۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
هفته بیست و دوم لیگ دسته دوم؛

از توقف صدرنشینان دو گروه تا برتری مدعیان اصلی صعود

هفته بیست و دوم رقابت های لیگ دسته دوم در گروه اول با توقف صدرنشین در ساوه ، برتری داماش در فینال زودرس لیگ و شکست عجیب و غریب سرداری ها و در گروه دوم با توقف آرمان گهرسیرجان و برتری پاس و نیروی زمینی تهران به پایان رسید.
کد خبر: ۹۴۶۷۶

به گزارش"دی اسپورت"؛ عصر امروز هفته بیست و دوم رقابت های داغ و جذاب لیگ دسته دوم با برگزاری بازی های گروه اول پیگیری شد‌.

در این گروه و در دیدار اول تیم شهرداری بم در ورزشگاه فجر میزبان سردار بوکان بود که در پایان موفق شد در یک بازی عجیب و غریب و در روزی که تیم سردار عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشت با نتیجه پرگل چهار بر سه و با دو گل حمید جرفی، یک گل امیرعلی عسگریان و علی وزیری پناه حریف خود را شکست دهد‌ تا بوکانی ها وارد بحران و چالش جدیدی شوند گل های سردار در این بازی توسط علیرضا صبوری از روی نقطه پنالتی و با گل بخودی جعفر ساکی بازیکن حریف به ثمر رسید

در دومین بازی این گروه که از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه آزادی کامیاران آغاز شد دو تیم آوالان کامیاران و چوکای تالش در پایان به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا در نهایت امتیازات این بازی برای هر یک از تیم ها تقسیم شود گل چوکا را میلاد مرادی و گل آوالان را کیوان مارابی در این بازی به ثمر رساندند.

در سومین بازی تیم خوشه طلایی ساوه در مصاف با کاسپین و شاگردان سعید دقیقی حریف آنها نشد تا این بازی علارغم ایجاد موقعیت های زیاد روی دروازه دو تیم که با بی دقتی مهاجمان هر دو تیم این موقعیت ها تبدیل به گل نشد در پایان با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یابد و ساوه ای ها علاوه بر از دست دادن ۲ امتیاز با ارزش نتوانند اختلاف امتیازی خود را با تیم دوم جدول یعنی داماش گیلان افزایش دهند.

در حساس ترین و سرنوشت سازترین بازی هفته که از آن به عنوان فینال زودرس لیگ نامیده می شد تیم فوتبال رده دومی داماش گیلان در مصاف با تیم رده سومی مقاومت با ارائه یک بازی منطقی و خوب موفق شد با نتیجه دو بر صفر و دبل علی آل کثیر این تیم را از پیش رو بردارد و سه امتیاز مهم و با ارزشی را کسب کند داماش با این برد فاصله خود با صدر را با توجه به توقف صدرنشین به عدد ۲ رساند و به یک قدمی صدر جدول رسید.

در دیگر بازی مهم این هفته تیم فولادنوین اهواز در زمین خود در مصاف با تیم رده دهمی شهرداری همدان علارغم از دست دادن یک ضربه پنالتی در دقیقه ۶ نتوانست موقعیت های ایجاد شده در طول بازی را تبدیل به گل کند و این همدانی ها بودند که با گلزنی حسین قادری از حریف خود پیش افتادند و با حفظ این گل در نهایت با نتیجه یک بر صفر برابر فولادنوین رده چهارمی به برتری دست یافتند و سومین برد خود را در نیم فصل دوم جشن گرفتند فولادی ها نیز با این شکست فرصت صعود در جدول و کاهش اختلاف امتیاز با سایر مدعیان را از دست دادند.

در آخرین بازی این گروه تیم قعرنشین و فانوس بدست ایرانجوان بوشهر پس از چند شکست متوالی و کسب نتایج ضعیف در نهایت با حمید کللی فرد موفق شد برابر آبی های اهواز با نتیجه پرگل سه بر صفر و با دو گل حمیدرضا نادری و تک گل حمیدرضا سلیمانی به پیروزی دست یابد و امیدهای خود را برای بقا در رقابت های لیگ دسته دوم زنده نگه دارد استقلالی های اهواز نیز با این شکست زنگ خطر برای آنها به صدا در آمد تا خطر سقوط را بیش از پیش احساس کنند.

در بازی های گروه دوم که روز چهارشنبه ۱۵ اسفند برگزار شد در اولین بازی این گروه تیم فوتبال شهرداری بندرعباس موفق شد پس از چند هفته ناکامی برابر حریفان با تک گل وحید جعفری مقابل تیم شهدای بابلسر به پیروزی خفیف دست یابد تا با پاره کردن نوار ناکامی های خود امیدهای خود را برای صعود روی کاغذ زنده نگه دارد.

در دومین بازی گروه دوم که از ساعت ۱۴:۳۰ در شهربابک بین تیم مس و نفت و گاز گچساران برگزار شد دو تیم پس از تلاش ۹۰ دقیقه ای در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت دادند تک گل مس از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۵۱ بازی و گل تساوی نفتی ها نیز در دقیقه ۶۳ توسط علی حدادی فر به ثمر رسید.

در حساس ترین و مهم ترین بازی هفته تیم فوتبال پاس همدان موفق شد در یک بازی جذاب با ارائه یک بازی هجومی و منطقی تیم فوتبال نفت امیدیه را که امید زیادی برای صعود دارد را با نتیجه دو بر یک مغلوب کند و به یک قدمی صدر جدول برسد پاسی ها با این برد با توجه به تفاضل کمتر از نیروی زمینی در رده سوم جدول جای گرفت گل نفت امیدیه در این بازی را مرتضی رنجبر و گل های پاس را به ترتیب بهزاد سلطانی از روی نقطه پنالتی و علی عزیزی به ثمر رساندند.

در دیگر بازی مهم این گروه تیم فوتبال نیروی زمینی تهران موفق شد در شرایطی سخت و در حالیکه به شدت از میزبانی کرمانشاهی ها گلایه داشتند در نهایت با نتیجه پرگل سه بر یک این تیم را شکست دهند و گام محکمی را برای صعود بردارند شاگردان روانخواه با این پیروزی به دو امتیازی آرمان گهرسیرجان صدرنشین لیگ رسیدند.

تیم فوتبال آرمان گهرسیرجان نیز در خرم آباد برابر تیم خیبر خرم آباد در حالیکه با یک گل از این تیم عقب بود در نهایت موفق شد با گلزنی ایمان رازانی کار را به تساوی بکشاند و در نهایت نیز بازی با همان تساوی یک بر یک خاتمه یابد تا شهبا و شاگردانش از یک شکست خارج از خانه فرار کنند البته خیبر در این بازی یک پنالتی را نیز توسط مجتبی جادری از دست داد گل اول خیبر نیز توسط مجتبی جادری از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

در آخرین بازی این گروه استقلال رامشیر موفق شد فاتح دربی سرخابی های لیگ دو شده و با نتیجه دو بر صفر و با گل های امین حمیداوی و محمد محمدی پرسپولیس بندرگناوه را از پیش رو بردارد وتا حدودی از قعر جدول رهایی یابد.