۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
خداحافظی زود هنگام ایل شاهسون با لیگ یک؛

شوک به ساوه؛ خوشه طلایی در آستانه واگذاری!

تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه در آستانه واگذاری قرار دارد.
کد خبر: ۹۷۰۶۵
به گزارش"دی اسپورت"؛ باشگاه خوشه طلایی ساوه از بدو تاسیس خود به صورت شخصی و با هزینه های بخش خصوصی که در راس آن حسین پرویزی قرار دارد اداره می شود و در سالیان گذشته جهت شور و نشاط جوانان شهر ساوه پا به سرمایه گذاری در عرصه ورزش گذاشته است. این باشگاه پس از تاسیس با خرید امتیاز لیگ دویی کارگر بنه گز در رقابت های لیگ دسته دوم شرکت کرد و حضوری سه ساله در این رقابت ها را در کارنامه دارد.

خوشه طلایی ساوه دو فصل گذشته با هدایت محسن عاشوری تا آستانه لیگ یکی شدن پیش رفت اما در هفته های پایانی فقط به دلیل اختلاف یک امتیازی با استقلال جنوب تهران از صعود به رقابت های لیگ یک بازماند آنها در فصل گذشته پا از تلاش و رقابت پس نکشیدند و با بستن تیمی قدرتمند تیمشان را روانه مسابقات لیگ دو کردند و پس از هفته ها صدرنشینی اینبار با شایستگی تمام و اختلاف ۸ امتیازی از تیم دوم جدول یعنی داماش گیلان به صورت مستقیم به لیگ یک صعود کردند. تا دومین نماینده استان مرکزی در این رقابت ها لقب بگیرند.

استان مرکزی علارغم اینکه یکی از استان های صنعتی کشورمان محسوب می شود و واحدهای بزرگ و کوچک صنعتی در آن قرار دارد اما در عرصه ورزش علی الخصوص فوتبال کم فروغ بوده و سرمایه گذاری آنچنانی در این زمینه صورت نمی گیرد و در سالیان گذشته تنها شرکت ایرالکو در زمینه فوتبال سرمایه گذاری داشته که با سوء مدیریت ها و عدم استفاده از نیروها و بازیکنان بومی سبب شده تا این استان بیش از ۱۷ سال حسرت داشتن یک تیم در سطح اول فوتبال (لیگ برتر) را بکشد.

هنوز شور و شوق صعود تیم خوشه طلایی بین مردم ساوه به پایان نرسیده است که از این شهر خبر می رسد عدم حمایت های مسئولان شهری در چند سال اخیر از باشگاه خوشه طلایی و شخص حسین پرویزی و عدم وجود و آماده سازی زیرساخت های مناسب در این شهر برای شرکت در مسابقات لیگ یک مالک این باشگاه را وا داشته تا در صورتی که حمایتی صورت نگیرد و امکانات سخت افزاری اعم از آماده سازی ورزشگاه شهید چمران برای میزبانی از حریفان در رقابت های لیگ، امتیاز این تیم را واگذار و قید تیمداری را بزند.

بی شک تیمداری در اوضاع اقتصادی کنونی کشور کاری سخت و دشوار به نظر می رسد که هیچ بخش خصوصی به تنهایی از عهده آن بر نمی آید و بایستی ارگان و نهادهای دولتی نیز به یاری این بخش شتافته و در جهت شکوفایی استعدادها و برقراری شور و نشاط در شهرها و صد البته مناطق محروم قدم به جلو بگذارند.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا ارگان ها یا نهادهای استانی و نمایندگان مجلس برای برطرف شدن مشکلات سخت افزاری شهر ساوه خواهند شتافت یا سرنوشت برای تیم خوشه طلایی ساوه به شکل دیگری رقم خواهد خورد.