۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
تحت تاثیر اعتصاب همدانی‌ها قرار نمی‌گیریم؛

رزاقی‌راد: جام حذفی؟ بدنبال اثبات شایستگی‌هایمان در لیگ هستیم

سرمربی پارس جنوبی جم می گوید تیمش بدنبال اثبات شایستگی‌ها در رقابت‌های لیگ یک است و به مسابقات جام حذفی به عنوان بازی‌های تدارکاتی نگاه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۹۸۵۲
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ ایمان رزاقی‌راد سرمربی تیم پارس جنوبی جم در حاشیه تمرین این تیم در گفتگو با خبرنگار دی‌اسپورت در خصوص بازی ماقبل پایانی تعطیلات جام جهانی تیمش در برابر دریای کاسپین بابل اظهار داشت: تیم دریای بابل پس از جدایی آقای بیاتلو در چهار هفته متوالی شکستی را متحمل نشده بود؛ قبل از بازی با ما نیز در زمین خودش به تیم فجر سه گل زده بود و نشان داد که واقعا لیاقت دارد که جایگاهش در جدول رتبه بهتری باشد. می دانستیم بازی خیلی سختی را پیش رو داریم و به بازیکنان نیز این موضوع را گوشزد کرده بودیم.

رزاقی‌راد ادامه داد: در این بازی؛ نیمه نخست پرفشاری را تجربه کردیم چرا که تیم دریا یک دفاع فشرده داشت و این موضوع کار ما را سخت کرده بود ولی با این فشردگی هم دو الی سه موقعیت روی دروازه این تیم ایجاد کردیم. در نیمه دوم تغییر تاکتیک دادیم و به گل هم رسیدیم. پس از گل دفاع فشرده حریف باز شده بود و ما برنامه ریزی کرده بودیم که در این حالت از ضدحملات استفاده کنیم این اتفاق هم افتاد و  سه موقعیت صد در صد گلزنی بدست آوردیم که می توانستیم به گل برسیم که توپ‌هایمان از بالای دروازه به اوت رفت باید یک مقدار روی ضربات آخر بازیکنان دقت زیادی داشته باشد و بیشتر هم روی این مسئله تمرین کنیم. در مجموع خدارو شکر که توانستیم سه امتیاز بازی خانگی را کسب کنیم.

سرمربی پارس جنوبی در پاسخ به این سوال که تیمش پس از دو شکست متوالی در ۴ بازی گلی را دریافت نکرده آیا این موضوع به تغییر تاکتیک تیمش برمی گردد یا کار بر روی مسائل روحی و روانی بازیکنان سبب شده تا تیمش در خط دفاعی عملکرد مطلوبی داشته باشد گفت: ما روی هر دو مبحث روی بازیکنان‌مان کار کردیم. بعد از دو باخت مهم‌ترین مسئله‌ای که برای هر تیمی وجود دارد این است که پس از باخت بتوانیم تیم را از لحاظ روحی و روانی آماده کنیم این کار انجام دادیم از لحاظ مسائل روحی و روانی چند کلاس تئوری برگزار کردیم و در خصوص چند پاورهای انگیزشی و مباحث ذهنی با بازیکنان صحبت کردیم.

وی افزود: در خصوص تاکتیک هم یک مقدار سازمان دفاعی تیمی‌مان را بهبود بخشیدیم. ما در تمرینات پیش فصل‌مان روی مباحث دفاعی کار کرده بودیم اما وقتی وارد مسابقات شدیم تمرکزمان روی فاز هجومی گذاشته شد و فاز دفاعی را بازیکنان فراموش کردند ولی پس از دو باخت دو هفته روی کارهای دفاعی متمرکز شدیم که خوشبختانه این تاکتیک هم جواب داد و توانستیم در ۴ هفته گلی را دریافت نکنیم.

