۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
بازی با مس یک دیدار ویژه است؛

فروردین : نباید با هر اتفاق به سمت داور حمله کرد

سرمربی تیم فوتبال قشقایی شیراز گفت : همه باید از داوران حمایت کنیم تا آنها بتوانند با آرامش به قضاوت کنند. اگر این حمایت انجام شود روند قضاوت داوران عادلانه تر و بهتر می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۶۵
به گزارش"دی اسپورت"؛ مهدی فروردین در مورد دیدار این هفته قشقایی شیراز مقابل مس کرمان در رقابتهای لیگ دسته اول کشور گفت: تیم مس کرمان یکی از تیمهای خوب لیگ و این تیم دارای کادر فنی خوب و  بازیکنان پرمهره است و بازی کردن در کرمان مقابل هوادران این تیم سخت است اما ما هم قشقایی هستیم و برای روزهای سخت آماده‌ایم. متعقدم همیشه بازیکنان ما در مقابل تیم‌های پرمهره و با انگیزه بهتر بازی می‌کنند و می‌توان گفت با توجه به نتایج هر دو تیم این یک بازی ویژه ای است و هر دو برای کسب 3 امتیاز به میدان می آیند امیدوارم در پایان  ما بتوانیم با یک بازی خوب و تماشگر پسند به پیروزی برسیم و با دست پر به شیراز برگردیم.

وی همچنین در مورد باخت یک بر صفر هفته گذشته  قشقایی مقابل فجرسپاسی، گفت : بازی خوبی از لحاظ فنی را هر دو تیم در زمین اجرا کردند و این بازی کیفیت خوبی داشت و هر دو  تیم برای کسب سه امتیاز آمده بودند. این مورد بازی را زیبا کرده بود و باعث شد که تماشاگران از بازی لذت ببرند در این بازی هر دو تیم دارای موقعیت‌های زیادی بودند و یک بازی انتحاری بود و هر لحظه آن می توانست گلی  را در پی داشته باشد  بازیکنان ما در این بازی نتوانستند از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده کنند و به نظرم روز بد ما بود و تیم فجر توانست از یک اشتباه بازیکنان ما به گل برسد.

فروردین افزود : نباید با یک بازی و یک نتیجه در رابطه با تیمی تصمیم‌گیری کرد درست است ما بازی را واگذار کردیم همانطور که همگان دیدند بازیکنان ما به خوبی نتوانستند از موقعیت‌ها استفاده کنند. تیم قشقایی تیمی جوان و با انگیزه  و تیمی نوپا است و من یقین دارم بازیکنانم می‌توانند در هر شرایط سختی نتیجه را تغییر دهند.

سرمربی قشقایی شیراز همچنین در مورد اعتراضات این روزهای بازیکنان در لیگ‌های مختلف نسبت به عملکرد داوران گفت : اعتقاد دارم هر نتیجه که در زمین رخ می‌دهد حاصل  تلاش تیم‌ها است و ارتباطی با داور ندارد. همه مربیان، بازیکنان مدیران و هواداران باشگاه‌ها و...باید دست به دست هم دهند و  از داوران حمایت کنند یک اصل در فوتبال وجود دارد اصل قضاوت است پس تا داور نباشد فوتبالی هم برگزار نمی‌شود پس بهتر است همه از داوران حمایت کنیم.

وی ادامه داد : بازیکنان نباید با هر اتفاقی که در زمین رخ می‌دهد به سمت داور حمله کنند. همه ما وظیفه داریم داوران را حمایت کنیم تا آنها بتوانند با آرامش به قضاوت خود در هر بازی ادامه دهند. و هیچ فشاری چه از طرف تیم میهمان و یا میزبان نباید بر داوران تحمیل کرد. اگر این اقدامات انجام شود روند قضاوت داوران عادلانه تر و بهتر می شود. متأسفانه در کشور ما اعتراض به داوری در لیگ برتر، لیگ دسته اول و... باب و  به عادت  شده و بازیکنان کادر فنی تیم‌ها فکر می‌کنند اگر به سمت داور حمله‌ور شوند و اعتراض کنند می‌توانند بهتر از داوران امتیاز بگیرند. 

 فروردین اضافه کرد :  در حال حاضر این حرکات به یک فرهنگ تبدیل شده و کار غلطی است و نمونه آن را در جام ملتها در بازی ایران ژاپن همگان شاهد بودیم که همه بازیکنان ما به سمت داور حمله ور شده و توپ و میدان را رها کرده بودند و همان حرکت باعث شکست تیم ملی شد. پس بهتر است تا دیر نشده مدیران ورزشی کشور به خصوص فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی، سازمان لیگ هر چه زودتر قوانین درون کشوری تصویب کنند و برای این حرکات ناشایست قوانین همچون کسر امتیاز، محرومیت و... وضع کنند.

وی گفت : در بازیهای مختلف هواداران و یا بازیکنان برعلیه داوران فحاشی می‌‌کنند. این داوران همگی از زحمت‌کشان فوتبال کشور هستند.آنها هم مثل بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها، هوادران باشگاهها و... دارای خانواده هستند و خانواده آنها هم مثل همه دوست دارند باز‌ی‌ها را از طریق تلویزیون که پخش مستقیم می‌شود نگاه کنند وقتی اینگونه حرکات زشت( فحاشی‌های خانوادگی) در بازی به داوران نسبت داده می‌شود مسلماً لطمه روحی بدی هم به این داوران و هم به خانواده‌های آنان وارد می‌شود.

 فروردین در پایان گفت : من بار دیگر از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال کمیته انضباطی درخواست می‌کنم از داوران حمایت بیشتری کنند به این دلیل که آنها در فوتبال مظلوم واقع شده‌اند و هر کسی بتواند از آنها حمایت کند بزرگترین قدم را  برای فوتبال برمی‌دارد و  به نظر من باید هرچه زودتر اگر حتی قوانینی در فیفا برای این موضوع تصویب نشده است فدراسیون فوتبال در کشور قوانینی داخلی نسبت به فحاشی و اعتراض به داوران در هر مسابقه وضع کنند که دیگر شاهد این‌ گونه رفتارها  ناشایست و تحقیرکننده  نسبت به داوران خوب کشورمان نباشیم.
منبع: فارس
ترند های روز