۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
امیدوارم روزی برسد که مثل یک سرباز در خدمت تیم باشم

اردلان آشتیانی:هواداران همچون گذشته از تیم حمایت کنند

دی اسپورت:اردلان آشتیانی پیشکسوت و مربی تیم ملی نونهالان معتقد است که باید به مربی جدید زمان داده شود ، چون بعد از رفتن برانکو کار برای هر مربی داخلی و خارجی سخت خواهد بود.
نویسنده : مرجانه رهو
کد خبر: ۹۹۵۲۲

به گزارش دی اسپورت:در حالی که رفته رفته به روزهای داغ فوتبالی و شروع لیگ برتر نزدیک می شویم تیم ها با قدرت، خودشان را برای این رقابت جذاب آماده می کنند در این بین شرایط برای قهرمان سه فصل گذشته سخت تر از همیشه خواهد بود  .پرسپولیسی که چهارسال برانکو را روی نیمکت خود می دید حالا باید با کالدرونی فصلش را آغاز کند که به نظر می رسد کار خیلی سختی را پیش رو داشته باشد.اردلان آشتیانی پیشکسوت و پسر ابراهیم خان آشتیانی که همیشه یاد و خاطره اش در دل هواداران سرخپوش زنده خواهد بود معتقد است باید به کالدرون زمان داد و نمی شد از روی رزومه یک مربی نظر قطعی راجب تفکرات وی داده شود. در این خصوص گفت و گویی را با مربی تیم ملی نونهالان ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید.

صحبت هایمان را از پرسپولیس شروع کنیم سالی که گذشت تیم را چطور دیدی؟
سال گذشته پرسپولیس در شرایط کاملا ایده آل بود چون سه سال بود با برانکو کار می کرد و تیم شرایط مناسبی داشت .اگر بخواهم بحث را کمی فنی تر پیش ببرم از سالی که برانکو به تیم آمد پرسپولیس با  سیستم 4.4.2 بازی می کرد  تا سالی که قهرمان شد.شاکله تیم حفظ شده بود و بچه ها با تفکرات برانکو آشنایی کامل داشتند و خوشبختانه تیم با روندی که داشت موفقیت دوسال گذشته را تکرار کرد و قهرمان لیگ شد و در جام حذفی هم درخشید و در قهرمانی دبل کرد.

به عنوان یک مربی رفتن برانکو بعد از چند قهرمانی و آمدن مربی خارجی جدید را چطور پیش بینی می کنی؟
طبیعتا بعد از برانکو کار برای هر  مربی داخلی یا خارجی سخت خواهد بود چون برانکو مربی بود که علاوه بر شخصیتی که داشت چند سال بهترین نتایج را برای تیم کسب کرده بود و پرسپولیس را به جایگاه واقعیش برگردانده بود همین باعث شد هواداران علاقه زیادی به سرمربی موفق تیمشان داشته باشند .از همه مهمتر بازیکنان به تفکرات برانکو عادت داشتند به همین دلیل این جدایی هم برای بازیکنان و هم برای هواداران سخت بود.

