۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

پاشازاده: قوانین داوری در ایران هر هفته تغییر می‌کند

قضاوت پراشتباه داور بازی بادران و سرخ پوشان در هفته دهم رقابت های لیگ آزادگان باعث اعتراضات زیادی در حین بازی شد. داور این بازی آقای مهدی سیدعلی که از داوران لیگ برتری محسوب می شود در این بازی روز سختی را سپری کرد و با اشتباهات تاثیرگذار خود جو ورزشگاه را بهم ریخت.
کد خبر: ۸۸۴۶۸
به گزارش «دی اسپورت» و به نقل از سایت باشگاه بادران، مهدی پاشازاده در مورد بازی بادران در مقابل سرخ پوشان پاکدشت گفت: بازی خوبی بود، یک طرف این دیدار دو تیم بودند و طرف دیگر داور بازی. داور دقیقه 3 علیه تیمم پنالتی گرفته که اصلا پنالتی نیست و از آن به بعد هم با لج‌بازی بازی را قضاوت کرد. من هیچ وقت شکست را به گردن داوری نمی‌اندازم ولی این بازی صددرصد مقصر شکست تیم ما داور بازی بود. تیم حریف هم از هدیه‌ای که داور به آنها داد استفاده کرد و به تیم سرخ‌پوشان و تیم داوری این برد را تبریک می‌گویم. ما هم موقعیت‌های زیادی را روی دروازه حریف ایجاد کردیم ولی داور این بازی روح و روان تیم من را بهم ریخت.
جالب است که مسئولین فدارسیون هم در کنار زمین حضور داشتند ولی آن لحظه کاری از دستشان برنمی‌آید. در بازی با خونه‌به‌خونه بازیکن حریف مثل والیبالیس‌ها بلند شد و توپ را با دست زد ولی داور بازی در جواب اعتراض ما می‌گوید فاصله توپ و دست کم بوده و این صحنه‌ها طبق قانون پنالتی نیست. در این بازی توپ از دو قدمی به دست شهاب کرمی مدافع ما برخورد کرده و آن را پنالتی اعلام می‌کند. شاید قوانین ما هر هفته تغییر می‌کند و ما بی‌خبر هستیم؟!
پاشازاده در مورد اینکه دیدار آنها تنها دیدار هفته دهم بوده که داور لیگ برتری آن را سوت زده گفت: به نظر من داور این بازی در سطح لیگ دو هم نبود. این داور با سوت‌های بی‌مورد خود در میانه زمین تمرکز تیم ما را گرفت و سرعت بازی را خواباند و درعجبم که چرا کمیته داوران هیچ مجازاتی را برای داوران خاطی در نظر نمی‌گیرد. در زندگی روزمره، شما وقتی اشتباه و یا خلافی کنید باید نسبت به آن کار مسئول باشید و هزینه اشتباه خود را پرداخت کنید و قطعا قانون با شما برخورد سفت و سختی خواهد کرد ولی کمیته داوران هیچ جریمه‌ای برایداوران در نظر نمی‌گیرد و نهایتا دو یا سه هفته به آنها قضاوت نمی‌دهند و دوباره بعد از گذراندن محرومیت خود مشغول قضاوت می‌شوند. همه تیم‌ها در این شرایط سخت اقتصادی هزینه می‌کنند و یک داور به راحتی همه زحمات آنها را به باد می‌دهد به همین راحتی. من داور این بازی را به هیچ وجه نمی‌بخشم و امیدوارم روزی تاوان این اشتباه خود را بدهد.
ترند های روز