۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کمیته داوران از داوران قوی تر استفاده کند

فکری :چرا باید اشتباهات داوری همیشه علیه ما باشد

دو تیم سرخپوشان پاکدشت و مس رفسنجان در هفته بیست و چهارم لیگ آزادگان پس از ۹۰ دقیقه تلاش به تساوی ۲-۲ رضایت دادند.
کد خبر: ۹۳۹۷۶

به گزارش دی اسپورت، محمود فکری، سرمربی سرخپوشان پاکدشت در پایان این دیدار با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در بازی برابر مس شروع خوبی داشتیم و در همان ابتدای مسابقه موفق شدیم دروازه حریف را باز کنیم. در ادامه هم با اداره بازی به دنبال زدن گل های بیشتر بودیم که متاسفانه با وجود خلق چند موقعیت نتوانستیم به آن دست یابیم و با همان برتری یک - صفر به رختکن رفتیم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم متاسفانه در ۲۰ دقیقه نخست تا زمان دریافت گل بی دلیل عقب کشیدیم و پس از دریافت گل مساوی دوباره حملات مان را از سر گرفتیم و دوباره توانستیم به گل برتری دست پیدا کنیم ولی نمی دانم چرا وقتی که از حریف جلو می افتیم، چه اتفاقی رخ می دهد که بازیکنان عقب می کشند و پاس های اشتباهی که به یکدیگر می دهند تا این حد زیاد می شود. در این بازی هم در حالی که می توانستیم با اداره بازی، با کسب سه امتیاز زمین مسابقه را ترک کنیم، علیرغم اینکه مستحق پیروزی بودیم به دلیل کم کاری خودمان با کسب نتیجه تساوی دیدارمان را به پایان رسانده و دو امتیاز خیلی خوب را از دست دادیم.

سرمربی سرخپوشان با بیان اینکه واقعا دوست ندارم در مورد داوری صحبت کنم، افزود: در دو بازی قبل و این مسابقه که من به عنوان سرمربی روی نیمکت سرخپوشان نشستم، نمی دانم احساسم را بگویم یا خیر ولی اشتباهات داوری خیلی خیلی بیشتر از آن چیزی بود که بخواهیم فکر کنیم و این اشتباهات هم بیشتر علیه تیم ما بوده است. نمی دانم واقعا اگر حرف بزنیم می گویند چرا حرف می زنید و اگر حرف نزنیم اینچنین می شود.


فکری ادامه داد: داوران می گویند حمایت و همکاری کنید، ما خودمان هم دوست داریم کمک کنیم ولی متاسفانه این اشتباهات و گرفتن امتیازات موجب می شود تیم ما از بالای جدول به پایین کشیده شود یا اینکه شانس صعودمان کمتر شود.

سرمربی سرخپوشان ادامه داد: به هر حال داوران باید به این موضوع توجه داشته باشند که اگر می خواهند ما کمک کنیم، خودشان هم کمک کنند اشتباه شان کمتر شود ولی ما هر چه می بینیم اشتباهات همش علیه تیم ما است. من چقدر حرف نزنم و بخواهم فضای آرام و خوبی را برای داوران به وجود بیاوریم که داوران بیایند سوت بزنند؟

فکری با بیان اینکه از کمیته داوران می خواهم برای بازی های ما از داوران قوی تر استفاده کنند، ادامه داد: وقتی تیمی بالای جدول حضور دارد قطعا بازی هایش حساس تر است و باید از داوران باتجربه و قوی تر برای چنین دیدارهایی استفاده کنند که بتواند بازی را کنترل کند نه اینکه تا حریف فریاد می زند کنترل بازی از دستش خارج شود.

وی افرود: مربی حریف چرا باید به بازیکن من حرفی بزند؟ حالا اگر بازیکن من پاسخ دهد، با کارت زرد جریمه می شود. خب وقتی به بازیکن کارت می دهید، باید مربی حریف هم جریمه شود. ما باید همیشه ساکت باشیم و حرفی نزنیم و تیم حریف هر کاری خواست انجام دهد؟ واقعا از کمیته داوران تقاضا می کنم از داوران باتجربه و قوی تری استفاده کند. ما دوست داریم عدالت برقرار شود و اگر قرار است اشتباهی رخ دهد برای دو طرف باشد نه اینکه فقط علیه تیم ما باشد.

سرمربی سرخپوشان در پایان گفت: صحنه ای که شاهین مجیدی در محوطه جریمه حریف سرنگون شد، به پنالتی نزدیکتر بود ولی شاید داور فکر کرد که بازیکن به دنبال فریبش است. انشالله که داور درست سوت زده باشد وگرنه تیمی که بخواهد صعود کند با همین سوت ها از صعود باز می ماند.