۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
گزارش دی اسپورت از وضعیت نابسامان تیم های فوتبال استان مازندران؛

فرصت سوزی های ادامه دار مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران

دیدارهای لیگ آزادگان هفته نخست خود را سپری کرد و لیگ دو از چند صباحی دیگر آغاز می شود ولی گویا متولی ورزش استان مازندران هنوز در باد صعود نساجی به لیگ برتر خوابیده است.
کد خبر: ۸۳۱۶۷

به گزارش"دی اسپورت"؛ با صعود نساجی به لیگ برتر، حالا استان مازندران در همه لیگ های معتبر کشور صاحب تیم شده است ولی عدم توجه متولی ورزش این استان موجب شده تا جوانان فوتبالدوست و ورزشکاران مازندران دچار یاس و ناامیدی شوند.

 

در زیر نگاهی اجمالی خواهیم داشت به تیم های حاضر در استان مازندران که می خوانید.

 

 

نساجی مازندران؛ نساجی مازندران تا همین دو سال پیش اصلا حال و روز خوبی نداشت، به طوری که هواداران این تیم برای رفع مشکل باشگاه محبوب خود تقریبا هر هفته مهمان اداره کل و ورزش جوانان استان مازندران بودند و هر بار نیز با وعده پوشالی متولی اول ورزش این استان مبنی بر رفع مشکلات تیم شان ساری را به مقصد قائمشهر ترک می کردند و دوباره با خلف وعده مسوولین به مرکز استان مراجعه می کردند تا اینکه با آمدن فرهاد صنیعی فر و هزینه وی در بخش خصوصی بالاخره نساجی پس از ۲۴ سال موفق شد به لیگ برتر راه یابد.

 

خونه به خونه؛ با حضور قاسم حسن زاده، مولتی میلیاردر بابلی در فوتبال، استان مازندران پس از سال ها صاحب دومین تیم حرفه ای در این رشته شد ولی هزینه های سنگین تیمداری و عدم توجه مسوولین ورزش استان موجب شد تا وی هم به مانند مالکان قبلی باشگاه نساجی خیلی زودتر از حد تصور از تیمداری دلسرد شود و پیش از آغاز لیگ چند باری از فروش امتیاز باشگاه خود حرف بزند. همین موضوع کافی بود تا فوتبالدوستان بابلی هم به مانند قائمشهری ها برای راضی کردن مالک باشگاه خود دست به دامان متولی اول ورزش مازندران شوند ولی آنها هم پس از چند روز تجمع در اداره کل ورزش و جوانان کاری از پیش نبردند و در نهایت حسن زاده برای حفظ شور و نشاط در بابل حاضر شد به طور نصف و نیمه تیمداری را ادامه دهد که البته با عدم حضور در بازی نخست لیگ برابر ملوان بندرانزلی لکه سیاهی در تاریخ فوتبال مازندران به یادگار ماند.

 

شهدا بابلسر؛ باشگاه شهدا بابلسر پس از صعود به لیگ دسته دوم اوضاع بهتری نسبت به دو تیم دیگر استان مازندران را تجربه نکرد، به طوری که بابلسری ها علیرغم تمام شایستگی که داشتند به دلیل عدم توجه مدیرکل ورزش و جوانان استان به این باشگاه در نهایت در دو مسابقه حاضر نشده و در روزهای آخر تنها روی غیرت بازیکنان و کادرفنی خود در لیگ ماندگار شدند. بابلسری ها در این فصل نیز اوضاع خوبی را تجربه نمی کنند و با وجود اینکه کمتر از یک ماه دیگر مسابقات لیگ دسته دوم آغاز می شود، در بلاتکلیفی محض به سر می برند و هر روز یک تیم مالکیتی و کادرفنی سکان این تیم را در دست می گیرند که در تمام این مدت نیز مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران تنها نظاره گر اتفاقات است.

 

شهید مولایی قراخیل؛ تیم شهید مولایی قراخیل در فصل گذشته با سرمایه گذار خصوصی وارد مسابقات لیگ دسته سوم شد و در روزی که تنها یک گام تا صعود فاصله داشت، به دلیل قطع برق ورزشگاه شهدا ساری و ایجاد وقفه ای طولانی در جریان مسابقه در نهایت مسابقه را در مجموع دیدار رفت و برگشت به جهاد نصر سیرجان واگذار و از صعود باز بماند. حال اینکه قطعی برق پیشرفته ترین ورزشگاه استان که در مرکز استان قرار دارد به اداره کل ورزش و جوانان مربوط می شود یا خیر سوالی است که کسی جز مدیرکل نمی تواند به آن پاسخ دهد. 

 

تمام اینها در حالی است که هر ساله متولیان ورزش استان های دیگر از طریق رانت های سیاسی به دنبال خرید یا انتقال امتیاز تیمی در رشته فوتبال به استان خود هستند تا بلکه بتوانند با این کار شور و نشاط را به جوانان استان خود هدیه کنند، چیزی که با وجود حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در استان مازندران با بی توجهی مدیرکل ورزش و جوانان این استان به سادگی از دست می رود.

 

خبرنگار : دلسا محمدخانی