۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹

دست‌های بسته برانکو با پنجره‌های باز!

برای بازی امروز در مسجدسلیمان، کسی به این فکر نمی‌کند که مرزبان در تقابل با تیم سابقش چه تدبیری در سر دارد. کسی به این فکر نمی‌کند که تیم میزبان با این شرایط نامطلوبش در جدول، چقدر روی این بازی حساب کرده است.
کد خبر: ۹۴۱۶۰


به گزارش «دی اسپورت»؛برای بازی امروز در مسجدسلیمان، کسی به این فکر نمی‌کند که مرزبان در تقابل با تیم سابقش چه تدبیری در سر دارد. کسی به این فکر نمی‌کند که تیم میزبان با این شرایط نامطلوبش در جدول، چقدر روی این بازی حساب کرده است.

تا لحظه‌ای که ترکیب بازی به رسانه‌ها برسد و همه روی کانال‌های تلگرامی یا دیگر اپلیکیشن‌های خبری دریافتش کنند، سوال اصلی این است: ترکیب دفاعی پرسپولیس چگونه چیده می‌شود؟

این سوالی است که هم برانکو و دستیارانش در سر دارند و هم مرزبان. هم مدیران دو تیم و هم هواداران‌شان. سوالی که البته باید برای رسیدن به جوابش دل ببندیم به همین حدس و گمان‌ها و صبر کنیم تا بعدازظهر. تا یکی، دو ساعت قبل از بازی که ترکیب دو تیم اعلام می‌شود. بعد هم باید صبر کنیم تا ببینیم خط دفاعی نصفه و نیمه پرسپولیس در این بازی می‌تواند آن را با دست پر روانه خانه کند یا خیر.

دست‌های همیشه خالی

این چه سری است که همیشه باید برای برانکو تیتر بزنند: دست‌های خالی؟ چه وقتی که پنجره نقل‌وانتقالاتش بسته است و نمی‌تواند یار بگیرد و مدام هم بازیکن بیرون می‌ریزد و چه وقتی که پنجره نقل‌وانتقالاتش باز است و یک دفاع میانی (نادری) و یک دفاع کناری (مهدی شیری) می‌گیرد اما باز هم به کمبود دفاع برمی‌خورد.

با مصدومیت محمد انصاری و حسین ماهینی مشخص بود که پرسپولیس به مدافعان بیشتری نیاز دارد، مخصوصا اینکه یادمان باشد ربیع‌خواه هم مصدومیت طولانی‌مدت داشت و معلوم نبود در چنین بزنگاه‌هایی از راه برسد.

این را اضافه کنید به سن بالای سیدجلال حسینی که ریسک مصدومیتش را افزایش می‌دهد و حضور بازیکنی مثل شجاع که معمولا زیاد کارت می‌گیرد. برای چنین خط دفاعی‌ای شاید بد نبود اگر برانکو دفاع دیگری را هم جذب می‌کرد.

به هرحال مصدومیت شجاع خلیل‌زاده و سرماخوردگی شایان مصلح، دست برانکو را برای چیدمان خط دفاعی‌اش تغییر داده. مصلح دیروز هم با تیم تمرین کرد و احتمال بازی‌کردنش هست اما اینکه به یکباره چند دفاع اصلی از ترکیب تیم کنار بروند، برای هر مربی و باشگاهی مصیبت است، مخصوصا برای پرسپولیسی که می‌خواهد حتما از این بازی امتیاز کامل بیاورد تا در کورس قهرمانی با رقبای صدر به مشکل نخورد.

بنابراین سوال اصلی اینجاست که برانکو تیمش را با ساختار سه‌دفاعی روانه میدان خواهد کرد یا باز هم از دفاع چهار نفره بهره می‌برد. امکان استفاده از احمد نوراللهی در خط دفاعی به‌عنوان دفاع میانی و سیامک نعمتی به‌عنوان دفاع کناری است. قبلا حتی صحبت بود آدم همتی هم دفاع کناری بازی کند که موردش پیش نیامد. به هر حال خط دفاعی پرسپولیس در بازی امروز نامشخص است و این نکته‌ای است که می‌تواند کمی به مرزبان امیدواری بدهد.

مرزبان و ‌انگیزه‌های بالایش

برای علیرضا مرزبان شاید این فرصت خوبی باشد که بتواند در خانه به یک برد خوب یا دست‌کم تک ‌امتیاز مقابل یک حریف قدر بالای جدولی برسد. خط دفاع پرسپولیس امروز با هر ترکیبی هم که چیده شود، ناهماهنگ است و این برای مرزبان فرصت خوبی است تا بتواند از این بازی بهره‌ای بگیرد، مخصوصا با‌ انگیزه‌هایی که مقابل تیم سابقش دارد.

سیدجلال هم هست

کاروان پرسپولیس دیروز راهی مسجدسلیمان شد و سیدجلال حسینی هم با وجود مصدومیت تیم را همراهی کرد تا درصورت نیاز برای تیمش وارد میدان شود. پرسپولیس با 37 امتیاز، دوم است و پدیده و تراکتور را پشت‌سر خود می‌بیند.

نفت مسجدسلیمان هم با 16 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد و امیدوار است بتواند از امتیاز میزبانی بهره بگیرد.

ترند های روز