۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
شکست منطقی را به داماش تحمیل کردیم؛

روانخواه : نیروی زمینی می تواند قطب فوتبال شود

سرمربی نیروی زمینی تهران معتقد است نیروی زمینی با داشتن پتانسیل بالا در زمینه امکانات و جذب بازیکن سرباز به قطب جدیدی در فوتبال ایران تبدیل شود.
کد خبر: ۹۶۸۸۲

به گزارش «دی اسپورت»؛ نیروی زمینی تهران پس از چند سال دوری از رقابت های لیگ یک، فصل گذشته لیگ دسته دوم موفق شد با هدایت امیدرضا روانخواه بازیکن اسبق استقلال به این سطح از رقابت های فوتبال بازگردد.

با ابطال کارت معافیت بسیاری از بازیکنان سرشناس و نام آشنای لیگ برتری و سراریز شدن آنها به تیم نیروی زمینی و هدایت این تیم توسط مربیان بزرگی چون فلاحت زاده ، امیری و... همگان بر این فکر و باور بودند که نیروی زمینی به راحتی به رقابت های لیگ یک و حتی لیگ برتر راه یابد اما این مهم در سال های اخیر محقق نیافت.

سربازان ارتش دو فصل پیش در آستانه سقوط به لیگ پایین تر قرار داشتند و با جنگیدن بر سر عدم سقوط در نهایت موفق شدند سهمیه این تیم در رقابت های لیگ دسته دوم را حفظ کنند اما فصل گذشته فصل و سال متفاوتی در این تیم رقم خورد با وجود روی کار آمدن امید روانخواه این تیم نتایج خوب و مطلوبی را کسب کرد و موفق شد به مرحله پلی آف لیگ دو راه یابد و در نهایت در این مرحله در دو دیدار رفت و برگشت دست به کار بزرگی بزند و با شکست داماش به رقابت های لیگ یک بازگردد.

بازگشت تیم ریشه دار و قدیمی نیروی زمینی به لیگ آزادگان سبب شد تا به سراغ امید روانخواه سرمربی این تیم برویم و با وی گفتگویی را ترتیب دهیم.
وی در خصوص بازی رفت و برگشت مرحله پلی آف برابر داماش گفت : در بازی دور رفت مرحله پلی آف برابر داماش بازی خوبی را ارائه دادیم و می توانستیم این تیم را شکست دهیم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و بازی با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

روانخواه افزود : پس از تساوی ما در تهران بسیاری از افراد این فکر را داشتند که کار برای نیروی زمینی تمام شده و داماش با شکست ما در بازی دور برگشت در حضور هوادارانش به لیگ یک صعود خواهد کرد.

سرمربی نیروی زمینی ادامه داد : در بازی برگشت بازی هوشمندانه و منطقی ای را به نمایش گذاشتیم و با همدلی که بین بازیکنانم وجود داشت توانستیم بر تیم داماش غلبه کنیم.

بازیکن سابق استقلال در مورد اینکه چطور شد که تیم نیروی زمینی را برای ادامه فعالیت خود در عرصه مربیگری انتخاب کرد بیان داشت : زمانی که در تیم سپیدرود رشت بودم پیشنهادی از تیم شهرداری فومن دریافت کردم و نیم فصل با قبول پیشنهاد این باشگاه هدایت تیم را در حالی که چند بازیکن کلیدی از این تیم جدا و سیدعلی یحیی زاده بهترین گلزن این تیم نیز مصدوم شده بود ، پذیرفتم و تصمیم گرفتم تا جایی که بتوانم به این تیم کمک کنم.

روانخواه اضافه کرد : در فصل گذشته قرار نبود که در رقابت های لیگ دو مشغول به کار شوم اما با توجه به شرایطم که دوست داشتم در تهران و کنار خانواده ام باشم با دریافت پیشنهاد از تیم نیروی زمینی و به واسطه امیر ابهری دوست خوبم و مربی تیم های پایه نیروی زمینی و با صحبت هایی که با سرهنگ ناظری مدیرعامل وقت این باشگاه داشتم هدایت این تیم را بر عهده گرفتم.

سرمربی موفق نیروی زمینی با اینکه کار خود را با تست گیری در تیم نیروی زمینی آغاز کرد گفت : استارت کارم در تیم نیروی زمینی را با تست گیری از بازیکنان جوان شروع کردم و در اولین اردوی تیم با پخش فیلم بازی تیم ملی ژاپن و روسیه به بازیکنانم از آنها خواستم که کار تیمی و پاس های سالم را که در این بازی ژاپنی ها انجام دادند در طول مسابقات لیگ دو به نمایش بگذارند.

روانخواه ادامه داد : دستیارانم بر این باور بودند که عملی کردن این تاکتیک در رقابت های لیگ دسته دوم امکان پذیر نیست اما ما کاری را انجام دادیم که دوست داشتیم. تیم نیرو با میانگین ۲۲ سال و ۷ ماه جوان ترین تیم حاضر در رقابت های لیگ بود و با همین جوانان نیز کار را به خوبی شروع کردیم و در ۶ الی ۷ هفته ابتدایی نتایج خوبی را کسب کردیم اما پس از آن با توجه به اینکه تعدادی از بازیکنانی که با ما تمرین کرده بودند اسامی آنها به عنوان سرباز رد نشده بود این موضوع سبب شد تا با تاثیرگذاری منفی بر روحیه بازیکنان در یک مقطع کوتاه نتایج لازم را کسب نکنیم. این ناهماهنگی های بوجود آمده مرا تا پای جدایی برد اما احساس دینی که گردنم بود و بازیکنان به خاطر من سرباز شده بودند و ماندم و توانستیم مشکلات را حل کنیم.

