۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
پیرمرد آلمانی صیاد ماهر الماس؛

داستانِ تکراری هر فصل؛ فرار الماس های سیاه استقلال

استقلال در دو فصل اخیر دو بازیکن موثر خود را در فصل نقل و انتقالات تابستان از دست داده است.
کد خبر: ۹۹۰۶۴
داستانِ تکراری هر فصل؛ فرار الماس های سیاه استقلال
به گزارش"دی اسپورت"، در دو فصل اخیر نکته ای که با یک نگاه به استقلال به دست می آید عدم ماندگاری ستاره آن فصل است. ستاره هایی که شاید با ماندن آن ها در جمع آبی پوشان از آبی های پایتخت یک تیم غیر قابل تصور می ساخت. شاید اغراق در توصیف این بازیکنان یک امر غیر متعارف باشد ولی تنها توصیف آن ها چیزی فراتر از اغراق برای هواداران استقلال است.

نمی خواهیم به تک تک بازیکنانی که از جمع آبی پوشان جدا شده اند اشاره کنیم. فقط به دو الماس سیاه خواهیم پرداخت که با توجه به عملکرد آن ها در ترکیب استقلال کاملا کلمه الماس را درک می کنیم. تنها دو فصل نقل و انتقالاتی تابستان کافی بود که دو بازیکن محبوب را از استقلال بگیرد.

اولین باری که نقل و انتقالات آن روی خود را به استقلالی ها نشان داد تابستان 97 بود جایی که همه از درخشش مامه تیام می گفتند. بازیکنی که یک مهاجم گلزن و تاثیر گذار بود و کامبک استقلال برابر ذوب آهن در لیگ قهرمانان که با هت‌تریک تیام به دست آمد گوشه ای از نور این ستاره در استقلال بود. با وجود عملکرد قابل قبول مدیران استقلال نتوانستند تیام را برای فصل جدید در استقلال نگه دارند تا درخشش او تنها در ذهن هواداران این تیم باقی بماند.

فصل 97 - 98 فوتبال ایران آغاز شد، جایی که شفر هدایت استقلال را بر عهده داشت و در نیمه راه برای تقویت تیم خود به سراغ یک الماس سیاه دیگر رفت. جذب آیاندا پاتوسی سر و صدای زیادی به راه انداخت ولی با این حال او به جمع ابی پوشان پیوست. همچنین در اولین دیدار خود برای استقلال خوش درخشید تا از همان ابتدا راه محبوبیت را به خوبی پیدا کند. پاتوسی که یک هافبک بازیساز باهوش بود در مدت کوتاهی که در تهران حضور داشت مرد اول سکو ها لقب گرفت. او 4 گل و 4 پاس گل با پیراهن استقلال به ثبت رساند.

اما تعلل در تمدید قرارداد باعث شد پاتوسی هم مانند تیام راه رفتن را در پیش بگیرد. وینفرد شفر موفق شد این ستاره آبی ها را به بنی یاس ببرد تا طرفداران استقلال بازیکنی که این روزها بر سر زبان ها بود در تیم دیگر ببینند. مجددا فقط می توان گفت گفت مرغ از قفس پرید!

جذب آیاندا پاتوسی توسط شفر علاوه بر اینکه نشان داد الماس های سیاه هر فصل از استقلال رفتنی می شوند ثابت کرد که پیرمرد آلمانی با معرفی و پیدا کردن چنین بازیکنانی در صید الماس سیاه حرف اول را می زند.

نویسنده : اسماعیل بابائی دوست