۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
می خواهم شاگرد شب و استاد روز باشم

نصرتی : برای مربیگری عشق و انگیزه بالایی دارم

اکسین البرز یکی از تیم های مطرح لیگ دسته اول فوتبال ایران بعد از جدایی فراز کمالوند سرمربی اش حالا توسط بازیکن سابق تیم ملی هدایت می شود.
کد خبر: ۸۸۷۵۹
نصرتی : برای مربیگری عشق و انگیزه بالایی دارم
به گزارش «دی اسپورت» و به نقل از ورزش سه؛ خبر جالبی بود، «محمدنصرتی » سرمربی اکسین البرز شد. فراز کمالوند سرمربی اکسین البرز بعد از شکست برابر قشقایی از سمت خود استعفا کرد تا مدیران این باشگاه در یک اقدام جالب محمدنصرتی بازیکن این تیم را به عنوان جانشین او معرفی کنند تا مدافع سابق تیم ملی ایران در 36 سالگی طعم سرمربیگری را بچشد. به نظر می رسد این اتفاق بزرگ باعث شود که محمدنصرتی در این سن، از زمین فوتبال به نیمکت مربیگری نقل مکان کرده و مثل همبازیانش در جام جهانی 2006، علی کریمی، جواد نکونام، مهدی مهدوی کیا و برخی دیگر از ستاره های تیم ملی به جرگه مربیان فوتبال ایران بپیوندد. او نیز می تواند مثل دیگر همسالانش یک مربی موفق در فوتبال ایران شود چرا که تجربه و رزومه کافی را دارد. نصرتی 155 بازی در لیگ برتر و 87 بازی ملی دارد. او زننده یکی از مهمترین گل های فوتبال ملی ایران است چرا که با ضربه سر او بود که تیم ملی ایران به جام جهانی 2006 صعود کرد. در هجده سال و از سال 2000 در 15 تیم باشگاهی مختلف از جمله ابومسلم، پاس تهران، پرسپولیس ، تراکتورسازی ، النصر امارات، گسترش فولاد ، نفت تهران و... بازی کرده ، دو قهرمانی با پرسپولیس و پاس ، یک قهرمانی با تیم ملی در بازی آسیایی 2002 از افتخارات کارنامه نصرتی هستند. او حالا با این کارنامه در یک آزمون جدی و مهم قرار گرفته است چرا که باید سرمربی تیم اکسین البرز یا ریحان البرز در رقابت های سخت و نفسگیر لیگ یک باشد. او تیمی را در اختیار دارد که در رده هفتم جدول است و با سرمربی جوان و سرشناسش به دنبال آرزوی بزرگ رسیدن به لیگ برتر است. آیا نصرتی می تواند اولین ماموریت دشوارش در سرمربیگری را با موفقیت پشت سربگذارد؟


محمدنصرتی در رابطه با انتخابش به عنوان سرمربی تیم اکسین البرز(ریحان البرز) گفت:« بعد از اینکه مجموعه باشگاه اکسین با آقای کمالوند به جمع بندی نرسیدند و ایشان استعفا داد، نشستی باهم داشتیم در راستای پیشرفت تیم اکسین (ریحان) یکسری صحبت هایی انجام دادیم.» مدافع سابق تیم ملی ایران همچنین گفت:«  تیم را خوب می شناختم و نسبت به بچه ها و شرایط آشنا بودم ضمن این که خودم بچه کرج هستم و به شهر خودم تعصب و عرق دارم و  واقعا برای کمک به این تیم هرکاری از دستم بربیاید در طبق اخلاص گذاشتم.»