به نظرت کالدرون می تواند راه برانکو را ادامه بدهد؟
امسال حتما شرایط سخت تر از سال های گذشته خواهد شد. باید منتظر شد و بعد از شروع بازی ها راجب آقای کالدرون نظر دارد.با توجه به رزومه ای که ایشان دارند هر کسی نظر خاص خودش را می دهد  یکسری معتقدند که کارنامه خوبی داشته و نتایج خوبی گرفته یکسری هم نظر مخالفی دارند. به نظر من این نظرات منطقی نیست و الان نمی شود قضاوت کرد به طور مثال بعد از فرگوسن مربی های زیای به منچستر آمدند و حتی مربی های بزرگی هم بودند اما نتوانستند موفقیتی کسب کنند. نمونه اش مورینیو  که در فوتبال روز دنیا حرفی برای گفتن دارد و یکی از مبتکران سیستم در دنیای فوتبال است ولی نتوانست نتیجه بگیرد که دلیل اصلی این موضوع ثباتی بود که فرگوسن در منچستر داشت. همین اتفاق هم ممکن است در پرسپولیس رخ دهد.طبیعتا تمام فشار روی مربی است .از طرفی شرایط پرسپولیس طوری است که دیگر تماشگران با برد و قهرمانی اش در لیگ خوشحال نمی شوند چون این موضوع باریشان عادت شده الان توقع این هواداران قهرمانی در آسیاست. با این تفاسیر کار برای کالدرون خیلی سخت است خصوصا اگر خدای نکرده یکی دوبازی اول را خوب بازی نکنند و نتیجه دلخواه را نگیرند.
اما قبول داری باید به مربی جدید زمان بدهند؟
دقیقا همین طور است اگر در بازی های اول تیم شرایط ایده آلی نداشته باشد یک موضوع کاملا طبیعی است چون به هر حال مربی عوض شده ، طرز فکرها تغییر کرده و زمان می برد که دوباره بازیکنان و مربی با هم هماهنگ شوند پس باید به مربی جدید زمان بدهیم و مثل گذشته از تیم حمایت کنیم.
شاید مهترین اتفاق برای پرسپولیس حفظ ترکیب اصلی تیمش باشد؟
مطمئنا این موضوع نکته مثبت تغییرات تیم خواهد بود چون بازیکنان باهم هماهنگ هستند و می توانند به خوبی همدیگر را در زمین بازی پیدا کنند.اگر بخواهم مثالی بزنم باید بگویم که الان بشار می داند علیپور کجا حرکت می کند و چه توپی می خواهد.اما با همه این تفاسیر باید ببینیم سیستم کالدرون برای بازی ها چیست و این موضوع است که باعث می شود شرایط تیم تغییر کند.
و اما یاغی های گذشته دوباره برگشتند ! دلخوری هواداران از وحید امیری و فرشاد احمدزاده ! حتی صحبت هایی راجب حضور رامین هم شنیده می شد؟
قضیه رامین با فرشاد و وحید متفاوت است چون رامین را  برانکو نمی خواست ،اما فرشاد و وحید زمانی که پنجره بسته بود و تیم شرایط سختی داشت تیم را ترک کردند.هواداران الان از این دوبازیکن انتظار دارند که اتفاقات سال های گذشته را جبران کنند چون در شرایط سختی تیم را تنها گذاشتند و از طرفی رفتن ناموفقی هم داشتند .من اگر بخواهم به عنوان یک هوادار نظر بدهم  نه به عنوان یک پیشکسوت ، واقعا انتظار دارم این دو بازیکن فراتر از سال های گذشته برای پرسپولیس تلاش کنند.در مورد رامین هم باید بگویم که  او بازیکن خیلی خوبی است و کسی هم نمی داند بین رامین و برانکو چه گذشته است . به نظر من اگر رامین به تیم اضافه می شد می توانست شرایط خوبی برای پرسپولیس فراهم کند .

از بحث باشگاه  خارج شویم ، الان اردلان آشتیانی مشغول چه کاری است و اینکه دوست دارد روزی در باشگاه پرسپولیس سمتی داشته باشد؟
در حاضر مربی تیم ملی نونهالان،  زیر 14 سال هستم  و از این بابت خیلی خوشحالم ومعتقدم این دعای پدرم بود که باعث شد  این اتفاق برایم بیافتد. در رشته تربیت بدنی مشغول ادامه تحصیل هستم و یک آکادمی هم به نام پدرم دارم.مطمئنا آروزی هر بازیکن قدیمی پرسپولیس است که روزی بتواند زحماتی را که در گذشته پرسپولیس برای بازیکنانش کشیده ، در لباس مربیگری جبران کند.باتوجه به اینکه الان خودم مربیگری می کنم دوست دارم  روزی مثل سرباز در خدمت تیم بزرگ پرسپولیس باشم .
به عنوان پیشکسوت پرسپولیس حرف خاصی با هواداران نداری؟
قبل از هرچیزی از تک تک هواداران پرسپولیس تشکر می کنم که همیشه یاد و خاطره پدرم را زنده  نگه می دارند. برای تیم محبوبم پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم و از هواداران درخواست دارم مثل سال های گذشته از تیم حمایت کنند.