۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸

حسرت چهارساله فجر برای بازگشت به لیگ برتر

فجرسپاسی پس از چهار فصل متوالی در لیگ دسته اول در حسرت جایگاه گذشته خود در لیگ برتر است.
کد خبر: ۹۳۱۶۴

به گزارش"دی اسپورت"؛ فجرسپاسی شیراز یکی از تیم های ریشه دار کشور که چندین سال متوالی حضور در سطح اول فوتبال کشور را تجربه کرده است حالا در یک سطح پایین تر در لیگ دسته اول حال روز خوبی را سپری نمی کند.

باشگاه فجرسپاسی در سال ۱۳۶۷ تاسیس شده و حدود سی سالی می شود در فوتبال ایران فعالیت می کند فجرسپاسی در سال ۱۳۷۴ قهرمان استان فارس شد و به مسابقات مناطق راه یافت و از آن جا به لیگ دو رسید و از همان مرحله توانست به لیگ آزادگان صعود کند که در آن زمان سطح اول فوتبال کشور محسوب می شد.

فجری ها در چندین سال حضور در فوتبال ایران افتخارات نسبتا" خوبی در کارنامه خود به ثبت رسانده که یک قهرمانی و دو نایب قهرمانی جام حذفی جز افتخارات این تیم از حضور در فوتبال ایران بوده است.

فجرسپاسی پس از چندین حضور متوالی در لیگ برتر در فصل ۸۸/۸۹ به لیگ یک سقوط کرد اما طولی نکشید و خیلی زود پس از یک فصل حضور در لیگ یک دوباره به لیگ برتر بازگشت.

فجرسپاسی بعد از صعود دوباره توانست سه فصل متوالی در لیگ برتر حضور پیدا کند که در نهایت در پایان فصل سوم با عملکردی ضعیف باز هم به لیگ دسته اول سقوط کرد و پس از آن سقوط تلخ چهار فصل می گذرد که فجر در لیگ دسته اول در حال دست پا زدن است.

فجری ها در این فصل هم عملکرد خوبی نداشته و از همان آغاز فصل با نتایج ضعیفی که به دست آورده تا پایان هفته بیست یکم تنها ۲۰ امتیاز به دست آورده  تا در جدول رده بندی جایگاهی بهتر از رتبه دهم نداشته باشد تا پس از چهار فصل متوالی در لیگ دسته اول همچنان در حسرت جایگاه گذشته خود در لیگ برتر باشد.

فجر که به تازگی در چند هفته گذشته داوود مهابادی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده است، در چهار بازی گذشته خود توانسته دو پیروزی و دو شکست به دست آورد.

شاگردان مهابادی در خط حمله بسیار عملکرد ضعیفی داشته اند و تا هفته بیست یکم تنها ۹ گل به ثمر رسانده اند تا کم خطر ترین خط حمله لیگ لقب بگیرند،اما در خط دفاعی تا به اینجای فصل تنها ۱۲ گل دریافت کرده که بر خلاف خط حمله خود از خط دفاعی مستحکمی برخوردار باشند.

گزارش از: فرشاد خاکباز