او اضافه کرد:« به هیچ وجه برایم پست مهم نبود. مدیران باشگاه اکسین مجموعه سالمی هستند و  واقعا دوست دارند در بخش خصوصی به فوتبال کشور کمک کنند. افکار و برنامه های این مجموعه که  در راس آن ها آقای دکتر حمزه لو قرار دارد خیلی قابل احترام است. آن ها  تمام امکاناتی که یک تیم فوتبال حرفه ای باید داشته باشد تا حد مطلوب و در حد توانشان سعی کرده اند برای بچه ها فراهم کنند. من هم وقتی صداقت و سلامت کاری مجموعه را دیدیم تصمیم گرفتم هرچه از دستم برمی آید انجام بدهم و  از  تجربه بیست ساله ملی و باشگاهی ام برای این تیم استفاده کنم.»

نصرتی : برای مربیگری عشق و انگیزه بالایی دارممربی جوان اکسین(ریحان) اما در اولین بازی عمرش به عنوان سرمربی کار بسیار سختی داشت. او باید در انزلی تیمش را به مصاف ملوان می فرستاد که با ملوانی های پر اسم و رسم به دنبال بازگشت به روزهای خوب است. نصرتی در این باره گفت:« اولین بازی واقعا سخت بود. بازی با ملوان که با حضور آقای احمدزاده و مازیار زارع به آن شوک وارد شده بود آن هم در انزلی برای همه تیم ها دشوار است. من اما به دلیل علاقه و اعتمادی که به مجموعه اکسین داشتم مسئولیت را در مدت زمان کمی که داشتیم به عهده گرفتم.»

 


او درباره بازی گفت:« بچه ها برابر ملوان واقعا خیلی تلاش کردند، من خودم در انزلی بازی کرده ام و می دانم چقدر بازی مقابل هواداران ملوان در این زمین دشوار است ولی بچه ها واقعا فوق العاده و جانانه کار و با غیرت بازی کردند. در این بازی اگر از موقعیت هایمان استفاده می کردیم می توانستیم برنده هم بشویم. ما حتی یک توپ به تیر زدیم و یکی دو موقعیت خیلی خوب را از دست دادیم.»


نصرتی در ادامه گفت:« با اینحال از نتیجه صفر صفر در انزلی ناراضی نیستم و به نظرم نتیجه خوبی است. ملوان واقعا تیم بزرگی است و تماشاگران خیلی خوبی دارد که تمام تلاششان را دارند می کنند تا این تیم را دوباره به سطح اول فوتبال ایران برسانند. واقعا حیف است چنین تیمی دور باشد از لیگ برتر.»


سرمربی جدید اکسین یا ریحان البرز دراین باره که آیا دیگر دوران بازی کردن برایش تمام و دوران مربیگری آغاز شده است گفت:« هنوز که هنوز است تصمیم قطعی در این زمینه نگرفتم و همه چیز را به بعد از نیم فصل موکول کرده ام.»

 

او افزود:« مردم در این مدت کوتاه به من لطف داشتند و من هم واقعا به مربیگری علاقه دارم. انگیزه و عشق زیادی برای این کار دارم و می خواهم شاگرد شب و استاد روز باشم.»


نصرتی با اشاره به کادرفنی این تیم گفت:« تا الان آقای عباس محمدی دروازه بان سابق سپاهان و تراکتور و همچنین آقای فرزاد آشوبی همبازی سابقم در پرسپولیس به کادرفنی اضافه شده اند. ما بازیکنان خیلی خوبی داریم که دراین هفته ها کمی از لحاظ روحی و روانی تحت فشار بودند اما در این بازی فوق العاده کار کردند. اگر بتوانیم همین روند را ادامه دهیم می توانیم نتایج خیلی بهتری بگیریم.»


او اضافه کرد:« واقعا جا دارد از بچه های تیم تشکر کنم که در این مدت خیلی با تمرکز بالا کار کرده اند و جو بسیار خوبی در تیم وجود دارد که البته مدیریت دکتر حمزه لو در آن نقش کلیدی دارد. امیدوارم بتوانم جواب اعتماد ایشان و مجموعه اکسین را بدهم. ما برنامه های زیادی داریم، هفته گذشته بازی سختی را پشت سر گذاشتیم و از این هفته برنامه های خاصی که مدنظرمان هست را شروع می کنیم.


منبع: ورزش سه