۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱

برگزاری دربی اصفهان با انگیزه انتقام و استحکام/هفته شهرآورد!

هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور عصر امروز در حالی به اتمام می‌رسد که تیم‌های اصفهانی ذوب‌آهن و سپاهان برگزارکننده دربی نصف جهان خواهند بود.
کد خبر: ۱۲۹۲۰۲
برگزاری دربی اصفهان با انگیزه انتقام و استحکام/هفته شهرآورد!

به گزارش فوتبال آزادگان، بعد از برگزاری نخستین دیدارشان در لیگ قهرمانان آسیا 2، سپاهان و تراکتور از امروز (یکشنبه) دوباره به لیگ برتر برمی‌گردند. براساس برنامه سپاهان در ورزشگاه فولادشهر میهمان ذوب‌آهن است و تراکتور با خیبر خرم‌آباد در ورزشگاه تختی خرم‌آباد روبه‌رو خواهد شد.

ذوب‌آهن اصفهان - سپاهان اصفهان
غالب اوقات دربی اصفهان زیبا و تماشایی می‌شود. حداقل در مقایسه با دربی تهران که دست بالا را دارد. سپاهانی که از چهار بازی قبلی‌اش چهار برد دارد و یکه‌تاز جدول لیگ برتر است، برای جبران باخت آسیایی مقابل الوحدات اردن چشم به سه امتیاز دیدار با ذوب‌آهن دارد، همان تیمی که هفته قبل تراکتور را مقابل هوادارانش برد و اولین سه امتیاز فصلش را کسب کرد. برای ذوب‌آهنی که فصل گذشته هر دو بازی رفت و برگشت خود را به سپاهان باخته است، پیش‌فرض رسیدن به پیروزی در بازی امروز و گرفتن انتقام است که تحقق آن مقابل تیم پرستاره سپاهان کمی دشوار به نظر می‌رسد. این خواست رسیدن به برد در بخش زرد برای استحکام جایگاه در صدر جدول و در بخش سبز برای انتقام و ارتقا در جدول می‌تواند باز هم دربی اصفهان را تماشایی کند. فعلاً که امید بالانشین‌ها به همت تیم ربیعی است و خلق نتیجه‌ای جز برد سپاهانی که در لیگ برتر فصل جاری تا به اینجا رکورد صد درصد برد را دارد.

برگزاری دیدار ذوب‌آهن - سپاهان چهار روز قبل از دربی تهران بین استقلال و پرسپولیس جذابیت این مسابقه را بیشتر می‌کند، مسابقه‌ای که اصفهانی‌ها تأکید دارند تماشایی‌تر از دربی تهران است.

خیبر خرم‌آباد - تراکتور تبریز
وجه اشتراک خیبر و تراکتور در فوتبال ایران داشتن تماشاگرانی پرشور است که خیبر در بازی امروز از همراهی آنها محروم است. قطعاً با حضور آنها تقابل دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران تماشایی‌تر می‌شد، اما حیف که جریمه انضباطی برای بازی امروز سکوهای ورزشگاه خرم‌آباد را خالی از تماشاگر کرده است. بدون شک خیبری که در اولین حضورش در لیگ برتر فراتر از انتظار ظاهر شده و تنها باختش مقابل سپاهان آنهم با اشتباهات داوری رقم خورده است، حریف آسانی برای تراکتور نیست. خیبر همین هفته قبل از شکست مقابل فولاد تساوی ساخت و براساس ادعای سرمربی‌اش حتی شانس برد هم داشت. این تیم امروز مقابل تراکتوری قرار می‌گیرد که سرخوش از برتری سه گله مقابل الوکره در نخستین بازی‌اش در لیگ قهرمانان آسیاست و امیدوار به جبران شکست هفته قبل برابر ذوب‌آهن.

جدول رده‌بندی لیگ برتر در زیر آمده است:

 

نتایج دیدارهای برگزار شده هفته پنجم لیگ برتر به شرح زیر است:

نساجی مازندران 2 - استقلال 2
مس رفسنجان صفر - گل‌گهر سیرجان صفر
ملوان بندر انزلی 2 - شمس آذر قزوین صفر
پرسپولیس 2 - آلومینیوم اراک صفر
هوادار تهران صفر - فولاد خوزستان یک
استقلال خوزستان یک - چادرملو اردکان یک

برنامه دیدارهای باقیمانده هفته پنجم لیگ برتر فوتبال در زیر آمده است:

یکشنبه اول مهر 1403
ذوب‌آهن اصفهان - سپاهان اصفهان، ساعت 19، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
خیبر خرم‌آباد - تراکتور تبریز، ساعت 19، ورزشگاه تختی خرم‌آباد

انتهای پیام/