۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
با تیمداری شهرداری به صورت شفاهی موافقت شد؛

دهدار : منتظر مجوز مکتوب وزارت كشور هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر از موافقت شفاهی وزارت کشور با تیمداری شهرداری بوشهر به مدت دو سال خبر داد.
کد خبر: ۹۷۷۹۶
به گزارش"دی اسپورت"؛ ابوذر دهدار رئیس شورای بوشهر با حضور در برنامه رادیویی استانی بوشهر در خصوص آخرین وضعیت تیمداری شهرداری بوشهر اظهار کرد : با پیگیری های استاندار و نماینده ولی فقیه از وزارت کشور که فکر می کنم پس از بازی پایانی در رقابت های لیگ یک مقابل سرخپوشان پاکدشت بالغ بر ده ها جلسه در خصوص بررسی و رفع موانع تیمداری شهرداری بوشهر برگزار شد در نهایت موفق شدیم موافقت وزارت کشور را مبنی بر تیمداری شهرداری بوشهر به مدت ۲ سال به صورت شفاهی اخذ کنیم البته این مجوز صرفا جهت مدیریت تیم بوده و اینکه ما بتوانیم در مدت ۲ سالی که مجوز را دریافت کردیم پروسه واگذاری تیم را به پایان برسانیم ‌و در این مدت شهرداری بوشهر هیچ گونه حمایت مالی نمی تواند از تیم داشته باشد.

دهدار که از رسانه ای کردن این موضوع توسط یکی از اعضای شورای شهر شاکی و ناراحت بود گفت : واقعا تعجب می کنم که برخی همکاران ما در بیان برخی مسائل تعجیل می کنند در صورتی که قرار بر این بود تا قطعیت نیافتن موضوع هیچ یک از اعضاء جزئیات مسئله را رسانه ای نکرده و از ذکر محتویات خودداری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در ادامه افزود : این امید را داشتیم تا این مجوز به صورت مکتوب طی هفته جاری به دست ما برسد اما با توجه به تعطیلات در این هفته امیدواریم این مجوز طی شنبه یا یکشنبه یا حداکثر تا پایان هفته آینده صادر شود.

دهدار با بیان اینکه مذاکرات با گزینه اسپانسری شاهین در حال انجام است بیان کرد : از بین گزینه های متعدد اسپانسری که خواهان حضور در بوشهر بودند یک گزینه را به عنوان گزینه نهایی انتخاب کردیم و با آنها مذاکرات اولیه را انجام دادیم و قرار است روز یکشنبه با تیم اقتصادی خود وارد بوشهر شوند و مذاکراتی را نهایی را با آنها انجام دهیم.

او ادامه داد : می خواهیم مذاکرات برد برد داشته باشیم و با این نوع مذاکره به توافق برد برد دست یابیم و قطعا دوست داریم سنگینی کفه ترازو به سمت شهرداری بوشهر باشد.

رئیس شورای شهر بوشهر با بیان اینکه به توافقات اولیه ای با گزینه اسپانسری تیم شاهین دست یافته اند گفت : طبق صحبت هایی که با طرف اسپانسری داشتیم قرار بر این شد تا مدیرعامل باشگاه توسط آنها و ترکیب اعضای هیئت مدیره توسط شهرداری بوشهر انتخاب شود البته نحوه انتخاب اعضای هیئت مدیره به عنوان مثال به این صورت خواهد بود که اگر هیئت مدیره کلا از ۹ اعضاء تشکیل شود ۵ اعضای آن توسط شهرداری بوشهر و ۴ اعضا توسط اسپانسر انتخاب می شود. البته احتمال دارد این روش تغییر داشته و انتخاب مدیرعامل توسط ما و اعضای هیئت مدیره توسط اسپانسر انتخاب صورت گیرد. البته این را نیز بگویم که ما نیز شروطی داریم و باید نام تیم شاهین باقی مانده و تمرینات تیم در بوشهر پیگیری شود.

دهدار با بیان اینکه تمام مسئولان استانی دوست نداشتند که اتصال شهرداری و شاهین قطع شود گفت : احتمال دارد اسپانسری که از خارج استان برای سرمایه گذاری به بوشهر می آید و هیچ عرقی به استان ما ندارد پس از مدتی به هر دلیلی دیگر قصد همکاری و سرمایه گذاری نداشته باشد و این سبب می شد تا شاهین تنها مانده و وضعیت آن بحرانی و مثل سابق شود که ما به این دلیل دوست نداشتیم اتصال شهرداری و شاهین قطع شود که خدا را شکر با صدور مجوز به این مهم دست یافتیم.

دهدار در پاسخ به این سوال که آیا خبر انتخاب سرمربی تیم شاهین از سوی اسپانسر صحت دارد یا خیر گفت : این مسئله را قویا تکذیب می کنم و معتقدم انتخاب سرمربی باید از سوی هیئت مدیره صورت گیرد و من نیز هیچ دخالتی در این مسائل نخواهم داشت اما به نظر شخصی من تمدید قرارداد ویسی برای شاهین بسیار مفید خواهد بود چرا که او یک جنوبی است و شرایط فوتبال جنوب کشور را به خوبی درک می کند.

ایشان در خصوص اینکه آورده اسپانسر و کمک شورا و شهرداری به چه میزان خواهد بود گفت : بر اساس مصوبه سهم و کمک شورای شهر ۱۰ میلیارد خواهد بود که تلاش داریم این رقم با کمک نهادها و پتروشیمی ها در سطح استان به ۱۵ الی ۲۰ میلیارد برسد اما در خصوص اسپانسر باید رقم آورده ها مشخص و از سوی آنها تعیین شود.

دهدار در خصوص استعفای وحید واعظی از مدیرعاملی باشگاه شاهین گفت : با توجه به فعالیت ایشان در دانشگاه آزاد و منع قانونی برای حضور در باشگاه شاهین شهرداری مجبور به استعفا از سمت مدیرعاملی باشگاه شدند البته ما دوست داشتیم که از پتانسیل و توانایی ایشان در باشگاه استفاده کنیم و از استاندار و نماینده ولی فقیه در استان نیز درخواست کردیم که مشکل ایشان را پیگیری و حل کنند اما کاری بسیار سخت و دشواری بود چرا که ایشان بایستی به اداره امور استخدامی نهادهای دولتی درخواستی را ارائه می دادند و درخواست ایشان پس از ارسال به وزارت کشور بایستی توسط وزیر موافقت می شد که کاری زمان بر و سختی بود.

وی در خصوص شروع تمرینات و آغاز فعالیت باشگاه شاهین در بازار نقل و انتقالات نیز گفت : انشا الله طی هفته های آینده اتفاقات بسیار خوبی در باشگاه خواهد افتاد و ما فعالیت مان را در نقل و انتقالات به صورت قدرتمند شروع خواهیم کرد.

دهدار با بیان اینکه هواداران و بازیکنان این تیم نگران وضعیت قراردادها نباشند گفت : سعی خواهیم کرد با حضور اسپانسر قراردادهای خوب و راضی کننده ای را هم با بازیکنان فصل گذشته و هم بازیکنان مدنظر کادرفنی منعقد کنیم تا بتوانیم قدرتمندانه و شرافتمدانه در لیگ برتر شرکت کنیم.