۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
یادداشت روز "دی اسپورت"؛

حرکت چراغ خاموش سپیدرود برای ماندگاری

سپیدرود با چراغ خاموش خود را مهیای جنگ گلادیاتوری برای بقا در لیگ برتر می کند
نویسنده : نویسنده: شهریار پسندیده
کد خبر: ۹۲۱۶۹



به گزارش «دی اسپورت»؛ در روزهایی که فوتبال باشگاهی در ایران زیر لالایی گرم مسابقات جام ملت های آسیا در خواب زمستانی روزگار طی می کند 16 تیم حاضر در سطح اول فوتبال ایران خود را مهیای حضور در نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر می کنند.

جایی که 5 تیم برای قهرمانی در بهار آینده این روزها یارگیری می کنند و خود را آماده دیدارهای مرگ و زندگی پیش رو می کنند و از سوی دیگر و البته روی کاغذ حداقل 8 تیم که خطر سقوط را احساس می کنند برای بقا در تقلا هستند.در این میان تک نماینده پر هوادار استان گیلان اما داستانی متفاوت دارد.سرخ های رشت که در ابتدای شروع مسابقات اف سی هالیوود لیگ برتر بودند آهسته آهسته و با مستقر شدن تیم مدیریتی جدید رنگ آرامش و ثبات را به خود دیدند.آرام تر شدن جو سکوها،رابطه صمیمی تر میان سکوها و نیمکت باشگاه و بهبود نسبی مسائل لجستیکی باشگاه مانند سفر به شهرهای دیگر و پرداختی به نسبت بهتر قرارداد بازیکنان ماحصل ثباتی بود که به تدریج در بحث مدیریتی باشگاه سپیدرود در طول نیم فصل ایجاد شد.
حرکت چراغ خاموش سپیدرود برای ماندگاری
با این حال سپیدرود در طول نیم فصل اول در یک روند ثابت تیم قعر جدولی لیگ برتر محسوب می شد و اگر نبود کسر 6 امتیاز از آبی های خوزستان اینک این تیم علی کریمی بود که باید به عنوان تیم ته جدولی به تعطیلات زمستانی لیگ می رفت.سپیدرود نیم فصل نخست را با شکست تحقیرآمیز 5 بر صفر آن هم در یک عصر بارانی آذر ماه رشت برابر استقلال نه چندان زهردار به اتمام رساند.شکستی که باعث شد علی کریمی در همان مستطیل سبز با بازیکنان تیمش تشکیل جلسه دهد و با آنها اتمام حجت کند.

سپیدرود پس از بازی با استقلال در بازار نقل و انتقالات زمستانی همان طور که انتظارش می رفت چندان سر و صدا به پا نکرد. امیر منصوریان که در نیم فصل اول چندان از سوی یحیی گل محمدی برای پدیده به بازی گرفته نشده بود و تنها در یک سوم بازی ها نیم فصل برای پدیده به میدان رفته بود تا اینجای کار مهمترین خرید کریمی در نقل و انتقالات زمستانی محسوب می شود.
به جز منصوریان سرخ های رشت تا اینجای کار سه خرید رسمی دیگر نیز داشته اند.لوکا نوزادزه از تیم سیونی بولسینی گرجستان،محمد علیزاده از تیم قعرشین لیگ دسته اول یعنی اروند خرمشهر و پیام صادقیان هافبک اسبق پرسپولیس از تیم عثمانلی اسپور ترکیه سه خرید دیگر سپیدرودی ها در تعطیلات نیم فصل بودند.
مدیریت و کادرفنی سپیدرود در تعطیلات نیم فصل برای هواداران بمب نقل و انتقالاتی منفجر نکردند و سوپرایزی برای پرشورهای رشت رو نکردند و بعید است که در روزهای باقی مانده نیز خبری از خرید ستاره برای سپیدرود در نیم فصل دوم در راه باشد.
حرکت چراغ خاموش سپیدرود برای ماندگاری
سپیدرود با چراغ خاموش خود را مهیای جنگ گلادیاتوری برای بقا در لیگ برتر می کند جایی که کوچکترین خطا و لغزش می تواند به بهای از دست رفتن تک سهمیه گیلان از سطح اول فوتبال ایران و پاک شدن نام سبز گیلان از جغرافیای لیگ برتر منجر شود.
ترند های روز