۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
منادی:

پول نداشتند ما را به قطر بفرستند

دروازه‌بان سایپا انتقاد تندی نسبت به وضعیت این باشگاه و عدم حمایت کارخانه سایپا از آنها کرد.
کد خبر: ۹۴۱۴۱

به گزارش «دی اسپورت»؛محمدحسین منادی با بیان اینکه مشکلات سایپا نسبت به روزهای گذشته بهبود پیدا نکرده است، گفت: اگر مشکلات حل شده بود که امروز تمرین می‌کردیم؛ نمی‌توانیم تمرینی انجام دهیم و اگر این کار را کنیم، خودمان از نظر روحی آسیب می‌بینیم؛ برای اینکه یک فکری به حال‌مان کنیم، حاضر به تمرین نشدیم تا مسؤولان بیایند و به داد این تیم برسند.

او ادامه داد: بهتر شدن این شرایط دست باشگاه است و باشگاه هم که زیر نظر کارخانه امور را دنبال می‌کند؛ اگر کارخانه جلو نیاید و نخواهد کاری انجام دهد، من که بازیکن هستم، نمی‌توانم آن بازدهی خوب را برای تیم داشته باشم؛ باید یکی از بالا بیاید و با ما صحبت کند بگوید این مشکلات را برطرف می‌کنند یا نه؛ بگویند طبق این داستان و فرمول جلو بروید؛ نمی‌شود که همینطور ادامه داد.

دروازه‌بان سایپا عنوان کرد: امروز در تمرین به ما گفتند آقای درویش از مدیرعاملی باشگاه استعفا داده است ولی نمی‌دانیم صحت دارد یا نه.

 

منادی یادآور شد: قراردادمان در باشگاه سایپا را بیشتر با تبصره و ماده بستیم؛ مثلا اگر من ۱۰ بازی انجام دهم، افزایش قرارداد داشته باشند؛ این تصمیمات گرفته شده تا فشاری به باشگاه نیاید ولی واقعا قرارداد همه تیم پایین است؛ ما جزو پنج تیمی هستیم که مبلغ قراردادمان پایین است و خرج خیلی کمی کرده است، اما با وجود چنین شرایطی، می‌گویند ۴۰ درصد پرداختی داشتند ولی وقتی ما بازیکنان حساب کردیم، دیدیم که فقط ۲۵ تا ۳۰ درصد از قراردادمان را گرفتیم.

او با بیان اینکه از سال‌های قبل هم مطالبات داریم، گفت: حدود ۷-۶ نفر از بچه‌ها هستیم که از سه سال قبل از باشگاه طلب داریم و چک‌های ما برگشت خورده است؛ من، امید خالدی، ابراهیم صادقی، روزبه شاه‌علی‌دوست و حامد فلاح‌زاده که الان در تیم هستیم، از سال‌های گذشته طلبکار هستیم ولی جالب است بازیکنانی که تنها نیم‌فصل به سایپا آمدند و رفتند، باشگاه با آنها تسویه حساب کرده، اما با ما که بازیکن این تیم هستیم، تسویه حساب صورت نگرفته است.

دروازه‌بان سایپا با اشاره به مشکلی که برای سفر به قطر داشتند، اذعان کرد: ویزای من، رضا علیاری و پیمان میری صادر نشده بود؛ به ما گفتند ۱۵۰۰ دلار برای هر نفر بدهید تا ویزا را صادر کنیم و در قطر مشکلی به وجود نیاد؛ در حالی که همه بازیکنان و اعضای تیم از گیت رد شده بودند، دو ساعت و نیم ما سه نفر را در فرودگاه سراپا نگه داشتند تا یک نفر بیاید و به دادمان برسد؛ به باشگاه زنگ زدند تا این مشکل حل شود ولی باشگاه گفت این پول را نداریم؛ پس از مدت زمانی گفتند ۲ هزار دلار را برای سه نفر فرستادیم؛ البته ما که این پول را ندیدیم و گفتند در راه است! ؛ بخاطر همین قرار شد ران راست پای من، سر پیمان میری و دست راست رضا علیاری که ۲ هزار دلار می‌شد به قطر برود!

 

منادی با بیان اینکه حتی پول توی جیبی در قطر به ما داده نشد، گفت: جوانان تیم به ما نگاه می‌کردند و می‌دیدند که نمی‌توانستیم خرید کنیم؛ شاید یک جوان قصد داشت یک شکلات بخرد ولی بخاطر اینکه باشگاه پولی به ما نداده بود، نمی‌توانستیم؛ مشکلات ما بزرگتر از این حرفا بود ولی بخاطر علی دایی حرفی نزدیم و سرمربی تیم این اوضاع را جمع و جور کرده بود؛ وگرنه باید زودتر از این حرف‌ها اعتصاب می‌کردیم.

وی اضافه کرد: حرکت ما اعتراضی است، نه اعتصاب؛ همه کادر فنی و بازیکنان در کنار هم هستیم و با هم اعتراض کردیم؛ اگر هم فردا پولی ندهند، باز هم تمرین نمی‌کنیم و بدون تمرین مقابل تراکتورسازی قرار می‌گیریم.

دروازه‌بان سایپا با بیان اینکه شکست برابر الریان بخاطر عدم تمرکز بازیکنان بود، گفت: با وجود اینکه زمین تمرین نداشتیم و هر دو جلسه یک بار در یکی از زمین‌های تمرین پژوهشگاه نفت، زمین شماره ۲ آزادی و ... تمرین می‌کردیم، نمایش خوبی مقابل الریان داشتیم؛ بخاطر اینکه باشگاه پول نداشت، زمین تمرین ما چرخشی شده بود و ما بازیکنان نمی‌توانستیم تمرکز داشته باشیم.

منادی تصریح کرد: من تازه متاهل شدم؛ فکر من این است که در شب عید باید به همسرم چه بگویم؟ یک بازیکن دیگر ۱۰ هزارتا بدبختی دارد.

 

او ادامه داد: تا دقیقه ۸۸ بازی با الریان یک بر یک بودیم، با آن قدرت حریف قطری و خرجی که کرده بود، پایاپای تلاش کردیم ولی در نهایت باختیم؛ الریان آکادمی بسیار بزرگ با زمین‌های چمن و امکانات فوق‌العاده داشت؛ آنها هیچ غمی نداشتند ولی بحث ما الان به غیر از زمین تمرین، مسائل مالی است؛ در سایپا اگر بخواهیم به مسائل مالی فکر کنیم، زمین نداریم؛ اگر بخاطر زمین تمرین را دغدغه قرار دهیم، پول‌مان روی هوا است و اگر به بازی‌های لیگ فکر کنیم، پول و زمین روی هوا می‌ماند.

 

دروازه‌بان سایپا عنوان کرد: کارخانه بزرگی مثل سایپا باید بیاید بگوید تیم‌داری می‌کنم یا نه؛ تکلیف ما را نیز باید مشخص کنند؛ ما زن و بچه داریم و باید نان سر سفره ببریم؛ با این شرایط واقعا نمی‌شود کار کرد؛ تا الان هم بخاطر علی آقا حرفی نزدیم چون خیلی اذیت شدیم.