۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
دوگانگی درکمیته داوران فوتبال کشور؛

ماجراى تغيير داور بازی سپاهان - پرسپولیس چه بود؟

فشار اصفهانی ها به فدراسیون فوتبال باعث شد تا مسئولین کميته داوران داور بازی سپاهان و پرسپولیس را تغییر دهند.
کد خبر: ۹۰۱۶۰

به گزارش «دی سپورت»؛ محمدحسین زاهدی فرد یکی از داوران بین المللی و الیت کشورمان می باشد که همواره در بازی های حساس لیگ قضاوت خوبی را از خود به جا گذاشته است اما در هفته گذشته حواشی پیرامون داور اهل دشستانی کشورمان رخ داده است که علاوه بر کارنامه وی اقتدار کمیته داوران را زیر سوال برده است.

در حالیکه هفته گذشته محمدحسین زاهدی فرد از سوی کمیته داوران به عنوان داور بازی سپاهان و پرسپولیس انتخاب و داوری این بازی به وی ابلاغ شد اما در حالیکه فدراسیون این مسئله را رسانه ای نکرده بود به ناگهان ابلاغ وی از او پس گرفته شده و داوری این دیدار به علیرضا فغانی سپرده می شود!

گویا پس از انتخاب زاهدی فرد اصفهانی ها از این موضوع اطلاع پیدا کرده و از آنجایی که به زعم آنان از این داور خاطره خوبى ندارند مدیران و مسئولان عالی رتبه این باشگاه ضمن ابراز نگرانی در رسانه ها و تماس با مسئولين فدراسیون فوتبال درخواست می کنند تا داور ديگرى را جایگزین زاهدی فرد در این دیدار کنند!! در نهايت فشار اصفهانی ها كميته داوران را وادار می کند تا فغانی جایگزین زاهدی فرد در این بازی شود!

اما چیزی که ذهن بیشتر مخاطبان را به خود درگیر می کند چند سوالی است که در ذهن ها شکل می بندد.
سوال اول این است که تيم اصفهانی به چه شکلی از انتخاب زاهدی فرد در حالیکه این موضوع رسانه ای نشده بود مطلع شدند؟
سوال دوم این است که آیا با تغییر داور آن هم با فشار یک باشگاه اقتدار کمیته داوران را زیر سوال نمی رود؟
البته حضور فغانی به عنوان داور سرشناس کشورمان که در جام جهانی نیز قضاوت کرده است شاید نکته مثبت و خوبی باشد اما تغییر داور آن هم با فشارات و تعصبات یک فرد نسبت به زادگاه خود نمی تواند چندان خوشایند اهالی فوتبال باشد.