۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
گزارش ویژه سایت "دی اسپورت"؛

داماش مدل ۹۷، رویایی به رنگ لاجوردی

تیم فوتبال داماش گیلان قهرمان نیم فصل رقابت های لیگ دسته دوم فصل ۹۸-۹۷ شد.
کد خبر: ۹۰۲۹۱
به گزارش"دی اسپورت"، مسابقات لیگ دسته دوم در گروه اول با صدرنشینی تیم لاجوردی پوش فوتبال رشت به نیمه راه خود رسید.گروهی که تیم های داماش گیلان ،چوکای تالش ، مقاومت تهران و خوشه طلایی ساوه مربع مدعیان صعود آن را تشکیل می دهند در نیم فصل نخست بسیار مهیج دنبال شد و شاهد دست به دست شدن هفتگی صدر جدول میان این 4 تیم بودیم با این حال قرعه فال صدرنشینی نیم فصل به پسران لاجوردی پوش شهر باران رسید.

داماش مدل 97 چگونه شکل گرفت؟

تیم مدیریتی داماش گیلان پس از ناکامی در راه صعود به لیگ دسته اول در فصل ۹۷-۹۶ وارد فاز سکوت شد سکوتی یک ماهه که باعث ایجاد کمپینی در میان هواداران داماش شد.

هواداران داماش با ایجاد کمپینی که هشتگ #طاقت_بیار_آبرار مشخصه اش بود به صورت مستقیم اسماعیل حاجی پور مالک باشگاه را خطاب قرار دادند و با حمایت از وی مانع از دلسردی اش پس از دو فصل ناکامی در راه صعود به لیگ دسته اول شدند.

بالاخره استارت کار داماش مدل ۹۷ از تیر ماه زده شد و در گام اول سکان هدایت داماش به سیامک فراهانی سپرده شد مربی فصل گذشته داماش که سابقه حضور در این تیم به عنوان بازیکن را نیز در کارنامه دارد.

او مامور به سرانجام رساندن ماموریتی شد که در دو فصل گذشته هادی طباطبایی و وحید رضایی در تحققش ناکام مانده بودند کنعان طاهرنژاد ، محمد طالبی ، سعید طالبی ، میلاد پورصف شکن ، محمد مختاری ، میلاد پورمحسن ، میثم میرپسندیده و ... از بازیکنان موثر فصل گذشته داماش بودند که قرارداد خود را تمدید کردند از سوی دیگر علی آل کثیر ،جاسم یاسراللهی ، بهنام لایقی فر ، جابر نصیری ، امید قربانی ، امیر تیزرو‌ ، محمد رستمی و .. از خرید های تابستانی موثر داماش در نیم فصل اول محسوب می شوند.

مقتدر در خانه ، هدفمند بیرون از خانه

مشخصه داماش مدل ۹۷ در نیم فصل نخست اقتدارش در بازی های خانگی است داماش در هر ۶ بازی که در نیم فصل نخست در رشت به مصاف رقبا رفت موفق به کسب سه امتیاز شد.از سوی دیگر داماشی ها در ۶ بازی خارج از خانه نیز موفق به کسب ۶ امتیاز شدند.

لاجوردی پوشان داماش گیلان در نیم فصل نخست با هر سه رقیب اصلی شان یعنی چوکای تالش ، مقاومت تهران و خوشه طلایی ساوه در خارج از خانه مصاف دادند و میزبانی از این سه تیم در استادیوم سردار جنگل و مقابل هواداران خودی امتیاز مثبتی برای داماشی ها در بازی ها سرنوشت ساز دور برگشت محسوب می شود.

داماش در نیم فصل نخست با دریافت ۷ گل در ۱۲ دیدار عنوان بهترین خط دفاع لیگ در گروه اول را از آن خود کرد از سوی دیگر داماشی ها در ۱۲ بازی نیم فصل نخست ۲۰ گل به ثمر رسانده اند که بیش از نیمی از این گل ها را زوج زهردار خط حمله داماش یعنی میلاد پورصف شکن و علی آل کثیر به ثمر رسانده اند.

دوباره داماش گیلان ، دوباره جام حذفی

اما سکانس پر هیجان داماش مدل ۹۷ مربوط می شود به ماجراجویی در جام حذفی . نام "داماش گیلان" در مراحل پایانی جام حذفی برای فوتبال دوستان نام غریبه ای نیست چرا که داماش در بهار ۱۳۸۷ تا یک قدمی فتح جام حذفی پیش رفت و در فروردین ۱۳۹۲ نیز لاجوردی پوشان تنها چند دقیقه تا حضور در فینال جام حذفی فاصله داشتند با این حال پیروزی های داماش در جام حذفی ۱۳۹۷ پس از کنایه های مجری پربیننده ترین برنامه فوتبالی صدا و سیما و حضور در بین ۴ تیم پایانی این جام برای هواداران داماش بدون شک حلاوتی دو چندان دارد،تیمی که در راه رسیدن به نیمه نهایی از سه مصاف پی در پی خارج از خانه سربلند بیرون آمد و با تحمیل کردن اولین شکست به مهاجری به عنوان سرمربی ماشین سازی ثابت کرد حریف آسانی حتی برای لیگ برتری ها نیست.

حالا برای اولین از زمان برگزاری مسابقات لیگ دسته دوم به عنوان سومین سطح فوتبال در ایران تیمی از این لیگ توانسته خود را به نیمه نهایی جام حذفی برساند.
احیای داماش گیلان به مثابه احیای فوتبال گیلان در شرایطی که منطقه قرمز جدول در دو سطح اول فوتبال ایران(لیگ برترو لیگ دسته اول) این روزها مهمانانی از گیلان دارد و در شرایطی که سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی از لحاظ نتیجه گیری و مدیریتی در شرایط بی ثباتی قرار دارند نتایج داماش در فصل فوتبالی ۹۸-۹۷ و ثبات مدیریتی و آرامش در راس هرم مدیریتی آن پالس های مثبتی برای فوتبال گیلان دارد مجموعه ای از عوامل باعث شد تا داماش به عنوان یک تیم لیگ برتری در عرض سه فصل فوتبالی سر از لیگ دسته دوم در آورد با این حال به همت هواداران و افرادی چون اسماعیل حاجی پور "داماش گیلان"، شموشک نوشهر ، برق شیراز و ابومسلم مشهد نشد. یقینا احیای داماش گیلان می تواند به احیای مجدد فوتبال گیلان کمک کند و تنور فوتبال را بار دیگر در کرانه های غربی دریای کاسپین داغ کند.
ترند های روز