۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
هواداران داماش فوق العاده بودند؛

کیانی : لیگ یک با حضور تیم های نظامی جذاب خواهد شد

سرپرست نیروی زمینی تهران از استقبال و مهمان نوازی مردم رشت و هواداران داماش گیلان تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر: ۹۶۶۰۴
به گزارش"دی اسپورت"؛ رضا کیانی در خصوص بازی تیم نیروی زمینی تهران با تیم داماش گیلان در گفتگو با خبرنگار دی اسپورت گفت : بازی سختی برابر تیم داماش داشتیم چرا که علاوه بر اینکه تیم داماش تیمی سخت کوشی است در شهری بازی باید برگزار می شد که همه مردم آن عاشق فوتبال هستند و با فوتبال زتدگی می کنند و به جرئت می توانم بگویم که شهر رشت شهری فوتبال خیز محسوب می شود.

کیانی افزود : در بازی رفت بازی خوبی را ارائه دادیم و می توانستیم حداقل با یک گل در تهران برنده از زمین بازی خارج شویم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت البته تساوی بدون گل برای ما حسن خوبی داشت و کار را برای داماشی ها سخت کرده بود چرا که اگر بازی برگشت را حتی با تساوی یک بر یک نیز به پایان می رساندیم صعود می کردیم اما شرایط برای داماش فرق می کرد و آنها باید در این بازی پیروز می شدند تا صعود می کردند به همین دلایل بازی سختی را در پیش رو داشتیم که متاسفانه با توجه به جو سنگین ورزشگاه که هواداران داماش ایجاد کرده بودند شروع خوبی نداشتیم اما رفته رفته بر بازی مسلط شدیم و توانستیم تاکتیک هایمان را به تیم حریف دیکته کنیم.

سرپرست نیروی زمینی تهران در خصوص صحنه گل دوم داماش که با اشتباه کمک داور بازی آفساید اعلام شد گفت : اتفاقاتی که رخ داد در جریان بازی بود و ما نمی توانستیم در حین بازی عکس العملی نشان دهیم اما همانطور که همه می دانند در بازی برابر پاس همدان به همین شکل گل دوم ما را به اشتباه آفساید تشخیص دادند و اگر گل ما را صحیح گرفته بودند به احتمال خیلی زیاد ما آن بازی را برده بودیم و به صورت مستقیم به لیگ یک صعود می کردیم. اما ما پس از بازی نه اعتراضی کردیم ، نه حرفی زدیم و نه در پایان بازی به سمت داور حمله شدیم همه این اتفاقات و اشتباهات داوری خطای انسانی است که رخ می دهد و نمی توان کاری کرد.

کیانی در خصوص اتفاقات پایان بازی نیز گفت : در اتفاقات پایان بازی هیچ دخالتی نداشتیم و وقتی سوت پایان توسط داور به صدا در آمد بازیکنان را به سرعت جدا کردم و به داخل رختکن هدایت کردم تا تنشی بین بازیکنان ایجاد نشود وقتی به سمت رختکن در حال حرکت بودیم تعداد زیادی از کادرفنی داماش به سمت کمک داور بازی حمله ور شدند و متاسفانه جو ورزشگاه ملتهب شد و ما نیز سریع داخل رختکن شدیم اما در کل ایجاد و رخ دادن چنین صحنه هایی زیبنده نیست. 

کیانی اضافه کرد : البته جا دارد تشکر ویژه ای از هواداران داماش و مردم رشت داشته باشم که حقیقتا استقبال خوبی از اعضای تیم داشتند و در جریان بازی نیز هیچ مشکلی را برای بازیکنان ما و کادر ما ایجاد نکردند و تنها به تشویق تیم مورد علاقه خود پرداختند آنها فوق العاده بودند.

وی در پاسخ به این سوال که انتظار استقبال و حضور هواداران زیاد برای تشویق و حمایت از تیم نیروی زمینی در دیدار برابر پاس همدان نمی رفت بیان داشت : با توجه به اهمیت بازی ، شرایط تیم ها در جدول و برگزاری بازی در تهران مسئولان باشگاه و ستاد تربیت بدنی نیروهای مسلح لطف داشتند و با فراخوان و تبلیغاتی که انجام دادند و استفاده از نیروهای خودی هواداران زیادی را جذب کردند.

ایشان در تشریح نحوه قرارداد باشگاه نیروی زمینی با بازیکنان و اینکه گفته می شود طی قول مسئولان باشگاه فصل آینده حقوقی برای بازیکنان در نظر گرفته خواهد شد اظهار داشت : باشگاه نیروی زمینی باشگاهی نظامی است و همه بازیکنانی که در این تیم مشغول به فعالیت می شوند جهت خدمت مقدس سربازی به تیم می پیوندند و برای بازیکن سرباز نیز حقوقی در نظر گرفته نمی شود نه تنها باشگاه ما بلکه رویه اکثر باشگاه های نظامی چنین است که وقتی بازیکن سربازی را به خدمت می گیرند حقوقق برای آنها در نظر نمی گیرند.

