۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶

سایپا 0- تراکتورسازی 0؛ بی‌فایده‌ترین نتیجه

شاگردان علی دایی و جورج لیکنز در کسب برتری ناکام بودند و تساوی بی‌ثمری برابر هم داشتند.
کد خبر: ۹۴۲۵۲


به گزارش «دی اسپورت»؛سایپا بعد از آنکه طی 9 هفته اخیر لیگ برتر عملکرد ضعیفی داشت و با چهار تساوی و پنج شکست از بالای جدول فاصله گرفت، پس از این ناکامی‌ها و باخت در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا برابر الریان قطر، امروز امیدوار به برتری مقابل تراکتورسازی بود تا به روزهای اوج خود بازگردد ولی شاگردان علی دایی نتوانستند به برد برسند و حریف پُر ستاره خود را متوقف کردند.


تراکتورسازی نیز که در سه مسابقه گذشته خود یک مساوی و دو برد داشت، برای عقب نماندن از کورس مدعیان قهرمانی و نزدیک کردن فاصله امتیازی با سه تیم بالانشین، باید سایپا را شکست می‌داد ولی آنها نتوانستند دروازه حریف خود را باز کنند و در دیداری که موقعیت خطرناک چندانی به وجود نیاوردند، به تساوی بدون گل رضایت دادند تا فاصله امتیازی‌اش با سپاهان صدرنشین که یک بازی کمتر از آنها دارد، همچنان 4 امتیاز بماند.


هفته نوزدهم لیگ برتر؛ یکشنبه: 97/12/05 ؛ ساعت: 16
استادیوم: شهدای شهرقدس/ تماشاگر: 8870 نفر
داور: وحید کاظمی؛ کمک‌ها: سعید قاسمی و محمد عطایی؛ داور چهارم: تورج عیوض‌محمدی/ کمک داوران خط: حسین زیاری/ و حسین زمانی/ ناظر داوری: حسن کامرانی‌فر.


سایپا تهران

 

  • حامد فلاح‌زاده
  • ساموئل سارفو
  • رضا علیاری
  • محمد سلطانی‌مهر
  • امید خالدی
  • رضا اسدی
  • علی دشتی
  • معین عباسیان
  • آرش رضاوند
  • محمدرضا سلیمانی(25)، پیمان میری(72- رضا جعفری)
  • آرمان رمضانی

سرمربی: علی دایی

 


تراکتورسازی تبریز

 

  • محسن فروزان
  • محمد طیبی(63- علی عبدالله‌زاده)
  • ایمان سلیمی
  • دانیال اسماعیلی‌فر
  • احسان حاج‌صفی
  • اکبر ایمانی
  • مهدی مهدی‌پور
  • اشکان دژاگه
  • یوکیا سوگیتا
  • مسعود شجاعی
  • آنتونی استوکس(70- ساسان انصاری)

سرمربی: جورج لیکنز

 


اخطار

آرمان رمضانی(45)، ساموئل سارفو(52) از سایپا

اشکان دژاگه(53) از تراکتورسازی

 

لحظات حساس


دقیقه 3: اوت بلند عباسیان توسط مدافعان تراکتورسازی برگشت داده شد که در ریباند شوت زمینی سلیمانی از پشت محوطه جریمه را فروزان در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 22: شوت راه دور اسدی به شکل خطرناکی از روی دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت.

دقیقه 26: ارسال حاج‌صفی از روی کرنر سمت چپ زمین را فلاح‌زاده به شکل ناقص برگشت داد و در ادامه ضربه اسماعیلی‌فر از روی دروازه سایپا به بیرون رفت.

دقیقه 29: ضربه ایستگاهی معین عباسیان از میانه زمین حاصلی به همراه نداشت و با عبور از روی سر بازیکنان دو تیم از کنار دروازه تراکتورسازی راهی اوت شد.

دقیقه 55: شوت محکم عباسیان از روی ضربه آزاد پشت محوطه جریمه به دیوار دفاعی بازیکنان تراکتورسازی برخورد داشت و در ادامه ضربه سر رمضانی را فروزان جمع کرد.

دقیقه 61: معین عباسیان با نفوذ از جناح چپ زمین و عوض کردن پا، ارسال کوتاه تند و تیزی به مقابل دروازه تراکتورسازی فرستاد که ضربه رمضانی بعد از برخورد به سلیمی راهی کرنر شد.

دقیقه 66: ارسال دژاگه از روی ضربه ایستگاهی به بعد از تیرک دوم و ضربه سر استوکس را فلاح‌زاده در اختیار گرفت.

دقیقه 73: ارسال دقیق شجاعی از روی ضربه آزاد سمت راست زمین فرصت خوب گلزنی برای تراکتورسازی فراهم کرد که ضربه سر انصاری از بالای دروازه سایپا به بیرون رفت.