وی اضافه کرد : پس از این مسائل مدیرعامل نیز از باشگاه جدا شد و ما تا پایان نیم فصل اول بدون مدیرعامل به کار خود ادامه دادیم. در نیم فصل دوم تیم تحت نظر تربیت بدنی نیروهای مسلح قرار گرفت و سرهنگ محمدخانی مدیریت باشگاه را بر عهده گرفت که با توجه به اینکه ستاد تربیت بدنی نیروهای مسلح بودجه ای را برای فوتبال تدوین و معین نکرده بود به همین دلیل با مشکلاتی مواجه شدیم اما با استفاده از ظرفیت باشگاه و اسپانسری که جذب کردیم هزینه های جاری تیم تامین شد و توانستیم بدون مشکل لیگ را به پایان برسانیم.

روانخواه در پاسخ به این سوال که چه کسانی در موفقیت او و راه صعود تیم نیروی زمینی به لیگ یک کمک شایانی کرده و در این امر سهیم بوده اند گفت : آقایان جواد آشتیانی بازیکن سابق سایپا ، وحید کارگر مربی دروازه بانان ، محمد عشقی ، امیر فرهنگ دوست و محمد شایقی که به عنوان کمک در تیم و کادرفنی حضور داشتند کمک زیادی را در این موفقیت به تیم و باشگاه داشتند که جا دارد تشکر ویژه ای از این عزیزان داشته باشم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا اوایل فصل فکر می کرد که تیمش به لیگ یک صعود کند یا خیر اظهار کرد : هدف و سیاست باشگاه در فصل گذشته حفظ سهمیه تیم بود اما همان روزی که به این تیم آمدم و صحبتی که با دستیارانم داشتم از آنها خواستم تا تمام تلاش شان را برای صعود تیم به کار ببرند چرا که به نظر من حفظ سهمیه کافی نبود اما با توجه به اینکه اکثر بازیکنان ما سرباز بودند این مهم کاری سخت به نظر می رسید که ما نهایتا توانستیم آن چیزی که در ذهن مان بود را پیاده کنیم.

روانخواه در پاسخ به این سوال که رمز موفقیت تیم نیروی زمینی فصل گذشته چه بود بیان داشت : بازیکنان جوانی را در اختیار داشتیم و برای موفقیت هم قسم و یکدل شده بودیم و در تیم بین بازیکنان رفاقت و صمیمیت خاصی وجود داشت اما رمز موفقیت ما از اول فصل این بود که تیمی از لحاظ فنی بسیار قوی و خوب باشیم به عنوان مثال بازی هایی داشتیم که در این بازی ها بازیکنانمان ۶۳۷ پاس سالم را به یکدیگر داده بودند و این اتفاق برای من لذت بخش بود و همین پاسکاری ها بسیاری از ضعف های ما را می پوشاند. علاوه بر آن خوب بودن تیم از لحاظ فنی سبب شد تا بازیکنان سربازی که نام و نشانی نداشتند در حال حاضر با پیشنهادهای خوبی مواجه شوند.

سرمربی نیروی زمینی تهران در خصوص اینکه با این تیم در رقابت های لیگ یک به فعالیت خود ادامه خواهد داد یا خیر گفت : قرار است به زودی جلسه ای برگزار و در خصوص آینده تیم و باشگاه تصمیماتی اتخاذ شود و سیاست و هدف گذاری باشگاه نیز برای شرکت در لیگ یک مشخص شود در مورد خودم نیز چند پیشنهاد دارم اما دوست دارم تیمی را که برای آن زحمت کشیده ام همراهی کنم که این موضوع مستلزم ایجاد شرایط برای ادامه همکاری است چرا که با شرایط فصل گذشته تیم در رقابت های لیگ دسته دوم به هیچ عنوان نمی شود کار کرد امیدوارم که شرایط حداقلی چون زمین تمرین ، البسه ، تغذیه مناسب و .... بازیکنان فراهم شود تا زمینه مطلوبی برای ادامه همکاری ایجاد شود و در لیگ یک نیز نتایج خوب و درخشان را به مانند لیگ دو تکرار کنیم.

روانخواه ادامه داد : با تمام احترامی که به سایر تیم های نظامی چون فجرسپاسی و ملوان بندرانزلی قائل هستم اما باید بگویم که نیروی زمینی می تواند به یک قطب فوتبال تبدیل شود چرا که با توجه به موقعیت جغرافیایی تیم نیروی زمینی و حضور این تیم در تهران بسیاری از بازیکنان لیگ برتری و لیگ یکی دوست دارند برای انجام خدمت مقدس سربازی در تیمی خدمت کنند که در پایتخت حضور داشته باشد که این می تواند امتیاز بزرگی برای تیم نیروی زمینی تهران باشد.

وی افزود : سایر تیم های لیگ یکی برای حضور مسابقات باید ۱۰ میلیارد هزینه داشته باشند اما تیم نیروی زمینی با این شرایط می تواند با 5 الی 6 میلیارد تیم خوبی را در لیگ برتر داشته باشد.