیم فرصت دادیم تا تکلیف خودشان را روشن کنند و در سازمان لیگ تشکیل پرونده دهند. با توجه به آیین نامه نقل و انتقالات، نفت تهران می‌تواند تا روز بازی هم تشکیل پرونده بدهد اما اگر در روز بازی اولشان هم حاضر نشوند، این بازی ۳ بر صفر به سود حریف اعلام می‌شود.

 

مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ دسته یک در پاسخ به این سوال که اقدام سازمان لیگ در صورت انصراف نفت از لیگ یک چیست؟ گفت: درصورتی که نفت انصراف کتبی بدهد، ما تشکیل جلسه می‌دهیم و راجع به آن تصمیم‌گیری می‌کنیم اما اگر انصراف ندهد، طبق قوانین نقل وانتقالات باید تا روز بازی صبر کنیم. اگر نفت در دو مسابقه شرکت نکند از دور مسابقات کنار می‌رود و به دو رده پایین‌تر سقوط می‌کند. این قانون مختص نفت نیست و هر باشگاهی در دو مسابقه از رقابت‌های لیگ چه متوالی و چه متناوب حضور پیدا نکند، از دور مسابقات حذف می‌شود و به دو رده پایین‌تر سقوط می‌کند. در حال حاضر باتوجه به این که نفت تهران به صورت کتبی از رقابت‌های لیگ دسته یک انصراف نداده است، نمی‌توانیم راجع به آن اظهار نظر کنیم.