۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
سرمایه گذاری در فوتبال یک نوع بیزینس است

مکوندی : در ایران به من اعتماد نکردند

مسئول تیم های پایه کشور قطر گفت : ایران برای اینکه آینده فوتبالی خوبی داشته باشد باید در فوتبال پایه سرمایه گذاری و زیرساخت های فوتبال در کشور را بهبود بخشد.
کد خبر: ۹۷۳۳۷
مکوندی : در ایران به من اعتماد نکردند

به گزارش «دی اسپورت»؛ حبیب مکوندی در خصوص اینکه فوتبال خود را از کجا و کدام تیم شروع کرده است گفت : من فوتبالم را از تیم تاج اهواز شروع کردم و پس از تاج اهواز به تیم ذوب آهن اصفهان منتقل شدم و حدود ۵ سالی با این تیم در تخت جمشید بازی کردم.

مکوندی افزود : در سال ۵۴ عضو تيم ملى جوانانى بودم كه با این تیم بهترين نتايج را در جام جهانی و در گروهى كه برزيل،ايتاليا و تونس بودند کسب کردیم و ايران بالاتر از ايتاليا دوم شد.

مربی ایرانی الاصل شاغل در کشور قطر در پاسخ به این سوال که چه مدتی است در این کشور مشغول به کار شده است بیان داشت : من الان نزديك به ٨ سال در اسپاير مشغول كار هستم روز اول به عنوان كمک مربى استعدادهاى آفريقايى به مجموعه اسپاير اضافه شدم و در حال حاضر نیز به عنوان  مسئول و استعدادياب تیم های پایه قطر مشغول به كار هستم.

مسئول تیم های پایه قطر در خصوص زمینه فعالیت خود در تیم آفریقایی (سنگال) گفت : در تیم کشور سنگال آکادمی اسپایر را به وجود آوردیم و تمام بازیکنان با استعداد آفریقایی را به این تیم جذب کردیم حدود ۱۲ سالی است که در این تیم استعدادیابی انجام می گیرد و پس از اینکه بازیکنان به سن ۱۸ سالگی می رسند دیگر جایی برای آنها در آکادمی وجود ندارد و باید جدا شوند.
مکوندی : در ایران به من اعتماد نکردندمکوندی اضافه کرد : بازیکنان خبره ای را در این آکادمی حضور داشتند و ما این بازیکنان را از سنگال به دوحه منتقل کردیم و پس از دو ماه تمرین در دوحه مسئولان ورزش و فوتبال قطر تصمیم گرفتند باشگاهی را برای استخدام این بازیکنان تاسیس کند.

او اضافه کرد : البته من می توانستم این کار را در کشور خودم ایران انجام دهم اما در ایران به من اعتماد نکردند‌.

وی در خصوص تفاوت زیرساخت فوتبال قطر و ایران گفت : در کشور قطر تمام بازیکنان با استعداد کم سن و سالی که از طریق استعدادیاب ها کشف می شوند با مربیان با تجربه ای کار می کنند و ما اگر در ایران اگر استعدادیابی می کنیم و بازیکنانی را انتخاب می کنیم اگر این بازیکنان با مربیان با تجربه ای از همان سن کار نکنند قطعا در آن سطح خواهند ماند و پیشرفتی نخواهند کرد.

مکوندی در خصوص دلایل سرمایه گذاری در فوتبال دنیا نیز گفت : از نظر شخصی من سرمایه گذاری در فوتبال یک نوع بیزینس بزرگی است که سر و حد ندارد و هر کسی در زمینه فوتبال به صورت اصولی سرمایه گذاری کند نتیجه سرمایه گذاری خود را خواهد گرفت.

وی در خصوص اینکه چه آینده ای را برای فوتبال ایران و قطر تصور می کند بیان کرد : در خصوص آینده فوتبال قطر باید بگویم که خیلی واضح است چرا که روز به روز در حال پیشرفت است و نتایج بهتری از این نیز خواهند گرفت. و فکر می کنم در جام جهانی قطر ، تیم قطر پدیده مسابقات شود. در خصوص آینده فوتبال ایران نیز باید بگویم که بازیکنان خبره و با استعدادی در فوتبال کشور ما وجود دارد اما متاسفانه رقابت مربیان با یکدیگر مشکل ساز شده است.