۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
عوامل ناكامی فصل گذشته؛

ابراهيمی و كهندل از باشگاه مس رفتنی شدند؟

حواشي اين روزهاي باشگاه مس كرمان براي انتخاب مديرعامل وارد فاز جديدی شده و گروه هاي متعددی در كرمان به دنبال حضور مجموعه خود در راس اين باشگاه بوده و با رايزنی هاي متعدد و استفاده از فضاي رسانه ای و مجازی به دنبال تخريب يكديگر هستند.
کد خبر: ۹۷۶۴۹
ابراهيمی و كهندل از باشگاه مس رفتنی شدند؟
به گزارش"دی اسپورت" باشگاه مس کرمان در فصل گذشته از صعود به رقابت های لیگ برتر باز ماند و كسی پاسخگوی ناكامی این تیم در فصل گذشته با وجود هزينه هاي گزاف نيست، به طوری که رسانه هاي كرمانی از هزينه ١٥ ميلياردی اين باشگاه در فصل گذشته خبر می دهند.

 کرمانی ها در پایان فصل گذشته با وجود كادرفنی و بازيكنان باكيفيت و در اختیار گرفتن تمامی امكانات برای صعود، با قرار گرفتن در رتبه پنجم و به جا گذاشتن بدهي چند ميلياردی به كار خود پايان داد، نكته جالب تر اينكه اين روزها افراد تصميم گيرنده در این باشگاه اعم از مديرعامل، اعضاي هيئت مديره، مشاوران رسانه اي، معاونين، مسئولين نقل و انتقالات، سرپرست، مربيان، برخي از ليدرها و ... که در فصل گذشته نیز جزء تصمیم گیرندگان این باشگاه بودند به جاي پاسخگویی به خسارات شديد وارد نموده به باشگاه مس در فصل گذشته و عملكرد ضعيف شان به دنبال نشاندن مهره خود بر صندلی مديرعاملی این باشگاه هستند تا در فصل آينده هم بر سر سفره پر بركت باشگاه مس حضور داشته باشند!

افتضاح به بار آمده در روش راي گيری براي انتخاب مديرعامل كه با واكنش های شديد در كرمان همراه شد، در كنار صحبت هاي قابل تامل حميد نیک نفس مديرعامل سابق اين باشگاه در چند روز اخير، از وجود دست هاي پشت پرده در اتفاقات و ناكامی های اخیر باشگاه مس پرده برداشت و حكايت از دخالت افرادی مي دهد كه از آنها می توان به عنوان مهمترين عامل ناكامي براي موفقيت یک مجموعه ياد كرد!

با اين حال در يکی دو روز اخير شنيده ها حكايت از آن دارد كه با فشار وزير صنعت، معدن و تجارت به زيرمجموعه های خود در رابطه با قانون منع حضور بازنشستگان در دستگاه های اجرایی كشور، اين قانون به شركت ملي صنايع مس ايران و زيرمجموعه های آن از جمله باشگاه مس كرمان نيز ديكته شده و به نظر می رسد عيسی ابراهيمی و ايرج كهندل دو فرد شاخص در تصميم گيري های فصل گذشته مس كرمان كه هر كدام نيز منتسب به يكي از نمايندگان كرمان در مجلس شورای اسلامي هستند از سمت خود كنار خواهند رفت!

نام ابراهيمی در مقايسه با كهندل چندان سرشناس نيست و اين سرهنگ بازنشسته پيش از اين رياست هيئت تكواندو استان كرمان را برعهده داشت و در فصل گذشته بارها با علی قرايی سرپرست وقت باشگاه مس كرمان پيرامون حواشی متعدد اين باشگاه درگير و دچار تنش شد! او با حضور در برنامه عصر ورزش شبكه استانی مركز كرمان به جای عذرخواهی از مردم در قبال ناكامی فصل گذشته، تنها به تاييد ناهنجاری ها و حواشي متعدد پيرامون اين باشگاه پرداخت و مقصر را افراد ديگر دانست!

حال با اينكه وی به عنوان رئیس هيئت مديره از اركان تاثيرگذار اين باشگاه در فصل گذشته بود! اما ايرج كهندل، نامی به مراتب آشناتر در فوتبال كرمان است كه حضور وی در اين باشگاه به ابتداي تاسيس آن برمی گردد و وی هر ساله در سمت های مختلف در اين باشگاه حضور داشته است، كهندل كهنه كار در سال های اخير همواره از پاسخگویی فراری بوده است و جالب اينكه با تغيير مديرعامل شركت و يا باشگاه، او اولين كسی بوده است كه در قاب عكس نفرات جديد در كنار آنها ديده شده و پس از آن به انتقاد از عملكرد مديران گذشته پرداخته است! 

