۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
هزینه ۶ میلیاردی هم جواب نداد

قصه بی‌سرانجام بلاتکلیفی پاس همدان

خرید امتیاز لیگ دسته ۲ فوتبال کشور با صرف ۶ میلیارد ریال هزینه برای پاس همدان همچنان دردی از این تیم دوا نکرده و تیم پاس بی‌سر و سامان است و حال و روز خوشی ندارد.
کد خبر: ۸۷۲۶۴
به گزارش «دی اسپورت»؛ سقوط، سقوط و باز هم سقوط؛ واژه‌ای که در این سال‌ها با نام تیم فوتبال پاس عجین شده و گویی نمی‌خواهد دست از سر این تیم بردارد و انگار خیری به وجود این تیم در همدان نیست و شاید نفرین‌هایی که پشت این تیم وجود دارد نمی‌گذارد این تیم سر و سامان بگیرد.

فصل گذشته باز هم سقوطی دیگر در کارنامه فوتبال همدان و تیم به اصطلاح بزرگ پاس همدان رقم خورد اما بسیار تلخ‌تر و هولناک‌تر چراکه باز هم آبروی فوتبال همدان با دسته گل مدیران این تیم و البته هیئت‌مدیره پاس در فوتبال کشور به زمین ریخته شد و از برنامه پربیننده ۹۰ تا تمامی روزنامه‌های سراسری به این سقوط پرداختند.

قهرمان آسیا به لیگ دسته سوم فوتبال کشور سقوط کرد

قهرمان آسیا به لیگ دسته سوم فوتبال کشور سقوط کرد و این همان تیتری بود که دل هر فوتبال دوستی را قطعاً آزرده‌خاطر می کرد و ازآنجا که مدیران ما همیشه مدیران بعد از بحران هستند بعد از سقوط پاس چشم و گوش مدیران پاس و هیئت‌مدیره این تیم باز شد که ای وای فاجعه‌ای رخ‌داده که باید زودتر فکری به حال آن کنیم.

تمام بلاهایی که طی این چند سال بر سر آخرین قهرمان ایران در فوتبال آسیا یعنی پاس آمده بود حاصل تصمیمات غلط رئیس و اعضای هیئت‌مدیره پاس بود چراکه با تصمیمات غیر فوتبالی پاس را تضعیف کردند و با تصمیمات کورکورانه‌ تیشه بر ریشه پاس زدند.

بعد از سقوط تیم فوتبال پاس همدان به لیگ دسته سوم ستاد بحران این تیم تشکیل و از ابتدا شایعه شد که تیم فوتبال شهرداری را منحل کنید و امتیازش را به پاس بدهید که با موضع شدید مسئولان سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری همدان مواجه شد؛ همچنین هواداران و مردم همدان نیز به‌شدت در این رابطه موضع گرفتند که پاس را نابود کردید حالا نوبت شهرداری است.

با بسته شدن پروژه ادغام پاس با شهرداری مسئولان این باشگاه از ریاست هیئت فوتبال استان‌همدان که از قضا شهردار همدان نیز است تا استاندار همدان به دنبال خرید سهمیه برای تیم پاس افتادند و از مرکز ایران تا جنوب و شمال، شرق و غرب هر روز اسم یک تیم در همدان شنیده می‌شد که می گفتند امتیاز آن را به زودی خریداری می کنند.

چند ماه هواداران را با شانتاژ خبری بازی دادند 

روزها گذشت و چند ماه هواداران و اصحاب رسانه و مردم همدان را با شانتاژ خبری بازی دادند که می‌خواهیم امتیاز لیگ یکی برای پاس خریداری کنیم.

اما رفته رفته مشخص شد که همه و همه بازی با افکار عمومی بوده است تا مسئله سقوط پاس به لیگ دسته سوم را لاپوشانی کرده و ذهن افکار عمومی را با این حرف‌ها منحرف کرده تا تیغ انتقادات را کند کنند و از زیر جواب دادن به دلایل سقوط این تیم و کم‌کاری خود فرار کنند.

بعد از نزدیک شدن به لیگ دسته دوم با سلام و صلوات و هزاران منت بر سر هواداران و مردم همدان نواختن در بوق و کرنا شروع شد که یک امتیاز لیگ دسته دومی برای پاس خریداری شده است.

اول گفته شد امیر عظیمی مدیرعامل تیم فوتبال پاس ۶۰۰ میلیون برای خرید این امتیاز هزینه کرده که بعد در گفتگویی عنوان شد که تمام ۶۰۰ میلیون تومان تا ریال آخر را استانداری همدان برای خرید امتیاز لیگ دسته دوم فوتبال کشور برای پاس هزینه کرده است.

