۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
محمود فکری گزینه برخی هواداران نفت یا مسئولین؟

راهکار غریبوند برای حل موضوع انتخاب سرمربی MIS

مشاور رئیس هیئت مدیره باشگاه نفت مسجدسلیمان راهکارهایی را برای انتخاب سرمربی تیم نفت بیان کرد.
کد خبر: ۹۷۶۳۹
به گزارش"دی اسپورت"؛ در شرایطی که از بین ده ها سرمربی در کشور فقط ۱۶ مربی شانس لیگ برتری شدن دارند و مربیانی که از تیم های مطرح کشور پیشنهادی ندارند و سطح یک نیستند شانس خود را در تیم های شهرستانی و کم برخوردار جستجو می کنند.

تیم نفت مسجدسلیمان از همین دسته تیم هایی است که مربیان زیادی تمایل دارند که با نشستن روی نیمکت آن برای خود نام، نان و رزومه بدست آورند. در این شرایط برخی هواداران نفت اعتقاد دارند چون فکری این تیم را لیگ برتری کرد باید سکان دار نفت مسجدسلیمان باشد فکری از لحاظ روانشناختی یک فرد برونگرا، پرانرژی، هیجان طلب، ماجراجو، رقابت طلب، متکلم وحده ، با اعتماد به نفس و دارای قدرت چانه زنی و کار روانشناختی در حین بازی بر روی داوران است و شخص کاریزماتیکی برای هواداران است.

در این بین برخی می گویند چون فکری تجربه سرمربیگری در لیگ برتر ندارد نباید از ایشان استفاده شود برخی مسئولین انتظار دارند فکری باشد و برخی دیگر گزینه های دیگری دارند اما راهکار چیست؟ در خصوص راهکارهای این موضوع آرین غریبوند مشاور رئیس هیئت مدیره باشگاه نفت گفت : به نظر نگارنده اول اینکه فکری و یا هر سرمربی دیگری که می خواهد تیم نفت را هدایت کند باید رقم مالی پیشنهادی خود را با بودجه محدود تیم نفت که فعلا بدون اسپانسر در بهترین حالت می توان روی هشت میلیارد برای کل هزینه ها و دستمزدهای کادر فنی و مربیان، بازیکنان، هتل، پرواز، خدمات رفاهی و هزینه های جانبی حساب کرد پس فکری می داند باید رقم پیشنهادی اش پایین باشد که هیات مدیره بتواند رایزنی را با موفقیت به اتمام برساند.

دوم اینکه برای آن مدیران منتقد که تجربه کم فکری را علت مخالفت شان می دانند می توان گزینه ای در قرارداد فکری آورد که اگر تا هفته هفتم نتواند هشت امتیاز بگیرد قرارداد فسخ و فقط تا همان هفته هشتم دستمزد ایشان داده شود و تیم نفت در آن شرایط می تواند فکری را کنار بگذارد و از مربی دیگری استفاده کند. به نظر من برای همسو شدن با تعداد بیشتری از هواداران که خواهان فکری هستند و در لیگ یک با ایشان خاطره خوبی دارند بهتر است با مفاد قراردادی که در بالا ذکر کردم از ایشان برای فصل آتی استفاده شود.