۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶

رونمايى از كانديدهاى رياست هيات فوتبال خراسان رضوى

دوره ریاست چهارساله مهدی برادران رئیس کنونی هیات فوتبال خراسان رضوی به پایان رسیده است و قرار است به زودی انتخابات برای انتخاب رئیس جدید این هیئت برگزار شود که تاکنون اتفاقات جنجالی در پی این انتخابات رقم خورده است.
نویسنده : سبحان جهان پناه
کد خبر: ۸۷۵۶۱
به گزارش"دی اسپورت" ، بی شک اگر روزی حواشی موجود تنها در فوتبال ایران بر پایه هر استان تقسیم بندی شود، بخش اعظمی از آن به استان خراسان رضوی تعلق دارد؛ از جنجال بر سر نام ابومسلم و انحلال این تیم در کنار تیم پیام خراسان به عنوان دو باشگاه ریشه دار فوتبال خراسان، تا حواشی چندسال اخیر در خصوص سیاه جامگان و پدیده که سرانجام به انحلال سیاه جامگان منجر شد و همچنان پدیده در حالی که در صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد، روزهای ملتهبی را می گذارند.

در این میان هیئت فوتبال خراسان رضوی بی شک سهم گسترده ای در این مشکلات دارد؛ البته نباید از مجموعه ای که خودش غرق در حواشی و اتفاقات باورنکردنی است توقع داشت تا بتواند برای سایرین مشکل گشا باشد. در روزهای اخیر که عمر کاری محمدمهدی برادران رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی به پایان رسیده است و همگان منتظر اعلام اسامی جدید کاندیداهای تأیید صلاحیت شده از سوی فدراسیون فوتبال هستند، در مشهد حواشی باورنکردنی به وقوع پیوسته است.

از اعلام اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط مدیرکل سابق هیئت فوتبال خراسان رضوی در برگه ای بدون سربرگ که بیشتر به یک شو تبلیغاتی شباهت داشت و به دنبال تضعیف رقبا بود از سوی رسانه هیئت فوتبال خراسان رضوی تا اعلام خبر سفر روسای هیئت های شهرستانها به کربلای معلی از طریق هیئت فوتبال!

تنها استنباطی که می توان از سفر کربلای معلی داشت، تعامل بیشتر برای دریافت حق رأی شهرستانها به نفع مهدی برادران است. تخلفات دوران ریاست برادران تمامی ندارد؛ در حال حاضر تیم فوتسال بانوان با نام هیئت فوتبال خراسان رضوی و در تضاد با قانون اساسنامه ای فدراسیون در لیگ برتر فوتسال بانوان حاضر است و علی رغم تلاش های اسپانسرها امتیاز این تیم واگذار نشده است. اما عجیب ترین تخلف روزهای اخیر برادران انتصاب علی مونسی سرپرست جدید هیئت فوتبال مشهد پیش از تاییدیه حراست اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی بوده است در حالی که مدتهاست هیئت فوتبال مشهد سرپرستی به خود نمی بیند و پیش از انتصاب مونسی، مجید پوررضایی معاون پیشین اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی حکم ریاست خود را امضا کرده بود! از حفظ سهمیه فوتسال بانوان در اختیار هیئت فوتبال در حالیکه نایب رئیس بانوان این هیئت مدتهاست که استعفا داده است و همچنین انتصاب علی مونسی می توان تنها به نتیجه اعزام روسای هیئت های شهرستانها به کربلای معلی رسید و آن چیزی جز دریافت یک رأی دیگر در صندوق برادران نیست!

در روزهای اخیر و با آمدن فرزاد فتاحی مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان خراسان رضوی، قرار بر این شد تا لیست کاندیداهای تایید صلاحیت شده تجدید نظر شود و طبق اعلام یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال به "دی اسپورت" لیست جدید متفاوت است و افرادی چون محسن ترکی و احسان اصولی تایید صلاحیت شده اند؛ براساس لیستی که به صورت اختصاصی به واسطه یک منبع آگاه  در اختیار "دی اسپورت" قرار گرفته است، آقایان مهدی برادران، احسان اصولی، حسن کامرانی فر، محسن ترکی، مرتضی صادقی، سیدمحمدرضا رضوی راد و پویا پارسا کاندیدهای نهایی انتخابات هیئت فوتبال استان خراسان رضوی خواهند بود.

با توجه به تخلفات پی در پی برادران در روزهای اخیر، از مشهد شنیده می شود که فرزاد فتاحی به طور جدی وارد مرحله بررسی جزئیات شده است تا در صورت اثبات نهایی تخلفات انجام شده، مهدی برادران از لیست افراد واجدشرایط حذف شود؛ اقدامی که می تواند خود یک حاشیه جدید را در فوتبال خراسان به ثبت برساند و باید منتظر روزهای آینده و تکمیل بررسی های اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی ماند و دید آیا این مهم عملی خواهد شد یا خیر و انتخابات سرانجام در چه تاریخی با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران برگزار خواهد شد؟
ترند های روز