۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
در گفتگویی اختصاصی با دی اسپورت

مدیر عامل همیاری : استاندار نگاه مثبتی به فوتبال بانوان دارد

امیر ابراهیمی هشترودی : تمام تلاش و سعی مان بسته یک تیم خوب خواهد بود که تلفیقی از بازیکنان بومی و جویای نام خواهد بود .
کد خبر: ۸۳۵۰۹

تیم فوتبال همیاری آذربایجان‌غربی با  ۶ دوره متوالی حضور در تاریخ ۱۰ساله لیگ برتر فوتبال بانوان ایران، یکی از تیم‌های باسابقه این لیگ به شمار می‌رود که حضور تیم شهرداری در فصل قبل از انتقال تیم به سازمان همیاری‌ها، هرچه بیشتر بر سابقه تیم می‌افزاید.

حضور تیم‌ همیاری و شهرداری در ۶ دوره لیگ برتر همواره با چالش‌های بسیاری روبرو بوده است. انتقال تیم از شهرداری به سازمان همیاری‌ها پس از اولین حضور در لیگ برتر و زمزمه انحلال تیم پیش از شروع فصل قبل از جمله اتفاقات مهم در فوتبال بانوان ارومیه و تیم همیاری بود.


درست یک روز پس از رسانه‌ای شدن زمزمه‌های انحلال تیم همیاری، استاندار آذربایجان‌غربی طی دستوری صریح از انحلال تیم جلوگیری کرده و از سازمان همیاری‌ها خواست تا تیم را برای حضور در لیگ آماده کنند.


هر چند تیم تا شروع نیم‌فصل به آمادگی کامل نرسید، اما شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در نشست خبری با خبرنگاران بصورت شفاف هدف از مجاب کردن سازمان همیاری‌ها برای تیم‌داری را کسب یکی از مقام‌های سه‌گانه برای فصل بعد عنوان کرد.


اواسط اسفندماه گذشته با انتصاب امیر ابراهیمی هشترودی بعنوان مدیرعامل سازمان همیاری‌ با سابقه مدیریتی در آذربایجان‌غربی و شرقی و نگاه حرفه‌ای به ورزش امید به کاروان تیم همیاری برگشت.


 امیر ابراهیمی هشترودی فارغ‌التحصیل رشته عمران است که قبل از حضور در همیاری سابقه حضور در ساخت پالایشگاه بندرعباس، شهرداری تبریز، شرکت تخصصی بهسازی ایران وابسته به سازمان مسکن و شهرسازی،سازمان ملی زمین مسکن، مدیر دفتر فنی طرح میدان امام (ره) ارومیه، مدیرعامل و بنیانگذار سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری ارومیه،بنیان گذار سازمان بهسازی و نوسازی ارومیه، مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان، ریاست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری ارومیه را در کارنامه خود دارد.

 با وجود تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر بسته شدن تیم همیاری برای کسب یکی از سکوهای سه‌گانه لیگ، تاکنون خبری رسمی مبنی بر اعلام حضور تیم در لیگ برتر منتشر نشد.





به همین جهت و پیگیری مشکلات تیم با مدیرعامل همیاری هم‌ کلام شدیم تا دستاوردها و اقدامات چند ماهه اخیر و راهبردهای پیش رو را از زبانش بشنویم که مشروح  گفتگو خبرنگار دی اسپورت با مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی را بخوانید.


 پس از پایان فصل پیش ، آقای علی‌نژاد سرمربی تیم طی مصاحبه‌ای، تیمداری همیاری را یک امر اداری و از روی اجبار قلمداد کرد؛آیا شما گفته‌های آقای علی‌نژاد را تایید می‌کنید؟ و در فصل پیش رو چه برنامه ای برای تیم‌داری دارید؟ براساس تکلیف و دستور دولتی پیش می‌روید یا هدف سازمان تیم‌داری خواهد بود.

 
با توجه به دیدگاه مثبت استاندار محترم نسبت به ورزش استان، امسال تیم بانوان را خواهیم داشت و در حال انتخاب کادر فنی هستیم. در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که شهرداری ها دارند، مشکلات مالی آنها به سازمان همیاری نیز سرایت کرده است. اما با کمک آقای استاندار تیم را پیش خواهیم برد. چیزی که مدنظر ماست هم کمک مالی و هم کمک فیزیکی را از طرف آقای استاندارداشته باشیم. به این معنی که با توجه به اینکه پایگاه خانه جوان موقعیت و فضای خوبی برای تیم داری و ورزش دارد و همچنین در کنار خانه جوان هتل مروارید را داریم که متعلق به خود سازمان می باشد.


