۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

هفت امتیازی که از دست نساجی پرید

لیگ برتر هفته چهارم خود را پشت سر گذاشت و نساجی مازندران در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد، رتبه ای که به گواه کارشناسان داوری حق این تیم نیست.
کد خبر: ۸۳۴۲۸

به گزارش"دی اسپورت" نساجی و جواد نکونام فصل را خیلی خوب آغاز نکردند و با شکست هفته نخست برابر ذوب آهن در خانه نگرانی هواداران را برانگیختند ولی موقعیت سازی و سطح فنی قرمزپوشان قائمشهری در سه هفته اخیر نشان داد که این تیم در ادامه حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. ولی در این میان موجی که با صحبت های چند وقت اخیر حسن زاده، مالک باشگاه خونه به خونه علیه نساجی و جانب داری کمیته داوران از نکونام پدید آورده، موجب شد همه داوران و ناظرانی که در مسابقات این تیم شرکت می کنند با یک نگاه بدبینانه وظایف خود را انجام دهند، به طوری که هر بار در مسابقات این تیم اتفاقاتی رخ می دهد که پیش از این کمتر دیده است. 

در زیر نمونه هایی از آن را می خوانید.

 

نساجی مازندران - ذوب آهن

قائمشهری ها پس از ۲۴ سال به سطح اول فوتبال کشور رسیدند و همین موضوع کافی بود تا در کمتر از ۳۰ دقیقه سکوهای ورزشگاه در اولین بازی لیگ برتری نساجی مملو از تماشاگر شود و به مانند همیشه سکوهای پیر وطنی که حالا با کمی بزک قرار بود زیباتر دیده شود، باز هم شرمنده خیل عظیم هواداران شد.

نساجی بازی را در میان هیاهو هوادارانش خیلی خوب آغاز کرد و تنها در چند دقیقه چندین موقعیت گلزنی روی دروازه ذوبی ها ایجاد کردند و درست در جایی که در تدارک موج جدید حملات بود، به یکباره چشم رفیعی، ناظر اصفهانی مسابقه به چند تماشاگری که سال ها روی دیوار منزلشان می نشستند و ساعت ها پیش از آغاز مسابقه هم با میوه و تخمه سرجایشان نشسته بودند خورد و بازی متوقف شد. پیگیری های یگان انتظامی ورزشگاه برای بیرون راندن همسایه ها از منزل شان چند دقیقه از وقت بازی را گرفت، همین موضوع کافی بود تا ذوبی ها‌که در ترکیب خود بازیکنان باتجربه ای چون مسلمان، تبریزی، حسینی و ... را می دیدند، کافی بود تا به خوبی تیم شان را جمع و جور کنند و در ادامه علیرغم موقعیت سازی های پی در پی بازیکنان نساجی در نیمه دوم این تیم را با نتیجه یک - صفر شکست دهند. نکته جالب این ماجرا آنجایی است که هواداران همسایه در دومین بازی خانگی نساجی بدون هیچ مشکلی بازی را از جایگاه ویژه خود دیدند.

 

نساجی - تراکتورسازی

نساجی در مقابل تراکتور با همان نفرات بازی نخست در میدان حاضر شد ولی آنچه بیشتر از بازی نخست به چشم می آمد، هماهنگی و دوندگی بازیکنان در این مسابقه بود، به طوری که حملات و سانتر های پی در پی وینگر های چپ و راست تیم روی دروازه حریف و پر شدن فاصله خط دفاع و هافبک نوید ارائه یک بازی زیبا را به هواداران این تیم می داد. شاید گل چهل متری بازیکن چند صدهزار دلاری خارجی تراکتور باید آب سردی بر پیکر بازیکنان و کادرفنی کم تجربه نساجی می بود ولی قائمشهری ها نشان دادند که تیمی با قدمت تراکتور که حتی نایب قهرمانی لیگ ایران را هم یدک می کشد، حق ندارد آنها را از هدف شان دور کند، مگر اشتباه تاثیرگذار داوری که به سادگی چشمش را به روی خطای بازیکن تراکتور روی هافبک نساجی در محوطه جریمه تبریزی ها ببندد و پنالتی صد در صد مازنی ها را اعلام نبیند که همین موضوع موجب شد تا در نهایت بازی با نتیجه یک - یک به پایان برسد.

 

نساجی - پارس جم

حضور شاگردان نکونام در سومین بازی نیز با برتری تاکتیکی قائمشهری ها آغاز شد، به طوری که به گواه هواداران تیم بازیکنان پیشرفت تاکتیکی چشمگیری داشتند ولی باز هم اشتباه تاثیرگذار داوری و اعلام آفساید گل صحیح ممشلی، دو امتیاز دیگر را از تیمی که خیلی باتجربه نیست، گرفت و در نهایت بازی با نتیجه یک - یک به پایان رسید.

 

فولاد - نساجی؛ 

نکونام و شاگردانش در بازی برابر فولاد تنها برای کسب سه امتیاز به زمین مسابقه پا گذاشتند و با گلزنی زودهنگام محمد عباس زاده، از حریف خوزستانی خود پیش افتادند ولی باز هم به مانند بازی های گذشته با اشتباه داور مسابقه روی خطایی که به گواه کارشناسان فن اصلا خطا نبود، دروازه شان را از روی نقطه پنالتی باز شده دیدند. قائمشهری ها که به چیزی جز پیروزی در این دیدار فکر نمی کردند با اعتماد به نفس بالا و با چرخش توپ در زمین مسابقه به دنبال گلزنی بودند ولی به مانند دیدار برابر تراکتور، شوتی از راه دور قفل دروازه حامد لک را شکست تا نساجی در نهایت با نتیجه ۲-۱ شکست بخورد و قرمزپوشان قائمشهری در مجموع از چهار مسابقه هفت امتیاز را روی اشتباه داوران از دست بدهند.

 




 

تمام اینها در حالی است که بسیاری از تیم های لیگ هجدهم که در این فصل به دنبال قهرمانی هستند، تنها به خاطر یک اشتباه کوچک داور به او تاختند و مشخص نیست اگر به جای نساجی بودند چه بر سر کمیته داوران می آوردند.

 

خبرنگار : یوسف قاسمی