۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

آشنایی با مارکو فوتاکس، مهاجم مدنظر برانکو

دی اسپورت:پس از منتفی شدن حضور رضا قوچان نژاد در پرسپولیس، بار دیگر پرونده جذب یک مهاجم سانتر فوروارد حرفه ای در دستور کار برانکو قرار گرفته و اینطور که از شنیده ها بر می آید او از بین یک مهاجم کروات و یک مهاجم مجار، یکی را برای خط حمله پرسپولیس انتخاب می کند.
کد خبر: ۹۱۱۶۶
به گزارش "دی اسپورت":پس از منتفی شدن حضور رضا قوچان نژاد در پرسپولیس، بار دیگر پرونده جذب یک مهاجم سانتر فوروارد حرفه ای در دستور کار برانکو قرار گرفته و اینطور که از شنیده ها بر می آید او از بین یک مهاجم کروات و یک مهاجم مجار، یکی را برای خط حمله پرسپولیس انتخاب می کند؛ بر طبق شنیده ها، مهاجم مجارستانی مد نظر پرسپولیس، مارکو فوتاکس نام دارد که در ادامه به بیوگرافی و سوابق تیمهای او و همچنین آمار گلهای او در تیمهای سابقش می پردازیم.

آشنایی با مارکو فوتاکس یکی از گزینه های خط حمله پرسپولیس

مارکو فوتاکس سانتی متری اهل کشور مجارستان است و ۲۸ سال سن دارد؛ پست تخصصی او مهاجم تارگت است و با توجه به قد و قامت بلندی که دارد، تسلط خوبی روی توپ های هوایی دارد؛ آخرین تیم مارکو فوتاکس، هایدوک اشپلیتس نام دارد و او در ۳۷ بازی در حد فاصل سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ برای این تیم ۲۰ گل به ثمر رسانده که آمار بسیار خوبی برای این مهاجم ۲۸ ساله به شمار می رود.

گل‌های مارکو فوتاکس، مهاجم مدنظر برانکو

تیمهای قبلی مارکو فوتاکس

مارکو فوتاکس سابقه بازی در تیمهای مطرح لسترسیتی، پورتموث، بلکپول، نانسی فرانسه، وردربرمن آلمان را نیز در کارنامه دارد که نشان از کیفیت بالای این مهاجم گلزن دارد. او پس از اتمام قراردادش با هایدوک اشپلیتز در تاریخ ۳۱ آگوست(حدود ۳ ماه پیش) بدون تیم است و باشگاه پرسپولیس می تواند بدون پرداخت مبلغی بابت رضایتنامه او، فوتاکس را به خدمت بگیرد.


گل‌های مارکو فوتاکس، مهاجم مدنظر برانکو
قیمت مارکو فوتاکس

قیمت مارکو فوتاکس در دوره های مختلف بازی اش متفاوت بوده است اما بالاترین قیمتی که او به یک تیم منتقل شده، ۱٫۳ میلیون یورو بوده و پائین ترین آن نیز ۲۵۰ هزار یورو که با توجه به اینکه او هم اکنون تیمی ندارد، احتمال اینکه او با مبلغ کلی به ارزش ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار به پرسپولیس بیاید بسیار زیاد است.

ناگفته نماند پرسپولیسی ها حاضر شده بودند برای قوچان نژاد مبلغ ۷۰۰ هزار دلار پرداخت نمایند اما رقم درخواستی ۱ میلیون دلار گوچی، او را از این تیم دور کرد.

آمار گلزنی مارکو فوتاکس

همانطور که مشاهده می کنید او در فصل اخیر لیگ کرواسی، در ۱۶ بازی لیگ و حذفی برای هایدوک به میدان رفته و تنها موفق به زدن ۳ گل شده است که نشان از دور بودن او از شرایط امادگی قبل از عمل جراجی زانویش دارد.

گل‌های مارکو فوتاکس، مهاجم مدنظر برانکو

مصدومیت از ناحیه لیگامنت زانو

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که فوتاکس سال گذشته با عمل جراحی که بر روی لیگامنت زانوی چپ خود انجام داد، دوباره به میادین بازگشته اما در فصل اخیر رقابتهای لیگ کرواسی نتوانست، انتظارات را براورده سازد و به همین دلیل مسئولین هایدوک از تمدید قرارداد با او منصرف شدند.
گل‌های مارکو فوتاکس، مهاجم مدنظر برانکو

برانکو ایوانکویچ که کیفیت کار فوتاکس را در لیگ کرواسی زیر نظر داشته، او را برای بازی در پرسپولیس مد نظر دارد و در صورت توافقات مالی، باید این مهاجم گلزن و بلند قامت مجارستانی را مهاجم جدید سرخ ها بدانیم.


برترین ها