۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
افزایش صعود تیم ها بستگی به تصویب هیئت رئیسه دارد؛

فراهانی : تیم ها باید تا ۴ دی حداقل اسامی ۱۴ بازیکن را ثبت کنند

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته سوم گفت : طبق مصوبه هیئت رئیسه سازمان لیگ تیم ها باید تا ۴ دی حداقل اسامی ۱۴ بازیکن را ثبت کنند در غیر اینصورت از جدول مسابقات حذف خواهند شد.
کد خبر: ۹۰۵۹۵
به گزارش"دی اسپورت" ، امیرحسین فراهانی در حاشیه مراسم قرعه کشی مرحله دوم لیگ سه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : مرحله اول همیشه شرایط خاص خود را داشته است این مرحله در ۵ گروه ۱۳ تیمی و به صورت منطقه ای برگزار شد علت منطقه ای شدن این مرحله به دلیل موقعیت جغرافیایی تیم ها بود که سعی کردیم تیم ها از لحاظ جغرافیایی بهم نزدیک بوده و مسافت کمتری را برای برگزاری مسابقه با یکدیگر طی کنند و علاوه بر آن هزینه کمتری را برای مسافرت پرداخت کنند.

فراهانی ادامه داد : این مرحله با تمام فراز و نشیب های خود به پایان رسید و جا دارد از تمام عوامل تیم ها بابت صحه صبرشان‌ تشکر کرده و به تیم هایی که به دور دوم صعود کردند تبریک بگویم.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته سوم در خصوص قرعه کشی مرحله دوم بیان داشت : قرعه کشی مرحله دوم را به مانند مرحله اول به صورت منطقه ای و با توجه به موقعیت جغرافیایی تیم ها انجام دادیم در این مرحله نیز ۳ گروه ۱۰ تیمی خواهیم داشت که تیم ها به صورت رفت و برگشت با هم رقابت خواهند کرد.

او افزود : شروع مسابقات از ۸ دی ماه و نیم فصل اول ۱۱ اسفند خواهد بود و اگر اتفاق خاصی نیفتند و بازی معوقه ای نداشته باشیم مسابقات لیگ دسته سوم ۱۰ اردیبهشت ۹۸ به اتمام خواهد رسید.

فراهانی گفت : تیم ها باید دقت داشته باشند که طبق مصوبه هیئت رئیسه سارمان لیگ که این مصوبه طبق مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده در بحث نقل و انتقالات باید ۷۲ ساعت قبل از شروع مسابقات یعنی ۴ دی حداقل اسامی ۱۴ نفر از بازیکنان و کادرفنی خود را در سامانه عضوگیری فدراسیون فوتبال ثبت کنند در غیر اینصورت تیم ها حذف و تیم هایی که در مرحله اول شرایط امتیازی بهتری داشتند جایگزین آنان خواهد شد ما نیز برای اینکه نظم گروه ها و مسابقات بهم نریزد به تیم های مرحله اولی که امتیازی بیشتری دارند گفته ایم تا خود را در شرایط مسابقه نگه داشته چرا که احتمال جایگزینی تیم ها وجود خواهد داشت.

وی گفت : با توجه به رضایت عوامل تیم ها از نحوه قرعه کشی و قرعه تیمشان امیدوارم مرحله دوم بدون مشکل و حاشیه ای برگزار شود.

فراهانی اضافه کرد : مرحله اول نسبت به فصل های گذشته هر چند با وجود دو الی سه مشکل منظم تر از سال های گذشته برگزار شد و سعی خواهیم کرد مرحله دوم نیز بهتر از مرحله اول برگزار شود.

ایشان در خصوص وضعیت تیم های حاضر در این مرحله بیان کرد : تمام تیم های حاضر مشکلی برای شرکت در مسابقات را ندارند و فقط یک مشکل مالکیتی بین هیرکانی چالوس و شهباز نوژان البرز بوجود آمده که این موضوع قرار است توسط هیئت فوتبال استان مازندران و کمیته انضباطی برطرف شود.

او ادامه داد : بین تیم هایی که از فصل گذشته مجوز حضور در این مرحله را گرفته اند و یا از لیگ دسته دوم به این مرحله سقوط کرده اند مشکل خاصی وجود ندارد و تنها بحث ما روی تیم هایی است که از مرحله اول به مرحله دوم صعود کرده اند این تیم ها در صورتی که بخواهند امتیاز خود را واگذار کنند این موضوع شرایط و ضوابطی دارد که شرایط و ضوابط آن متعاقبا اعلام خواهد شد البته در این بین شنیده می شود تیم بهزیستی لرستان امتیاز خود را به فاروق مرودشت واگذار کرده که باید نامه رسمی آن به دست کمیته مسابقات برسد تا به خود جنبه رسمیت بگیرد و فعلا این موضوع در حد حرف و شنیده بوده است.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته سوم در مهم ترین بخش صحبت های خود با اشاره به طرح پیشنهادی کمیته مسابقات برای افزایش صعود تیم ها گفت : همانطور که در حین قرعه کشی هم آقای فتاحی گفتند طرحی از سوی کمیته مسابقات به هیئت رئیسه سازمان لیگ پیشنهاد شده است که در آن تعداد تیم های صعود کننده به ۶ تیم و از سوی دیگر تعداد تیم های سقوط کننده از لیگ دسته دوم از ۴ تیم به ۶ تیم افزایش یابد و باید این طرح در هیئت رئیسه به تصویب برسد در غیر اینصورت همان شرایط سال قبل امسال نیز پا برجا خواهد بود و از هر گروه یک تیم به لیگ دو صعود کرده و تیم های دوم با بهترین تیم های سوم بازی های پلی آف را انجام خواهند داد.

فراهانی در خصوص اینکه کدام ورزشگاه ها در این مرحله مورد تایید سازمان لیگ قرار خواهد گرفت گفت : ما طی بازدیدی که از ورزشگاه ها داشتیم برخی را مورد تایید و برخی را رد کردیم اما در کل طبق قوانین باید ورزشگاهی مورد تایید قرار بگیرد که از لحاظ امکاناتی چون رختکن ، سکو ، سرویس بهداشتی ، سیستم گرمایشی و مهم تر از آن حفظ امنیت تکمیل باشد.

وی اضافه کرد : تیم ها موظف هستند هتل محل اقامت خود و تیم داوری را به ما معرفی کنند