دقیقه 76: ضربه ایستگاهی عباسیان به شکل خطرناکی روی دروازه تراکتور ارسال شد که فروزان توپ را بدون دردسر جمع کرد.

دقیقه 84: شوت تماشایی حاج‌صفی از روی ضربه ایستگاهی را فلاح‌زاده با شیرجه بلند به کرنر فرستاد.

دقیقه 87: رمضانی فرصت مناسبی برای گلزنی داشت، اما شوت زمینی او بی‌دقت بود و با فاصله زیادی از دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت.

دقیقه 2+90: شوت پُر قدرت اسدی از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد به مدافعان تراکتورسازی به کرنر رفت.
دقیقه 3+90: سانتر عباسیان از روی کرنر به بعد از تیرک دوم رفت که دو ضربه متوالی سارفو پس از برخورد به مدافعان تراکتور دفع شد.

 

بهترین بازیکن


در روزی که دو تیم نمایش چندان زیبای نداشتند و نتوانستند موقعیت خطرناک چندان زیادی روی دروازه هم به وجود بیاورند، ساموئل سارفو در قلب خط دفاعی و حامد فلاح‌زاده درون دروازه نارنجی پوشان بهتر از بقیه کار کردند و اجازه ندادند ستاره‌های تراکتورسازی گلزنی کنند؛ سارفو و فلاح‌زاده با جلوگیری از شوت‌ها و فرصت‌های تراکتور، این تیم را تنها صاحب یک امتیاز کردند.


در حاشیه


* هیچ یک از دو تیم برای این مسابقه بازیکن محروم ندارند.

* تماشاگران تراکتورسازی حضور پُر تعدادی در این دیدار داشتند و می‌توان گفت یکی از پُر جمعیت‌ترین مسابقاتی است که این فصل در ورزشگاه شهدای شهرقدس برگزار می‌شود.
* تراکتورسازی با ترکیب کامل در این دیدار به میدان رفته و هیچ غایبی ندارد.
* لی اروین که به تازگی به تمرینات تراکتورسازی بازگشته، در فهرست این تیم دیده نمی‌شود.
* هواداران تراکتورسازی پنج جایگاه را به طور کامل پُر کردند و می‌توان گفت بیش از 4 هزار نفر در استادیوم شهدای شهرقدس حضور دارند
* زمین چمن ورزشگاه شهدا که در دو دیدار سایپا برابر پیکان و همچنین مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان برابر مینروا پنجاب هند وضعیت مناسبی نداشت، وضعیت بهتری پیدا کرده است.
* اسکوربورد استادیوم در ابتدای مسابقه خاموش است.

* محمدرضا سلیمانی به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کشاله ران نتوانست به بازی ادامه دهد و در دقیقه 25 از زمین بیرون رفت.

* در دقیقه 51 ساموئل سارفو پس از دفع توپ برخوردی با بازیکن تراکتورسازی داشت این صحنه خطا اعلام شد و یک کارت زرد برای مدافع میانی سایپا به همراه داشت؛ در این صحنه علی دایی به شدت نسبت به تصمیم داور معترض بود.

* اشکان دژاگه به دلیل دریافت کارت زرد، 4 اخطاره شد و دیدار حساس هفته آینده تراکتورسازی برابر سپاهان را از دست داد؛ تصمیم وحید کاظمی در دادن اخطار با اعتراض و شعارهای تماشاگران تراکتور علیه او همراه بود.

* محمد طیبی به علت مصدومیت در دقیقه 63 با برانکارد به بیرون از زمین منتقل شد و از بازی بیرون رفت.

* تماشاگران تراکتورسازی بعد از بر زمین افتادن بازیکنان سایپا، شعار «دایی ضد فوتبال» را سر دادند.

 

اتفاق ویژه


سایپا که برخلاف فصل قبل دوران متفاوتی دارد و جدا از مباحث مالی، در نتیجه‌گیری هم خوب عمل نکرده است، امروز دهمین هفته متوالی در کسب پیروزی ناکام بود و بدون برد زمین را ترک کرد؛ شاگردان علی دایی علاوه بر حذف از لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی، در 10 دیدار اخیر لیگ برتر 6 تساوی و 4 باخت داشتند تا از تیم‌های بالای جدول فاصله زیادی بگیرند.


از سوی دیگر تراکتورسازی که فرصت خوبی برای کم کردن فاصله امتیازی با تیم‌های مدعی قهرمانی داشت و می‌توانست با برد امروز، امیدوار به پیروزی خانگی هفته آینده مقابل سپاهان و رسیدن به صدر جدول باشد، تنها به یک امتیاز بسنده کرد؛ اما اتفاق بدتر برای آنها اخطار دژاگه و محرومیت این ستاره از دیدار با سپاهان بود.


منبع: ورزش سه
ترند های روز