۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
فوتبال یزد در آستانه احیاء؛

استان یزد صاحب نماینده در لیگ دسته دوم شد

استان یزد پس از سال ها دوری از فوتبال و عدم وجود تیمی از این استان در رقابت های لیگ کشوری در فصل پیش رو صاحب نماینده در لیگ دسته دوم باشگاه های کشور شد.
کد خبر: ۹۷۶۴۰
به گزارش"دی اسپورت"؛ استان یزد یکی از استان های تاریخی و کهن کشورمان که سالیان گذشته از وجود تیم هایی چون شهید قندی ، فولاد ، وحدت و تربیت یزد ، سنگ آهن بافق در لیگ های یک و دو کشوری بهره می برد اما عدم حمایت مسئولان استانی وقت سبب شد تا این تیم ها به مرز نابودی کشیده شوند و هر یک از این باشگاه ها با توجه به عدم حمایت ها و توان مالی منحل شدند تا تیمی از استان یزد در لیگ های بالاتر کشوری وجود نداشته باشد.

البته مسئولان این استان فصل گذشته تلاش های زیادی را برای تیمداری انجام دادند اما موفق به این مهم نشدند اما در فصل پیش رو با همت و پیگیری های جدی مسئولان استانی، استان یزد اعم از استاندار ، ریاست هیئت فوتبال این مهم صورت گرفت و آنها در نهایت موفق شدند با رایزنی ها و مذاکرات متعدد صاحب امتیاز لیگ دویی شوند و فصل جدید در این رقابت ها تیمداری کنند.

یزدی ها پس از اطلاع از آگهی فروش سهام باشگاه استقلال رامشیر سراغ مالک این باشگاه رفته و پس از مذاکره با وی و در نهایت حصول توافقات نهایی امتیاز این باشگاه را خریداری و به استان یزد انتقال دادند.

مهدس دستا رئیس هیئت فوتبال استان یزد در این خصوص به خبرنگار دی اسپورت گفت : مراحل انتقال امتیاز در حال انجام بوده و روند اداری و قانونی خود را طی می کند.

دستا در خصوص جزئیات خریداری و انتقال امتیاز لیگ دویی به استان یزد گفت : در سال گذشته مباحث و تلاش هایی زیادی برای تیمداری استان یزد در لیگ کشوری شد اما در نهایت موفق به تحقق این امر نشدیم اما در فصل پیش رو با علاقمندی و پیگیری جدی استاندار جوان و ورزش دوست استان در نهایت این پیگیری ها به ثمر نشست و موفق شدیم این انتقال را انجام دهیم.

ایشان در خصوص اینکه چه گروه یا اسپانسری حامی مالی این تیم در رقابت های لیگ دسته دوم خواهد بود گفت : هنوز در این زمینه تصمیم گیری نشده و قرار است جلسه ای با حضور استاندار و نهادها و واحدهای صنعتی استان اوایل هفته آینده تشکیل و در این خصوص تصمیم گیری شود.