۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

گفت و گو با جوان ترین لژیونر فوتبال ایران

جوان ترین لژیونر فوتبال ایران می گوید اگر کارشکنی مدیر عامل سابق استقلال خوزستان نبود، او الان در آیندهون بازی می کرد.
کد خبر: ۹۳۲۷۴


به گزارش"دی اسپورت"،یونس دلفی به عنوان یکی از استعدادهای جوان فوتبال ایران در یک سال و نیم گذشته تلاش زیادی کرد که با باشگاه آیندهون قرارداد امضا کند اما مدیران استقلال خوزستان رضایت نامه او را صادر نکردند. با این حال دلفی چند روز پیش با دریافت رضایت نامه اش با باشگاه شارلروای بلژیک قرارداد امضا کرد تا رسما کار خود را در فوتبال اروپا شروع کند. دلفی در گفت و گو صحبت های جدیدی در مورد شرایطش به زبان آورد که در ادامه آن را می خوانید:


*به نظرت بهتر نبود به یک تیم خوب ایرانی می رفتی و با تجربه بیشتر می توانستی راهی اروپا می شدی؟


من از 4 تیم بزرگ ایران یعنی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی پیشنهاد داشتم. من هدفی که داشتم فقط در اروپا بدست می آمد و اگر به تیم های ایرانی می رفتم از هدفم دور می شدم چون نگاه باشگاه های خارجی به لیگ ایران نیست و خیلی کم به لیگ های آسیایی نگاه می کنند. من دوست دارم همه چیز را در سن کم تجربه کنم و بدست بیاورم. دوست نداشتم به تیم های ایرانی مثل استقلال و پرسپولیس بروم و اسم در کنم و پیشرفت برای من مهم بود. من 3 سال در استقلال خوزستان پولی گیرم نیامد و هیچوفت هم سر پول جر و بحث نمی کردم. وضع مالی ام خوب نبود ولی برای هدفم تلاش می کردم چون می دانستم بالاخره از این پول ها وارد زندگی ام می شود.


*چرا شارلروا ؟ نگر قرار نبود به آیندهوون بروی؟


 در آن زمان  ولی مدیرعامل حرف آخر را در باشگاه می زد. ایشان  مدیرعامل بود ولی می خواست مدیربرنامه من هم باشد. اگر زودتر رضایت نامه من را می داد اول فصل به آیندهون می رفتم ولی او که رفت درها باز شد و توانستم به اروپا بروم.

 

*اینکه بازیکنان ایرانی زیادی در شارلروا بازی کرده اند در انتخاب تو موثر بود؟


من به شرایط تیم نگاه می کردم نه اینکه چه کسی برای آن بازی می کند. البته می دانستم بازیکنان ایرانی مثل کاوه رضایی و علی قلی زاده روند خوبی را در این تیم طی کرده اند. مثلا کاوه رضایی از شارلوا به بروژ رفت و علی قلی زاده هم که تا قبل از مصدومیت غوغا می کرد و خیلی خوب بود.

 

*فکر می کنی حضور در فوتبال بلژیک کار تو را برای حضور در تیم های بزرگتر راحت تر می کند؟


من الان در اروپا هستم و اینجا عملکرد بازیکنان را زیر نظر می گیرند چون کشورها به هم نزدیک است. ما الان چند بازیکن داریم که از لیست فرانسه پیشنهاد دارند و کلا فوتبال این کشور در دید است و باشگاه های بزرگ این کشور را زیر نظر دارد، مخصوصا وقتی یک بازیکن جوان باشد چون انتقالش خیلی سود دارد.


*الگوی تو در فوتبال کیست؟


دوست ندارم شبیه کسی باشم و دوست دارم یونس دلفی باشم. من کریستیانو رونالدو را دوست دارم و از سبک بازی اش و حرفه ای گری اش الگوبرداری می کنم چون به نظرم از نظر فیزیکی ام شبیه او هستم و قدم بلند است اما مسی یک بازیکن ریز نقش و تکنیکی است.

 


*هدف و رویای تو بازی در کدام تیم است؟


این هدف من است و به کسی نمی گویم و همیشه آن را در ذهن خود نگه می دارم. فقط می گویم هدفم خیلی بالا است و رسیدن به تیم های خوب و بزرگ دنیا است.


*با بازیکنان ایرانی که در شارلوا بازی کردند برای حضور در این تیم مشورت کرده ای؟


نه فرصت نشد ولی مدیر برنامه هایم طبق تجربه ای که داشتند انتخاب کردند تا من به این تیم بروم. می خواستم 6 ماه را از دست ندهم و زودتر وارد فوتبال اروپا بشوم.


*و صحبت پایانی...


از همه کسانی که در مدت حضورم در فوتبال ایران به من کمک کردند تشکر می کنم. از سرمربیان ملی، باشگاهی، استانی و همه کسانی که کمکم کردند تا پیشرفت کنم، به ویژه دایی ام که خیلی به اروپا رفتن من کمک کرد و اگر او نبود شاید من در این مرحله نبودم. همچنین مدیر برنامه هایم هم در این راه خیلی به من کمک کرد. از پدر و مادرم هم بسیار تشکر می کنم چون خیلی برای من زحمت کشیدند، دست آنها را می بوسم و تلاش می کنم شاید بتوانم یک هزارم محبت های آنها را جبران کنم.


منبع: ورزش سه