۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

بازگشت مصدومان بلای جان استقلال

وینفرد شفر برای نخستین بار در لیگ هجدهم در 2 بازی متوالی تیمش را با یک ترکیب به میدان فرستاد.
کد خبر: ۹۴۴۲۶

به گزارش «دی اسپورت»؛وینفرد شفر برای نخستین بار در لیگ هجدهم در 2 بازی متوالی تیمش را با یک ترکیب به میدان فرستاد. به نظر می‌رسد پیرمرد آلمانی بعد از مدت‌ها آزمون و خطا یازده بازیکن اصلی‌اش را پیدا کرده است و با نفرات مورد نظرش از 2 بازی 6 امتیاز گرفته و با ثبت 2 کلین شیت، 5 گل هم به ثمر رسانده است.

اما بعد از 2 بازی خوب، شفر در یکی از حساس‌ترین بازی‌های استقلال مجبور است تا در پست‌های حساس هافبک دفاعی و دفاع چپ تغییراتی را اعمال کند که دلخواه‌اش نیست.

روزبه چشمی در بازی با ذوب‌آهن یک اخطار بی‌مورد گرفت و 4 کارته شد. با توجه به مصدومیت علی کریمی و غیبت قطعی او مقابل فولاد خوزستان، کادر فنی استقلال مجبور است تا دوباره امید نورافکن را از دفاع چپ به هافبک دفاعی منتقل کند و آرمین سهرابیان یا میلاد زکی‌پور را به جای نورافکن در سمت چپ دفاع قرار دهد.

این تغییرات در بازی با تراکتور سازی جواب نداد. زکی‌پور و سهرابیان هر دو نمایش ضعیفی داشتند. نورافکن هم در هافبک دفاعی عملکرد قابل قبولی نداشت. هرچند همین موضوع شاید دایره تغییرات در ترکیب اصلی استقلال را گسترده‌تر کند و شفر تصمیم بگیرد تا با چیدمان و آرایش متفاوتی در اهواز به میدان برود.

شفر در این فصل بارها به دلیل محرومیت بازیکنانی نظیر محمد دانشگر و روزبه چشمی و مصدومیت نفراتی چون وریا غفوری، اللهیار صیادمنش، آرمین سهرابیان، سجاد آقایی، مهدی قائدی، فرشید باقری و پژمان منتظری ترکیب‌اش را تغییر بدهد.

یکی از دلایل اصلی بی‌ثباتی ترکیب استقلال در نیم‌فصل اول همین موضوع بود. اما تغییراتی که شفر در تیمش اعمال می‌کند فقط به محرومیت و مصدومیت‌ها و نبودن‌های غیرمنتظره و اجباری محدود نمی‌شود. گاهی اوقات حضور برخی از بازیکنان بلای جان استقلال شده و ثبات را از این تیم گرفته است.

ترکیب برنده تغییر می‌کند

یکی از مشکلات شفر در لیگ هجدهم مصدومیت‌های زیاد بازیکنانش بود. در حال حاضر استقلال 2 بازیکن اصلی‌اش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. علی کریمی و طارق همام از یکی دو هفته آینده آماده بازی و حضور در ترکیب اصلی می‌شوند.

در صورتی که این 2 نفر آماده حضور در ترکیب شوند شفر نمی‌تواند برای مدت طولانی آنها را روی نیمکت نگه دارد و باید ترکیب‌اش را جابه‌جا کند تا برای طارق و کریمی هم جا باز شود. شاید در شرایط فعلی که استقلال روی دور موفقیت قرار دارد، بازگشت دیرتر مصدومان به نفع آنها و استقلال باشد.

بعد از بازی با فولاد که محرومیت چشمی تمام می‌شود، علی کریمی هم آماده بازی است و این یعنی کادر فنی باید شرایطی را ایجاد کند که چشمی، کریمی و باقری در کنار هم بازی کنند. این سیاست ترکیب استقلال را دگرگون خواهد کرد. چون تنها راه رسیدن به چنین شرایطی بردن روزبه به خط دفاع و استفاده از منتظری در دفاع راست است. به عبارت دیگر می‌شود پیش‌بینی کرد و گفت که بازی کردن استقلال با ترکیب برنده و یازده بازیکن 2 بازی اخیر دیگر تکرار نخواهد شد.

منبع: ایلنا