 علی رغم خواست بعضی دستگاه ها ما خود را در الویت برای مدیریت خانه جوان می‌دانیم. می خواهیم در خانه جوان فضایی برای ایجاد کمپینگ رشته های مختلف ورزشی ایجاد کنیم تا بتوانیم باشگاه را ایجاد کنیم و بدون داشتن چنین پایگاهی این کار خصوصا از لحاظ اقتصادی مشکل است. هدف ما ایجاد یک تیم خودکفا است که اگر در سال‌های اول و دوم به ما کمک شود، با در اختیار داشتن خانه جوان در سال های بعد مشکلی نخواهیم داشت و بالعکس اگر بخش خانه جوان از ورزش جدا شود، این کار مطلوب ما نمی باشد و ما را از اهداف پیش‌رو دور خواهد کرد.

 





برای جذب سرمربی در حد و اندازه لیگ برتر بانوان کسی را مد نظر دارید؟

 
ما اولین کاری که خواهیم کرد انتخاب مشاوران ورزشی است که با همکاری آنها نسبت به چینش تیم از انتخاب سرپرست گرفته تا انتخاب بازیکنان و مربی اقدام خواهیم کرد، ولی انتخاب سرمربی خانم مدنظر سازمان است.

 با توجه به فرصت اندکی که است، دست سرمربی در انتخاب بازیکنانی که مد نظرش است، چقدر باز خواهد بود؟

 
 بافرصت کمی که است ۱۸ بازیکن باید جذب شوند. در عرض یک هفته و حداکثر ۱۰ روز باید کادر فنی، سرپرست و بازیکنان را معرفی کنیم. اما اختیارات کافی را به کادرفنی و سرپرست خواهیم داد  تا به نحوی هرچه بهتر کارشان را آغاز کنند.

شاهد بودیم که برخی از بازیکنان تأثیرگذار از تیم جدا شدند و تعدادی نیز پیشنهاداتی از تیم‌های دیگر دارند، آیا این انتقال‌ها منجر به ضعف تیم نمی‌شوند؟

 
پیشرفت بازیکنان تیم باعث خوشحالی و خرسندی مجموعه سازمان است. یکی از اهداف ما ارتقاء تیم بانوان در سطح استان و کشور و معرفی چهره‌های جدید به فوتبال بانوان است.

 آیا برنامه‌ای برای جذب بازیکنان بومی استان که در تیم های دیگر بازی می‌کنند مانند مریم یکتایی، یا بازیکنانی که در سطح حرفه‌ای هستند،ولی در لیگ برتر بازی نکرده‌اند مانند سحر محمدزاده که عضو تیم ملی جوانان هم است، دارید؟

 


 

طبیعتا برنامه هایی داریم تا بهترین بازیکنان جذب شوند که اینکار به هنر سرپرست و مربی بستگی دارد.

گفته می‌شود که برخی بازیکنان تیم مستقیما با مدیران عامل گذشته همیاری در ارتباط بوده‌اند و این باعث می‌شده تیم به اهداف فنی مدنظر سرمربی نرسد، آیا چنین اتفاقی در دوره شما نیز اتفاق خواهد افتاد؟


بنده شخصا دوست دارم که در جریان همه امورات تیم باشم، ولی وقت کافی ندارم و طبیعتا سرپرستی که برای تیم انتخاب می شود با اختیارات کافی که سازمان در اختیارش قرار خواهد داد، مانع از مراجعه مستقیم بازیکنان به بنده خواهد شد. البته نیز مدیریت و نظارت خواهم نمود اما وارد جزئیات نخواهم شد.

 

 طبق اطلاعاتی که وجود دارد، با بازیکنی که نیم فصل دوم وارد تیم شده بود تسویه‌حساب شده است ولی بازیکنی که قبل از شروع فصل پیش از همیاری جدا شده و همچنین بازیکنانی که از بدو تاسیس در تیم حضور داشته‌اند هنوز معوقات خود را دریافت نکرده‌اند، آیا چنین مواردی صحت دارد؟

 
به همه بازیکنان مبالغی را بصورت علی الحساب پرداخت کرده‌ایم و طبیعتا بدهکار بازیکنانی که سابقه بیشتری در تیم دارند هستیم و چون بازیکنانی که نیم فصل به تیم ملحق شده بودند، مبالغ قراردادشان به مراتب کمتر بود، با آنها تسویه حساب شده است. از این بابت از بازیکنان عذرخواهی می‌کنم. سازمان از سال گذشته داری بدهی های هنگفتی است که سعی می‌کنیم در فصل جدید آن ها را جبران کرده و به موقع حق الزحمه‌شان را پرداخت کنیم.