رزاقی‌راد در پاسخ به دو پرسش که پارس جنوبی جم در مسابقات جام حذفی چه اهدافی را دنبال خواهد کرد و آیا در بازی شمس آذر بدنبال انتقام شکست سنگین دیدار رفت لیگ خواهند بود؛ بیان داشت: ما در جام حذفی بدنبال اثبات شایستگی‌هایمان نیستیم و در اصل ما می خواهیم در لیگ شایستگی‌های خودمان را اثبات کنیم و نشان دهیم که مستحق این هستیم تا جزو تیم‌های مدعی و بالای جدول باشیم. با توجه به تعطیلات یک ماهه‌ای که در آن قرار گرفتیم به بازی‌های جام حذفی به عنوان بازی‌های تدارکاتی نگاه می کنیم تا بتوانیم بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم و آماده سه بازی باقی مانده نیم فصل نخست شویم و شایستگی‌هایمان را آنجا به اثبات برسانیم.

سرمربی پارس جنوبی اضافه کرد: با تمام انگیزه برابر شمس آذر صف‌آرایی می کنیم ولی برد و باخت در این مسابقه برای ما مهم نیست ما بدنبال این هستیم تا نقاط ضعف‌مان را برای ادامه لیگ ترمیم کنیم.

ایشان در پاسخ به این سوال که آیا در نیم فصل نخست تغییر و تحولات در تیم پارس جنوبی ایجاد و بازیکنان جدید به این تیم اضافه خواهند شد گفت: با توجه به شناختی که از بازیکنان‌مان پیدا کردیم تصمیم گرفته‌ایم تا جایی که بتوانیم به ترکیب و نفرات تیم‌مان دست نزنیم ولی با این حال این سه بازی باقی مانده را نیز می سنجیم و اگر در تیم نقاط ضعفی احساس کردیم و نیاز بود بازیکن جدید صد در صد به تیم اضافه می کنیم ولی هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که بازیکن جدیدی را جذب کنیم چون تیم‌مان از لحاظ مهره تیم خوبی است و نفرات خوبی را در اختیار داریم و تقریبا با همدیگر هماهنگ شده‌اند. اگر در این سه بازی هم اتفاق خاصی نیفتد شاید بازیکن جدیدی را اضافه نکنیم. ولی در کل این موضوع به عملکرد بازیکنان تا زمان نقل و انتقالات بستگی دارد و همانطور که گفتم در این مدت ارزیابی می کنیم و اگر احساس نیاز، کمبود کردیم و نقطه ضعفی داشتیم قطعا با جذب بازیکن جدید آن را پوشش می‌دهیم.

رزاقی‌راد در خصوص بازی تیمش در هفته پانزدهم لیگ برابر شهرداری همدان که گفته می شود بازیکنان این تیم به دلیل عدم دریافت مطالبات اعتصاب کرده‌اند بیان داشت: شهرداری همدان پارسال تیم سرسخت، سختکوش و پرتلاشی بودند امسال هم این موضوع را در این تیم دیدم و انگیره خاصی بین بازیکنان شهرداری همدان وجود دارد تیم قدرتمندی هستند و بازیکنان خوبی را در اختیار دارند. آقای جمشیدیان هم در دوران بازی؛ بازیکن شناخته شده‌ای بودند و تازه وارد عرصه مربیگری شده و مشخص است که با علم فوتبال آشنا و تیم خوبی را دور هم جمع کرده است.

وی افزود: در خصوص این هم که گفته می شود بازیکنان این تیم اعتصاب کرده‌اند؛ بازیکنان استقلال ملاثانی هم اعتصاب کرده بودند اما بهترین بازی را از خودشان به نمایش گذاشتند و نتیجه را هم گرفتند. بازی ما با شهرداری همدان حدود ۲۰ روز دیگر است و اعتصاب الان آنها تاثیری روی مسابقه ۲۰ روز دیگر نمی گذارد. من به این موضوع که تیمی با اعتصاب بهم می ریزد اعتقاد ندارم چون بازیکنان در شرایط اعتصاب هم تمرینات گروهی نکنند به خاطر آینده خودشان تمرینات انفرادی‌شان را دنبال می کنند تا شرایط بدنی‌شان افت نکند.