۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
می گفت پدر گرائیلی قدرت خاصی دارد!

مکی زاده : دست نشان قصد داشت شاطر نانوا را مربی مس کند!

رئیس سازمان فوتبال باشگاه مس کرمان در مصاحبه ای اختصاصی با دی اسپورت پرده از اتفاقات جنجالی این باشگاه در زمان نادر دست نشان برداشت.
کد خبر: ۹۷۴۰۷

به گزارش «دی اسپورت»؛ مجید مکی زاده با اشاره به این موضوع که در زمان حضورش در تیم مس توانستند این تیم را به مسابقات آسیایی برسانند در خصوص حضورش در تیم مس پس از ۸ سال دوری از این تیم در گفتگو با خبرنگار "دی اسپورت" گفت : پس از ۸ سال دوری از مس با دعوت مدیران ورزشی و ریاست هیئت فوتبال استان و پس از برگزاری جلسات متعدد در حالی به باشگاه مس بازگشتم که این تیم پس از ۸ سال فقط نام مس آسیایی را یدک می کشید و حتی امکانات تمرین اولیه را نیز نداشت و خوابگاه این باشگاه که زمانی در آن بازیکنان بزرگی اسکان یافته بودند به یک انباری تبدیل شده بود!

مکی زاده افزود : در اول فصل که مجتبی حسینی را به عنوان سرمربی برگزیدیم اعتقاد بر این داشتم تا با وی تا پایان فصل کار را ادامه داده و تیم وی را با جذب بازیکنان بزرگی تقویت کنیم اما دکتر قرایی با توجه به اینکه نادر دست نشان در سال های گذشته خاطرات خوشی‌ را با مردم کرمان تجربه کرده بود و سابقه صعود با تیم مس به لیگ برتر را نیز در کارنامه داشت علاقمند به حضور وی در نیمکت مس بود.

رئیس سازمان فوتبال باشگاه مس کرمان ادامه داد : با این حال با آقای دست نشان در تهران جلسه ای را برگزار کردیم و مذاکراتی را با وی انجام دادیم و خواسته های خود را به ایشان انتقال دادیم. اما ایشان در همان جلسه لیستی از بازیکنان لیگ دو و سه را به ما داد که با مخالفت من رو برو شد چرا که معتقد بودم باید باریکنانی در تیم مس بازی کنند که سابقه صعود به لیگ برتر را در کارنامه خود داشته باشند. با این حال با کمک دکتر قرایی تیمی شایسته ای را از نگاه بسیاری از کارشناسان بستیم و روانه مسابقات کردیم.

وی با بیان اینکه نادر دست نشان فقط دو بازیکن را به ما معرفی کرد گفت : آقای دست نشان فقط دو بازیکن به نام امیر زلیکانی و عیسی پرتو را به ما معرفی کرد که از امیر زلیکانی شناختی نداشتیم اما عیسی پرتو دو سال سابقه بازی در تیم گل گهر را در کارنامه اش داشت.

مکی زاده با بیان اینکه دو تعهد اخلاقی از نادر دست نشان گرفته شد اظهار داشت: در جلسه تهران که با حضور دست نشان برگزار کردیم دو تعهد اخلاقی از وی دریافت کردیم تا افراد منشوری که سابقه همکاری با ایشان را دارند و همچنین پسر ایشان که دو فصل پیش در تیم ملوان حضور داشت اما با حواشی هایی که در این تیم ایجاد کرد و منجر شد نیم فصل دوم از این تیم جدا شود در این فصل در تیم مس حضور نداشته باشند. که ایشان در واکنش به خواسته ما اعلام کردند که پسرشان چند پیشنهاد لیگ برتری دارند و در کنار تیم مس نخواهند بود اما متاسفانه در ادامه فصل ظاهرا پیشنهادی نداشتند و همین موضوع سبب شد که آقای دست نشان در نیم فصل دوم حواشی را به وجود بیاورند و به حضور پسرشان در تیم مس پافشاری کنند.

مکی زاده با اشاره به اختلافاتش با نادر دست نشان در فصل گذشته گفت: اختلافات ما در فصل گذشته زیاد بود و همه چیز از اردوی شمال شروع شد من اعتقاد بر این داشتم که اردوی مس در بهترین شرایط و باید در خور و شان این تیم برگزار شود اما ایشان برای اینکه مجری اردوی شمال که در آلاشت برگزار شد برادر خانم شان بود بسیار اصرار داشتند این اردو را برگزار کنند، ای کاش آقای دست نشان هزینه این اردو را که نصیب بردار خانم شان می شد به صورت نقدی از باشگاه دریافت می کردند اما هرگز این اردو را که در شرایط بد اقامتی و تمرینات بدنسازی برگزار شد، برگزار نمی کردند و تیم مس را در شروع فصل با مشکل فنی مواجه نمی کردند.