نكته ديگر اينكه كهندل با وجود دعوت و اطلاع رساني در آخرين لحظات حتي حاضر به حضور در برنامه عصر ورزش شبكه استانی مركز كرمان نشد تا پاسخگوی خسارات وارده به اين باشگاه در فصل گذشته به عنوان عضو هيئت مديره آن باشد و جالب تر اينكه وی در اولين حضور دكتر سعد محمدی در باشگاه مس كرمان دوشادوش وی ديده شد! سياستی كه در همه اين سال ها از سوي وي به كرات تكرار شده است! سوالی که در اذهان عمومی شکل می بند این است که آيا واقعا وقت آن فرا نرسيده است كه نيروهاي جوان و تحصيل كرده كرماني جايگزين پيشكسوتاني شوند كه تنها به ماندن فكر مي كنند و ديگر هيچ!؟ به هر حال يک بار براي هميشه بايد داستان حاشيه و حاشيه سازان از اطراف باشگاه مس كرمان به پايان برسد و اين موضوع كار بسيار سختي است!

در نهايت اما سوالات فراواني اين روزها ذهن علاقمندان به فوتبال در استان كرمان را به خود مشغول كرده است كه جاي تامل فراوان دارد و انتظار می رود مديرعامل پرتجربه و با دانش و ورزش دوست شركت ملي صنايع مس ايران آنها را به خوبي مدنظر خود قرار دهد این سوالات را در ادامه می خوانید :

*به راستي چرا در چند سال اخیر تیم مس در ليگ دسته یک ناكام بوده است؟

*چرا حواشي پيرامون اين باشگاه تمام نشدنی نیست؟

*چرا تعداد زيادي از ليدرها جذب باشگاه شده و در قسمت های مختلف اين باشگاه مشغول به كار هستند؟

*چرا به نظرات كارشناسان صاحب فن و بي طرف در كرمان توجه نمی شود؟

*چرا برخي از افراد تحت هر شرايطی و هر ساله بايد در باشگاه سمت داشته باشند؟

*چرا هر ساله مديريت و پست هاي اين باشگاه به گونه اي بين برخي از افراد خاص پاسكاری می شود؟

*چرا اداره كل ورزش و جوانان استان كرمان هيچ نقشی در تصميمات اين باشگاه ندارد؟

*چرا برخی از افراد به عنوان مشاور بدون كوچک ترين تخصصی در كنار اين باشگاه قرار دارند؟

*چرا برخي از دلالان به راحتي به اين باشگاه رفت و آمد می كنند و در كنار مديرعامل باشگاه در ورزشگاه ها حضور دارند؟

*چرا ديگر اسطوره هاي فوتبال كرمان از جمله عباس محمدي، آرش برهانی، علی سامره، علي حاج اكبری و ... جايی در باشگاه مس ندارند؟

*چه كساني باعث جدايي نادر دست نشان از مس كرمان شدند؟

*مخاطب صحبت هاي اخير دست نشان در باشگاه مس چه كسانی بود؟ 

*چه كساني مسئول عقد قراردادهای سنگين با متمم های عجيب و غريب در فصل گذشته بود؟

*چرا بايد مبلغ قرارداد برخي از افراد به طور كامل و يک جا در ابتدای فصل پرداخت شود؟

*چه كساني مسئول انتخاب دستياران دست نشان بودند؟

*چرا بايد از دو فصل قبل زمزمه هاي اتفاقات فصل گذشته شنيده شود؟

*چه كساني به تحريک تماشاگران و شعارهاي حيا كن و رها كن می پردازد؟

*معيار انتخاب سرمربی در اين باشگاه و در تمامی رده هاي سني چيست؟

*كدام بازيكنان در فصل گذشته كم كاری كردند؟

*دليل كنار گذاشتن برخي از بازيكنان كرمانی تاثيرگذار در فصل گذشته چه بود؟

*دليل كنار گذاشتن سيد مجتبي حسينی در فصل گذشته چه بود؟

*با چه مبلغی با نفرات مدنظر حسيني تسويه حساب شد؟

*داستان اسپانسر به كجا رسيد؟ 

و ده ها و صدها سوال ديگر كه انتظار مي رود در آينده ای نزديک پاسخي به آنها داده شود.

در هر صورت بايد منتظر ماند و ديد پروسه سخت و نفس گير تصميم گيري براي باشگاه مس كرمان به كجا خواهد رسيد! اميد است با توجه به تمامی اين داستان ها بهترين تصميم براي باشگاه بزرگ مس كرمان گرفته شود تا جاي خالی اين باشگاه دوست داشتنی بيش از اين در سطح اول فوتبال كشور احساس نشود!