وی در خصوص اینکه آیا خدمت سربازی و قرارداد بازیکنان این تیم به پایان رسیده است گفت : تیم ما در فصل آینده تغییری نخواهد کرد و اسکلت تیم ما حفظ خواهد شد و احتمال دارد با اتمام خدمت سربازی چند بازیکن و باز شدن جا در لیست بازیکنان ، بازیکنان مدنظر کادرفنی را که مشمول خدمت سربازی هستند به خدمت بگیریم.

کیانی با بیان اینکه جذب بازیکنان سرباز از سایر تیم ها می تواند در آینده خود بازیکن تاثیر بگذارد گفت : چه بازیکنان بزرگ و چه بازیکنان متوسطی که برای گذراندن خدمت مقدس سربازی به تیم های نظامی می پیوندند فرصت خوبی برای آنها است تا در وهله اول خدمت سربازی خود را در فضای فوتبالی بگذرانند و در وهله دوم در مسابقات شرکت کرده در شرایط مسابقه قرار گرفته و نیز بدن های آماده ای داشته باشند و مهم تر اینکه خودی نیز نشان داده و در چشم باشند. البته به خدمت گرفتن بازیکنان باکیفیت که خود را سرباز می کنند می تواند کمک شایانی نیز به تیم ما بکند.

سرپرست نیروی زمینی تهران در خصوص اینکه سیاست باشگاه نیروی زمینی برای شرکت در مسابقات لیگ یک چه خواهد بود و آیا با امید روانخواه همکاری خود را ادامه خواهند داد یا خیر بیان کرد : مسابقات تازه به اتمام رسیده و باید هیئت مدیره باشگاه تشکیل جلسه دهد و مذاکره ای با اقای روانخواه داشته باشند نکته نظرات دو طرف شنیده شود و بعد در مورد همکاری یا عدم همکاری تصمیم گیری شود. قطعا تصمیم درست و مناسبی گرفته خواهد شد با توجه به اینکه آقای روانخواه جزء مکتب باشگاه فجر بودند و یک سالی که در تیم نیروی زمینی بودند نتایج خوب و درخشانی را کسب کردند به همین دلیل قطعا دو طرف مایل به همکاری هستند و باید دید در چند روز آینده مذاکرات دو طرف به کجا خواهد انجامید‌.

ایشان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا حضور تیم های نظامی چون فجرسپاسی ، ملوان و نیروی زمینی به جذابیت لیگ یک می افزاید یا خیر گفت : در لیگ برتر دربی پرسپولیس و استقلال ، دربی تیم های صنعتی فولاد ، استقلال خوزستان ، سپاهان ، ذوب آهن ، دربی تیم های نفتی صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان که تیم های هم استانی هستند به جذابیت لیگ اضافه می کند در لیگ یک فصل آینده نیز قطعا جذابیت آن با حضور تیم های نظامی بیشتر خواهد شد.

کیانی در خصوص کیفیت مسابقات لیگ دسته دوم در فصل گذشته عنوان کرد : با توجه به گستردگی جغرافیایی و مسافت شهرها با هم سختی هایی داشت اما جا دارد از آقای شفیعی راد مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته دوم بابت برنامه ریزی و برگزاری منظم مسابقات تقدیر و تشکر کرد اما پبشنهاد می دهیم راهکار و ساز و کارهایی برای انصراف تیم ها از مسابقات طراحی و داشته باشند تا با انصراف یا حذف تیم ها نظم ، برنامه ریزی و نحوه برگزاری مسابقات برهم نخورد. همین معضل سبب شد تا در فصل گذشته در هفته پایانی همه تیم ها مسابقه برگزار کنند و ما با قرعه استراحت رو به رو شویم‌.

سرپرست نیروی زمینی تهران در خصوص محل میزبانی این تیم در رقابت های لیگ یک نیز گفت : این موضوع نیز بستگی به شرایط و سیاست باشگاه دارد و پس از تشکیل جلسه هیئت مدیره و اتخاذ تصمیمات پیرامون این مسائل مشخص خواهد شد. اما با این حال دوس داریم در ورزشگاه غدیر به میدان برویم چرا که دسترسی به این ورزشگاه آسان و امکانات خوبی را دارد. در کل اگر اتفاق خاصی نیفتد و تصمیم دیگری در این خصوص گرفته نشود قطعا در ورزشگاه غدیر میزبان حریفان خواهیم بود.