بهرحال ۶۰۰ میلیون تومان هزینه‌ شد اما سر و سامانی در وضعیت پاس ندیدیم چراکه مشکلات ریشه‌ای پاس ادامه دارد و از سویی با گذشت ۴ هفته از لیگ دسته دوم فوتبال کشور همچنان پاسی‌ها طعم پیروزی را نچشیده‌اند حال آنکه از ۴ بازی انجام شده ۳ بازی آن را در همدان برگزار کرده‌اند.

اینکه بلاتکلیفی در پاس اوج می‌زند کاملا مشهود و هویدا است چراکه امیر عظیمی مدیرعامل تیم فوتبال پاس که ید طولانی در استعفا دادن دارد گویا این بار تصمیم قطعی خود را گرفته و عطای پاس را به لقایش بخشیده و چندین هفته است که این تیم بدون مدیرعامل اداره می‌شود.

تمرین تیم فوتبال پاس همدان نصف و نیمه برگزار می‌شود

این بحران گویا به تمرینات تیم نیز کشیده شده و تمرین پاس نصف و نیمه برگزارشده و تعدادی از بازیکنان این تیم، کادر پزشکی و تدارکات این تیم به دلیل آنچه مشکلات مدیریتی و مالی اعلام کرده‌اند حاضر به حضور در تمرینات نشده‌اند.

موضوع به همین جا ختم نشده و دعوای پاس به خبرگزاری‌ها و فضای مجازی نیز کشیده شده است جایی که حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یکی از رسانه ها عنوان کرده دستان پشت پرده نمی‌گذارند این تیم راه موفقیت را طی کند.

در حال حاضر تیم فوتبال پاس همدان اوضاع بی‌سر و سامانی دارد چراکه از یک طرف مشکلات شدید مالی، عدم پرداخت قسط اول قرارداد بازیکنان و نداشتن مدیرعامل همه و همه دست به دست هم داده که امسال هم امیدی به این تیم وجود نداشته باشد؛ و واقعاً آیا بهتر نبود این ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید امتیاز برای تیمی که هزاران مشکل دارد هزینه نشود!؟ سؤالی که قطعاً حق مردم همدان است و مسئولان باید پاسخگوی آن باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه بابیان اینکه اگر بخواهیم ورزش استان همدان را در سطح کشور و در سطح جهان مطرح کنیم راهی نداریم مگر آنکه بر روی جوانان و نوجوانان فعال در ورزش محلات سرمایه گذاری کنیم، گفت: بسیاری از بازیکنان مطرح کشور از ورزش محلات فعالیت خود را شروع کردند و موفق شدند.

عدم پیشرفت و نزول تیم فوتبال پاس در همدان به دلیل توجه نکردن به نیروهای بومی بود حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه اهمیت زیادی دارد که یک استان در لیگ حرفه‌ای تیم داشته باشد؛ گفت: عدم پیشرفت و نزول تیم فوتبال پاس در همدان به دلیل توجه نکردن به نیروهای بومی بود.

وی گفت: از مدیریت تا تدارکات در ابتدای حضور پاس در همدان از تهران آمدند و گمان بر این بود موفقیت با حضور افراد غیر بومی حاصل می‌شود.

وی عنوان کرد: به هر حال بزرگترین تیم‌ها هم دچار افت می‌شوند و اگر در حال حاضر پاس دچار نزول شده مشکلی نیست و با برنامه‌ ریزی می‌توان به دوران اوج خود بازگردد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز با اشاره به وضعیت تیم پاس اظهار داشت: انتظار داریم وضعیت مدیریتی این باشگاه تعیین تکلیف شود.

رسول منعم بابیان اینکه مسئولان اجرایی باید نسبت به بررسی شرایط تیم تصمیم گیری کنند و دستگاه ورزش نیز در توان خود آماده هرگونه همکاری است؛ در خصوص انتقال بازی های پاس از ورزشگاه شهدای قدس همدان به ورزشگاه شهید حاجی بابایی مریانج گفت: این خواسته باشگاه پاس بوده و دستگاه ورزش استان نیز بر این اساس نامه نگاری لازم را انجام داده است.

امیدواریم در روزهای آتی وضعیت مدیریتی باشگاه مشخص شود

منعم عنوان کرد: امیدواریم در روزهای آتی وضعیت مدیریتی باشگاه مشخص شود تا این تیم با شرایط بهتری رقابت های این فصل خود را ادامه دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان همچنین اعلام کرد صلاح نمی‌داند در رابطه با تیم فوتبال پاس همدان بیشتر از این صحبتی کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم بالأخره چه بر سر این تیم خواهد آمد.

در پایان گفتنی است؛ امیدواریم بیشتر از این اعضای هیئت‌مدیره تیم فوتبال پاس همدان با آبروی فوتبال شهرمان بازی نکنند و هرچه سریع‌تر وضعیت این تیم را مشخص کنند.