در مواردی تسویه‌حساب با بازیکنان به تسویه هیئت فوتبال استان با تیم همیاری موکول شده بود. این موضوع صحت دارد؟

 
در حال پیگیری این موضوع هستیم ، اما فعلا نتیجه‌ای نگرفته‌ایم. امیدهایی به ما داده شده است که در صورت تحقق همه آن مبلغ را بصورت یکجا به بازیکنان ومربی پرداخت خواهیم کرد تا بتوانیم قسمتی از بدهی آنها راجبران کنیم.

بهمن ماه گذشته در نشست مطبوعاتی، آقای استاندار تاکید کرد که تیم باید حتما برای قهرمانی و یا حداقل یکی از سکوها بسته شود، نظر شما در این خصوص چیست؟

 
بله، بنا به دستور آقای استاندار که از ما قهرمانی و سکو می‌خواهد و درخواست‌شان به حق می باشد، ما تلاشمان راخواهیم کرد و رسیدن به این هدف به نحوه کارکرد، نحوه هزینه کرد و نحوه پشتیبانی از تیم بستگی دارد.

به نظر شما کسب یکی از سکوها با تکیه بر بازیکنان ملی پوش یا تراز اول لیگ ارزشمندتر است یا قرارگرفتن در مقام هفتم و هشتمی با استفاده از بازیکنان بومی؟

 
قطعا شکل دوم برای من ارزشمندتر است. من شخصا تلفیقی از این دو را مدنظر دارم.

 




چه برنامه ای برای استعدادیابی  و تشکیل تیم‌های پایه دارید؟

 
به دنبال یک زیرساخت به نام مدرسه ورزشی هستیم که اگر خانه جوان را در اختیارمان قرار دهند ایجاد خواهیم کرد و محلی برای پرورش و استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی آقایان و بانوان خواهد بود.

مدیران عامل سابق همیاری فضایی را ایجاد کرده بودند که عملاً سازمان و خصوصا تیم بانوان و خبرنگاران را در تقابل با یکدیگر قرار داده بودند. نگاه شما به خبرنگاران و رسانه چگونه خواهد بود؟


قطعا نگاه من نگاه عمومی دولت و استاندار می باشد. همانطور که آقای استاندار خط و مشی شان نگاه عمومی به مطبوعات و رسانه و مشارکت دادن مردم در تصمیم هاست، من هم در همان خط و مشی حرکت خواهم کرد. مشکلات اساسی ما ناشی از ایراد سیستمی و بعضا ایراد سلیقه ای و شخصی می‌باشد. درحال اصلاح برخی روندهای اشتباه گذشته هستم که یکی از آن ها همین نگاه عمومی به فضای مطبوعات،خبرنگاران و رسانه است و در آینده نزدیک یک نشست مطبوعاتی نیز خواهم داشت.

یکی از معضلات در ورزش بانوان بحث رسانه و پوشش رسانه‌ای مسابقات می باشد. متاسفانه با وجود اینکه تیم همیاری امکانات خوب رسانه‌ای در اختیاردارد، اقدامی برای پوشش و آرشیو بازی های گذشته انجام نشده است. آیا شاهد تغییراتی در این روند خواهیم بود؟


این امر یک کار حرفه ای می باشد. در روابط عمومی تغییراتی ایجاد شده و یک مشاور رسانه ای انتخاب و با رسانه‌های مختلف خبری ارتباط برقرارکرده‌ایم. از سیستم خبررسانی و حتی بخش تصویربرداری کمک گرفته‌ایم. از تمام بسترهای موجود استفاده خواهیم نمود و حتی در صورت امکان از رسانه ملی برای پوشش خبری کمک خواهیم گرفت. همچنین با کمک شهرداری ارومیه سعی میکنیم از فضای اختصاص داده شده استفاده کنیم. سعی خواهیم کرد از بیلبوردهای شهری گرفته تا فرصت هایی که از طریق رسانه ملی ایجادمی شود جهت اطلاع رسانی استفاده کنیم. برنامه‌هایی نیز برای جذب هرچه بیشتر تماشاچیان و علاقمندان به فوتبال از بین بانوان داریم که در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 و سخن آخر ...


از رسانه ها وخبرنگاران می خواهم تا در ادامه کار همراه ما باشند و انتقادات‌شان هرچند تند و گزنده باشند را به ما منعکس کنند و بعنوان ناظرهای بیرونی عیب ها و ایرادها را به موقع اطلاع دهند.

 

 

گفتگو : رسول گله بان خبرنگار دی اسپورت در ارومیه



ترند های روز