۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰

حذف شایسته‌های استقلال، داستان تکراری تیم ملی

دی اسپورت:پیش ازجام جهانی حذف وریا غفوری استقلالی ها را شوکه کرد وحالا نوبت به سیدحسین حسینی رسیده تا حذف نامش همه را شگفت زده کند. البته علی کریمی هم می تواند دراین قاب قراربگیرد. حذف او نیز عجیب بود.
کد خبر: ۹۱۰۷۱
به گزارش" دی اسپورت":پیش ازجام جهانی حذف وریا غفوری استقلالی ها را شوکه کرد وحالا نوبت به سیدحسین حسینی رسیده تا حذف نامش همه را شگفت زده کند. البته علی کریمی هم می تواند دراین قاب قراربگیرد. حذف او نیز عجیب بود.
 ازیاد نمی‌بریم روزهایی را که محمدمایلی کهن چگونه قلم قرمزمی‌کشید روی نام شایسته ترین بازیکنان استقلال که درپست های خود بهترین بودند. آن دوران حاجی مایلی به دلیل دلبستگی های عجیبی که به بازیکنان پرسپولیس داشت حتی اعجوبه ای همچون جوادزرینچه و جوان رعنایی همچون مهدی پاشازاده را از لیست نهایی تیم ملی حذف می‌کرد.

گرچه بعد ها این تفکر آرام، آرام ازتیم ملی برداشته شد ومربیان تیم ملی وابسته به هررنگی می‌کوشیدند فارغ علایق شخصی بهترین ها را با خود راهی رقابت های سخت آسیایی و جهانی کنند اما بیش و کم دوباره ماجرای حذف شایسته های استقلال از تیم ملی تکرارشد و پرسش های بزرگی را مقابل مربیان تیم ملی باقی گذاشت.

حذف شایسته‌های استقلال، داستان تکراری تیم ملی

قبل ازجام جهانی 2018همگان براین باوربودند که وریا غفوری درفهرست مسافران قرارخواهد گرفت و تیم ملی را دراین تورنمنت بزرگ همراهی خواهد کرد. وریا به واسطه بازی های متعددی که تا قبل ازجام جهانی برای تیم ملی و باشگاهش انجام داده بود، جدی ترین گزینه برای بازی درپست دفاع و هافبک راست به شمار می‌رفت اما درنهایت ازلیست مسافران جام جهانی حذف شد وحضوردرمهم ترین تورنمنت زندگی اش را از کف داد.

حذف وریا غفوری پیش ازجام جهانی 2018 ازتیم ملی را اما کارلوس کی‌روش با قراردادن دوباره نام این بازیکن درلیست نهایی تیم ملی برای حضوردرجام ملت ها به نوعی جبران کرده است اما تردیدی نیست وریا هیچ گاه محرومیت خود ازبازی درجام جهانی را به واسطه تصمیم عجیب و بحث برانگیزسرمربی تیم ملی ازیاد نخواهد برد.

کی‌روش درخرداد ماه همین سال 97به دلیل اینکه اعتقاد داشت وریا درکارهای دفاعی شرایط مد نظراو را ندارد، ازتیم ملی کنار رفت اما به فاصل 6 ماه از آن تاریخ دوباره به تیم ملی بازگشت ودرفهرست نهایی ملی پوشان برای بازی درجام ملت های آسیا نیز قرارگرفت.

بازگشت وریا به دایره بازیکنان واجد شرایط اما به همان اندازه دوباره بحث برانگیز شده که می‌بینیم سرمربی تیم ملی درهمین لیست نام دوبازیکن آماده استقلال را درفهرست نهایی قرارنداده است تا دوباره همان سناریوی تکرارب حذف شایسته های استقلال که از دیرباز تا کنون درکنج ذهن استقلالی‌ها خاک می‌خورد تکرارشود.

سرمربی تیم ملی درلیست نهایی برای حضوردرجام ملت های آسیا نام سیدحسین حسینی و علی کریمی را قرارنداده است تا تعداد ملی پوشان استقلال برای حضور دراین جام از عدد 3 تجاوز نکند و تنها روزبه چشمی، پژمان منتظری و وریا غفوری را درلیست نهایی ببینیم.

حذف شایسته‌های استقلال، داستان تکراری تیم ملی
بدون شک سیدحسین حسینی و علی کریمی نیزمی‌توانستند درکنار این نام ها قراربگیرد و اگر به سابقه آن ها بنگریم به نتایج درخشانی دست می‌یابیم. البته سرمربی تیم ملی ظاهرا به دلیل مصدومیت های مکرری که علی کریمی با آن مواجه است حکم به جذف نامش از لیست مسافران جام ملت های آسیا داده است اما کریمی نیز همان شرایطی را دارد که بسیاری از بازیکنان کنونی دارند.

علیرضا جهانبخش با مصدومیت مواجه است. منتظری نیز هنوز به فرم بدنی مطلوب نرسیده و تازه از بند مصدومیت رها شده و پیش ترنیز بازیکنانی همچون اشکان دژاگه با وجود مصدومیت درتیم ملی حضورداشتند و کریمی هم می‌توانست دردایره بازیکنان نهایی قراربگیرد.

با این حال اگرحذف کریمی را بزرگ تلقی نکنیم واین بازیکن را به دلیل احتمال بروز مصدومیت دوباره مستحق حذف بدانیم، اما نمی‌توانیم از کنارحذف سیدحسین حسینی بگذریم. دروازه بانی که رشد محسوسی دریک سال اخیر داشته و جزوبهترین های پست خود درفوتبال ایران محسوب می‌شود.

حسینی حتی لیاقت حضوردرجام جهانی را هم داشت اما پیش از آن تورنمنت هم ازتیم ملی کنارگذاشته شد وحال دوباره کی‌روش به راحتی ازکنار او گذشته است ونام پیام نیازمند را درمیان مسافران جام ملت های آسیا قرارداده است.

بدون شک این حذف های پی‌درپی درروحیه دروازه بان استقلال تاثیرمنفی خواهد گذاشت و چه بسا عملکرد او دربازی های باشگاهی را هم تحت الشعاع قراردهد.

حسینی به لحاظ سبک دروازه بانی بی شباهت با مهدی رحمتی نیست و به دلیل سال ها تمرین کناراین دروازه بان به عنصری با تجربه بدل شده است اما ظاهرا سرمربی تیم ملی دراین برهه تعدد بازی درتیم باشگاهی را مد نظرقرارداده و یا اساسا با سبک دروازه بانی این دروازه بان ارتباط برقرارنمی‌کند. اینکه پیام نیازمند به حسینی ترجیح داده شده احتمالا به همین دلیل است.
ترند های روز