وی با بیان اینکه در انتخاب دستیاران دست نشان نیز اختلافاتی بین او و دست نشان وجود داشت گفت : اعتقاد داشتم که کادرفنی ایشان بایستی تقویت شود، در با جلسه ای که با وی داشتم از ایشان خواستم افرادی در نیمکت مس حضور داشته باشند که به نیمکت مس شخصیت دهند اما ایشان دستیاران عجیب و غریبی به ما معرفی کردند که در بین دستیاران معرفی شده افرادی چون شاطر نانوایی ، دلال فوتبال ، معمار ساختمان دیده می شد! که این موضوع نیز با مخالفت شدید ما رو برو شد و به ایشان اعلام کردیم قرارداد شما را در صورتی که این افراد در تیم مس حضور یابند فسخ خواهیم کرد.

رئیس سازمان فوتبال باشگاه مس ادامه داد : ما معتقد بودیم مربیان بزرگ یا بومی باید در کنار ایشان مشغول به فعالیت شوند اما او معتقد بود که نمی تواند با مربیان بزرگی کار کند چرا که مربیان بزرگ بدنبال جایگاهش در تیم مس خواهند بود!
مکی زاده : دست نشان قصد داشت شاطر نانوا را مربی مس کند!

او با اشاره به بخش دیگری از اختلافاتش با نادر دست نشان بیان داشت : در اردوی شمال متوجه شدم ایشان در حال تست گیری از بازیکنان امید و زیر ۲۳ سال غیر بومی است که به او گفتم طبق مصوبه هیئت مدیره شرکت صنایع مس ما مجاز به جذب بازیکنان امید غیر بومی نیستیم و اگر می خواهید از بازیکنان جوان و امید استفاده کنید بهتر از بازیکنان آکادمی باشگاه که سال هاست در تیم های رده پایه باشگاه توپ می زنند بهره ببرید.

مکی زاده با بیان اینکه حضور دروازه بان  امید و شمالی معروف در تیم مس سبب حواشی و اختلافات زیادی در این تیم شد گفت : آقای دست نشان اعتقاد داشتند که این دروازه بان و پدر بزرگوارش می تواند در این فصل به ما کمک کنند! چرا که پدر این دروازه بان قدرت های خاص خودش را دارد. هر چند که من مخالف حضور این دروازه بان در تیم بودم اما ایشان با جلساتی که با هیئت مدیره باشگاه داشت آنها را مجاب کرد تا با این دروازه بان قرارداد همکاری امضاء شود.

رئیس سازمان فوتبال باشگاه مس اضافه کرد : آقای دست نشان اصرار بر این داشتند که یکی از پیشکسوتان داوری که اصالتا شمالی دارند به عنوان سرپرست کنار تیم باشند چرا که معتقد بودند با حضور ایشان مسیر صعود برای مس هموارتر می شود! اما ما افراد فوتبالی بزرگی در کرمان داریم که سالیان سال برای فوتبال کرمان زحمت کشیده اند و می توانستیم از پتانسیل و توانایی آنها نیز در نیمکت مس استفاده کنیم.

مکی زاده در ادامه بیان داشت : خیلی دوست داشتم که با نادر دست نشان قهرمان لیگ شویم و به لیگ برتر صعود کنیم چرا که قهرمانی و صعود با ایشان اولین افتخار برای من بود.

وی افزود : بارها نسبت به رفتار ایشان در کنار زمین ، در مقابل حریفان ، مصاحبه هایی که انجام می دادند و عدم حضورشان در تمرینات تذکراتی داده بودم و در فضای بسیار دوستانه ای در مورد بسیاری از این مسائل صحبت هایی کرده بودیم‌.

مکی زاده ادامه داد : چند سوال از آقای دست نشان دارم و آن سوالات این است که کجای دنیا سرمربی تیم از اول تمرین تا پایان تمرین با موبایل صحبت می کند؟ ، کجای دنیا سرمربی تیم پول ناهار و شام با همسرش را از باشگاه طلب می کند؟ آقای دست نشان نگذارید بسیاری از مسائل دیگر را که در فصل گذشته اتفاق افتاد بازگو کنم. حرمت نگه داشتن ما دلیل بر عدم پاسخگویی ما نیست. آقای دست نشان راهی که شما می روید به تاکستان است دوران شلوغ کاری و جوسازی به پایان رسیده است.

رئیس سازمان فوتبال باشگاه مس کرمان اضافه کرد : به ایشان توصیه می کنم به جای پرداختن به حواشی و تهمت زدن به افراد و جویای نام مادر بازیکنانش به دنبال علم روز فوتبال و ایرادات بازیکنان خود باشد.

مکی زاده در پایان با تشکر از همه هواداران این تیم ، رئیس کانون هواداران ، اعضای هیئت مدیره و تمامی اهالی فوتبال استان کرمان که در فصل گذشته حامی تیم مس بودند و این تیم را تنها نگذاشتند ابراز امیدواری کرد تا تیم مس کرمان فصل آینده با کمک همه این عزیزان بتواند به رقابت های لیگ برتر صعود کند‌.
ترند های روز