۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

برگزاری اولین کنگره بین المللی حقوق ورزشی در تهران

اولین کنگره بین المللی حقوق ورزشی به همت کمیته ملی المپیک روزهای ۱۹ و ۲۰ دی ماه در تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۲۹۷
به گزارش"سایت دی اسپورت"، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در نشست خبری رونمایی از پوستر این کنگره درباره هدف از برگزاری این کنگره گفت:هدفمان آشنایی مدیران، مربیان و ورزشکارن کشور با مسائل حقوقی است .در آینده ممکن است پرونده ها و شکایت هایی در زمینه ورزش در داخل و بین المللی داشته باشیم از این رو باید باید پایگاهی داشته باشیم تا تجربیات تلخ گذشته را جمع آوری کنند.همچنین متخصصانی را تربیت کنند که به فدراسیونها آگاهیهایی دهند و این کنگره می تواند نقطه آغاز خوبی باشد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به جریان حق خوری در کشتی عبدولی در بازیهای اینچئون را نمونه ای از ضعف ورزش کشور در مسائل حقوقی برشمرد و خاطر نشان کرد: در بازیهای آسیایی اینچئون حق یک کشتی گیر نامی را خوردند. به جلسه ای رفتیم صحبت کردیم و فیلم را نشان دادیم اما همان زمانی که اتفاق افتاد باید اعتراض کتبی داده می شد چون محیط احساسی بود اعتراض شفاهی بود بهمین دلیل مسیر قانونی نبود. 
شهنازی افزود:خیلی تلاش کردیم و گفتند مشورت می کنند تا نتیجه را اعلام کنند. گفتند حق با شماست اما چون مسیر قانونی طی نشده حق را به حریف کره ای دادند.فکر کردم می توانیم با حرکت خوبی که همکاران در کمیته آغاز شده بتوانیم محیط حقوقی و داخلی در ایران برای دفاع از ورزش کشور داشته باشیم.البته این حقوق در رشته های ورزشی مقررات متفاوت است بنابراین باید مسئولان هر رشته با آن اشراف داشته باشند.
عزیزی مشاور حقوقی کمیته ملی المپیک هم در این نشست خبری با اشاره به حضور حقوقدانان زن که بسیاری از آنها عضو دادگاهcas و فیفا هستند گفت: متاسفانه پرونده هایی که از ورزش ایران در دادگاه های بین المللی بررسی می شود، در نحوه شکایت، نوشتن لوایح و آئین دادرسی مشکلات زیادی دارد.قرار شد دفتر حقوقی داشته باشیم و به فدراسیونها مشاوره حقوقی بدهیم.
عزیزی همچنین درباره مشکلاتی که قراردادهای فوتبالیست ها با باشگاه های ایرانی به وجود آورده، تصریح کرد: کارگاهی در خصوص قراردادهای نقل و انتقال فوتبال خواهیم داشت. با توجه به اینکه گواهی نامه بین المللی داده می شود شرکت در این کنگره می تواند افزایش آگاهی افراد را داشته باشد. 
در پایان نشست خبری از پوستر کنگره بین المللی حقوق ورزشی که قرار است ۱۹ و ۲۰ دی ماه در آکادمی ملی المپیک تهران برگزار شود، رونمایی شد.
ترند های روز