۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
وضعیت نامشخص لیگ دسته دوم در فصل ۹۹-۹۸؛

بدهی های میلیاردی بلای جان باشگاه های لیگ دویی

باشگاه های لیگ دویی که تا تاریخ تعیین شده سازمان لیگ جهت شرکت در مسابقات اعلام حضور نکنند حذف خواهند شد.
کد خبر: ۹۷۲۵۶
بدهی های میلیاردی بلای جان باشگاه های لیگ دویی
به گزارش"دی اسپورت"؛ در حالیکه فرصت بسیار محدودی برای آماده سازی تیم ها تا شروع فصل جدید لیگ دسته دوم‌ باقی مانده است اما همچنان بسیاری از باشگاه های لیگ دویی در وضعیت نامشخصی قرار دارند چرا که بسیاری از این باشگاه ها به دلیل شرایط اقتصادی کشور و از همه مهم تر عدم وجود اسپانسر مناسب و وجود بدهی های میلیاردی قادر به تیمداری نیستند و همین موضوع کار را نیز برای واگذاری سهام باشگاه هایشان سخت کرده است.

با این حال از بین ۲۸ تیمی که در فصل ۹۹-۹۸ لیگ دسته دوم بایستی شرکت کنند وضعیت تعدادی از آنها به همین دلیل نامشخص بوده و همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند بدون شک در اوضاع کنونی اقتصادی حتی اسپانسرها و خواهان خرید سهام با شنیدن بدهی های میلیاردی باشگاه ها پا به جلو نمی گذارند و از تصمیم خود برای تیمداری منصرف می شوند موضوعی که سبب شده است تا مالکان باشگاه های بدهکار با افزایش سرسام آور ارزش سهام باشگاه خود به فکر فروش آن باشند چیزی که با توجه به مشخص بودن ارزش سهام باشگاه لیگ دویی در بازار سخت و شدنی به نظر نمی رسد.

جولان دلالان خرید و فروش سهام تیم ها و پیشنهاد منفعت طلبانه آنها به مالکان باشگاه ها نیز باعث شده تا بسیاری از آنها سردرگم شوند و حاضر به فروش سهام شان نشوند.

با این وجود با توجه به مسائل پیش آمده شرکت تعدادی از تیم ها در فصل آینده لیگ دو در هاله ای از ابهام قرار دارد و اگر راهکاری برای برطرف کردن این معضل پیدا نشود به نظر می رسد در فصل آتی نیز باید شاهد برگزاری مجدد لیگ دو به صورت ناقص و با کاهش تعداد تیم ها در لیگ مواجه شویم.

البته شنیده می شود کمیته مسابقات سازمان لیگ پس از برگزاری فینال جام حذفی قصد دارد جلساتی را جهت آسيب شناسی فصل جديد برگزار کند و در خصوص چنین معضل و مسائلی در این جلسه تصميم گيری کند.

همچنین طبق شنیده های ما کمیته مسابقات سازمان لیگ قصد دارد قبل از انجام قرعه كشی فصل جدید تاریخی را برای اعلام شرکت و اراّئه مدارک تیم ها تعیین کند و اگر تیمی تا آن تاریخ تعیین شده اعلام حضور ننماید از شرکت این تیم در فصل جدید لیگ دسته دوم ممانعت شود.

از سوی دیگر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز به منوال گذشته بر تصمیم اتخاذ شده خود مصر بوده و از حضور و انجام مسابقه تیم های بدهکار در مسابقات رسمی ممانعت خواهد کرد.
ترند های روز